خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استعفای جمعی در انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه بهشتی

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو، استعفای جمعی خود را اعلام کردند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این بیانیه که با «به نام خدا و به یاد توحید شافی، یاشار پناهی، پارسا شجاع الدین» شروع شده است، در پی می‌آید:

این صدای ماست. صدایی که طی سال‌ها  فعالیت جنبش دانشجویی، از هزاران گلوی مختلف اما هم‌نفس و هم‌پیوند فریاد برآورده است. صدایی که خطی روشن در افق می‌کشد.

این صدای ماست كه صدای مردمی را شنیده‌ایم که برای هر‌آنچه بایستهٔ یک زندگی خوب است مبارزه کرده‌اند. صدای مادری را که نتوانست بغضش را پشت واژه‌های لرزان خود پنهان کند؛ بغض شکنندۀ روزها بی‌خبری از فرزندش. ما صدای سوگند همرهانمان را شنیده‌ایم که با شهامت و نجابت خود، ترسیم آزادی کرده‌اند و می‌کنند. اینک دو فرياد از دانشگاه به گوش می‌رسد. فرياد استبداد و فرياد آزادی‌خواهی. صدای به هم خوردن زنجیرِ بسته به پای دوستانمان و صدای زنجیرۀ در‌هم‌پیوستۀ اتحاد و همدلی ما دانشجویان.

بیش از یک ماه از حبس و بازداشت غیرقانونی هم‌کلاسی‌های‌مان می‌گذرد. وعده‌های آزادی آنان محقق نشد و نیروی [برخورد کننده] دستان خود را بیشتر بر گلوی دانشگاه فشرد. هم‌اکنون شفاف‌تر می‌بینیم که «گفتگو و مصالحه و قول پیگیری» بازوی دیگر پیکره‌ایست که باتوم و حبس و تعلیق را برای تهدید و تنبیه هر دانشجوی معترض برافراشته است. پیکرهٔ عریض و طویلی که برخی اعضایش ادعای هم‌اندیشی و  تلاش برای ایجاد فضایی آرام دارند، اما كرسي تدريس اساتيدِ همراه دانشجو را غصب می‌كنند و دانشجو را برای شرکت در جلسه می‌خوانند و هم‌زمان جلوی درب دانشگاه او را بازداشت می‌کنند و سرآخر می‌گویند:«ما نبودیم.» گوش کنید: چه شما باشید و چه نباشید، ما هستیم و خواهیم بود؛ در جایی که به آن تعلق داریم، در کنار و دوشادوش دانشجویان، و در مسیری که به آن باور داریم. «ما» در سلول‌های انفرادی زندان شما نمی‌گنجد و نیز در سلول‌های تاریک و سرد مغزهایتان، و در زندانی که از مرزهای میهنمان می‌خواهید.

با گذشت نزدیک به سه ماه از [برخورد شدید با] دانشجویان، لگدمال کردن حریم دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌، و همچنین بازداشت دو تن و تعلیق سه تن از اعضای شورای مرکزی انجمن در میان خیل بازداشتی‌ها و تعلیقی‌های دانشگاه، همچنان با تهدید و فشار از ما می‌خواهند که با سرکوب‌گرانمان به گفتگو بنشینیم و واسطۀ عادی‌نمایی و عادی‌سازی اوضاعی شویم که در آن به ما یک مجوز ساده برای کوچکترین تجمع اعتراضی و تماما قانونی و کنترل شده ای در صحن دانشگاه خودمان را نمی‌دهند! نه! هرگز؛ چنین نبوده و چنین هم نخواهد شد.

مسئولین دانشگاه در جهت خاموش‌کردن صدای انجمن، به نقض اصلی‌ترین رکن تشکل‌های دانشجویی یعنی آزادی انتخابات دست یازیده‌اند؛ بیش از یک ماه است که دورهٔ هشتم انجمن به پايان رسيده‌است اما در اقدامی بی‌سابقه و فراقانونی درصد غیرقابل‌اغماضی از نامزدها را رد صلاحیت انضباطی کرده‌اند و اجازۀ برگزاری انتخابات را نمی‌دهند. بی‌تردید انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه، وجهه و مقبولیت خود را بیش و پیش از هر چیز، از امکان مشارکت آزادانه‌ در انتخابات و در تضمین فضایی می‌بیند که صدای هر دانشجو، بدون ترس از سرکوب و ارعاب شنیده شود. مسئولین دانشگاه و آمران بالا‌دستی‌ آن‌ها این را نمی‌خواهند. ما ادامه‌ی این رویه و رویکرد امنیتی را برنمی‌تابیم و هنگامی که هر امکان ایجابی اعتراض و نقد ساختار، فروبستۀ بند و دیواریست، ادامه‌ی کار خود در شورای مرکزی را به‌جا نمی‌دانیم.

ما اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه ضمن همراهی با صدای تمام دانشجویان آزادی‌خواه همان‌گونه که در طول این مدت همواره نهایت تلاشمان را برای بازداشت‌شدگان، رفع احکام انضباطی و آگاهی‌بخشی حقوق دانشجویان و همراهی آنان کرده‌ایم، برای حفظ حرمت دانشگاه و ضمن هم‌صدایی با مردم، برای آزادی و سربلندی ايرانمان، بیان می‌داریم که در روز دانشجو به هیچ صحنه‌آرایی دروغینی تن نخواهیم داد و بدین وسیله استعفای خود را اعلام می‌داریم.

زین پس، مطابق اساسنامۀ تشکل، تصمیمات انجمن در شورای عمومی اتخاذ خواهد شد و در صورت ادامۀ این روند از سمت مسئولین دانشگاه تا یکماه آینده، با تصمیم مجمع عمومی این تشکل اعلام انحلال خواهد کرد؛ مگر با برگزاری انتخابات آزاد.

بشنو، فغان و نالۀ شبگیر است
بشنو صدای جان به زنجیر است
اینک بیا به ياری‌ام، آزادی!
فردا برای آمدنت دیر است»

• سجاد نادعلی‌زاده
• زينب شيخ‌پور
• ساره پورالحسينی
• زهرا فومنی
• يگانه موسويان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای دانشجونما و نوکر بیسواد اجنبی.
    این شعارها قدیمی شد . ماهیت کثیف شما هم برا همه مشخص است.
    دانشجوی واقعی کسی است که در چارچوب دین و ولایت برای ارزشهاو آرمانهای دینی فعالیت میکند. نه فساد و بی وبندوباری و تباهی و سینه زدن زیر پرچم اجنبی. خاک بر سرخودتونو شعارهای چرندتان.
    یک کلام شما فاسدید. نجسید.کثیفید. حیف از اکسیژن که اشباه الناسی مثل شما اونو تنفس میکنند. شما اصلا معنی آزادی رو میدونید؟!. با فرهنگ کثیف بزرگ شده اید. تا دیر نشده یا خودتونو اصلاح کنید و به آغوش ملت برگردید . یا خودکشی کنید.

    4
    14
  2. واقعا چه کسی اینها رو به عنوان انجمن اسلامی دانشگاه انتخاب کرده این انجمن مثلا اسلامی دست به دروغگویی آشکار زده و‌حاضر شده در کنار فتنه گران دانشجو نما باشه بیانیه ای که صادر کرده پر از دروغ و عوام فریبی است

    2
    8
  3. این صدای عربستان وانگلیس امریکا واسراییله که از گلوی شما وطنفروشها بیرون میاد همون بهتر خاینین وطن فروش برید پیش اربابتون عربستان شما فقط برای کشور هزینه دارید حتی کشور رو بسوی جنگ داخلی میبرید چون اربابتون پول زیادی بشما میدهد احتیاجی بکار ندارید اول خدا ریشه وخود وطنفروشها رو بکنه بعد کشور شرتان را به خودتان برگردانه مگه ملت ایران شما چند نفرید 13 ابان ندیدید دیگه هم میبینید

    2
    8
  4. دانشجوها همیشه زیاد اغراق آمیز حرف میزنند اما حالا این موضوعات و ول کنیم نظرتون چیه که به جای برجام و موضوع هسته ای یا موشکی با آمریکا سر موضوع اصلی صحبت کنیم نظم منطقه ای این نظم منطقه ای درست و با ثبات بین ما و متحدان آمریکا میسازه البته احتمالا دیگه همکاری هم با آمریکا و غرب هم فعلا وجود نخواهد داشت ولی خوب فضا باثبات میشه البته فکر کنم دانشجویان ازدای خواهمون هو آرام بشند

    1
    3
  5. پخش اطلاعات شخصی بچه های بسیج در فضای مجازی به اسم مزدور کار خوبی اگه هست ما هم مال این دوستان را پخش کنیم قول می دم برم سراغشون جالبه کسایی که از یک طرف نیروی سرخود و لباس شخصی را نفی می کنند خودشون هر رفتاری انجام می دند پررویید ها هر و فت مستیتون پرید حرف میزنیم

    1
    4
  6. اگه ده سال جوانتر بودم شاید تحت تاثیر قرار می گرفتم یا اگه الان در دهه نود میلادی بودیم در الانی که هستیم من ترجیح میدم دانشجو با هر گرایشی به جای این رفتار های هیجانی منطقی نقد کنه تا خودش را برای حضور در حکمرانی آماده کنه واقعا این طور صحبتها نچسبه

    2
    3
  7. یه روزی می‌رسد که با حسرت بگی ای کاش مثل الان می‌توانستم حرف بزنم توهمی های بیچاره

    3
    7
  8. اسم سایت رو گذاشته انصاف ولی تنها چیزی که ندارن انصافه، اگر مرد هستید که من شک دارم باشید نظرات تمام مردم رو بنویسید نه یک سری آدم رادیکال که از کنار نظام به همه چیز رسیدن، بی خود نیست که این ملت تو خیابان … میگن، رد پای دیکتاتوری رو حتی توی سایت های داخلی هم میشه دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا