خرید تور تابستان ایران بوم گردی

الگوی تندروهای جهان | «کره شمالی قادر به ساخت ۸۰ بمب اتمی است»

کره جنوبی پیش بینی می کند که کره شمالی با دستیابی به فناوری های پیشرفته نظامی قادر به ساخت ۸۰ بمب و سلاح اتمی تا سال ۲۰۲۰ میلادی است.

به گزارش ایرنا، «لی سانگ هیون» معاون مرکز تحقیقات سیجوان کره جنوبی در جریان همایشی با حضور مسئولان و کارشناسان این کشور گفت که کره شمالی می تواند سالانه چهار تا هشت کلاهک هسته ای کوچک تولید کند.

وی در این همایش که به میزبانی کمیته وحدت ریاست جمهوری کره جنوبی برگزار شد، خاطر نشان کرد که کره شمالی احتمالا ۵۰ کیلوگرم پلوتونیم و ۳۰۰ کیلوگرم اورانیم غنی شده با خلوص بالا دارد.

کره شمالی به تازگی یک آزمایش اتمی انجام داد که دومین آزمایش هسته ای این کشور در سال جاری میلادی محسوب می شود و معادلات تازه ای پس از این اقدام در منطقه شکل گرفته است.

اکنون کره جنوبی و آمریکا بر این باورند که این کشور بیش از ۲۰ موشک بالستیک در سال جاری میلادی پرتاب کرده است که برخی از آنها از نوع موسودان است و می تواند پایگاه گوام آمریکا را هدف قرار دهد و کلاهک هسته ای حمل کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه نوشت که کره شمالی احتمالا در حال کار بر روی موشک های قاره پیماست که بتواند سرزمین آمریکا را هدف قرار دهد.
این کشور پیشتر نیز اعلام کرده بود که به فناوری هسته ای نظامی دست یافته است که می تواند خاک آمریکا را به آتش بکشد.

معاون مرکز تحقیقات سیجوان کره جنوبی همچنین گفت که کره شمالی بعید است در آینده نزدیک راهبردهای نظامی خود را تغییر دهد اما از آنجا که این کشور اکنون تحت تحریم ها و فشارهای سنگینی قرار دارد به نظر می رسد باید با آن وارد گفت وگو شد و مقام هایش را قانع کرد دست از برنامه تسلیحاتی هسته ای بردارند.

برخی دیگر از کارشناسان کره جنوبی در نشست مذکور تاکید کردند که کره شمالی به احتمال زیاد رویکرد صلح آمیز تهاجمی خواهد داشت، به این معنا که قبل از توقف برنامه هایش برای فشار بر آمریکا و کره جنوبی یک و یا دو آزمایش دیگر هسته ای انجام خواهد داد.

کره شمالی در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سالهای 2006، 2009 و 2013 به ترتیب دست به انجام آزمایش هسته ای زد.
این کشور اما در سال جاری میلادی (2016) دو آزمایش اتمی دیگر انجام داد که به ترتیب در ششم ژانویه (دی ماه 94) و 19 نهم سپتامبر (شهریور ماه 95) صورت گرفت.

آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک های متعدد بالستیک توسط این کشور شدیدترین تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را برای این کشور در پی داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا