خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد از «ظلم» سایت آپارات به تولیدکنندگان محتوا

تهیه‌کننده سری انیمیشن‌های دیرین‌دیرین با انتشار یک یادداشت، از تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی سایت آپارات که به محدود شدن تولید محتوای بومی منجر شده، انتقاد کرد.

به گزارش پنجاه و پنج آنلاین، «محمد ابوالحسنی» نوشت: «در روزهای ۱۵ و ۱۶ آذرماه به دعوت اداره ‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در چهار دانشگاه استان سخنرانی و با بسیاری از دانشجویان و جوانان مازندرانی فعال در حوزه تولید محتوا، گفت‌وگو کردم. استعدادهایی برتر و جوانانی خلاق که عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از محدودیت‌های قانونی با انحصارگرایی و تمامیت‌خواهی کار را بر آن‌ها سخت کرده و راه پیشرفت آن‌ها را سد کرده‌اند.

یوتیوب بستر مناسبی را برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در دنیا به وجود آورده و درآمدی که از محل انتشار ویدئوهای مردم به دست می‌آورد را با آنها تقسیم می‌کند. به عنوان نمونه، تنها یک نفر در سال ۲۰۱۶ از محل تولید و انتشار ویدئوهای خود در بستر یوتیوب ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته است.

در نقطه مقابل، سایت آپارات در ایران با تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی راه را بر روی گسترش تولید محتوای بومی و درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا بسته است. در ابتدای ویدئوهای ساخته شده توسط مردم، تبلیغات قرار می‌دهد و از این‌طریق درآمد میلیاردی کسب می‌کند اما هیچ سهمی به سازندگان آن ویدئوها نمی‌دهد.

اکنون که با فیلتر بودن یوتیوب، عملا امکان انتشار ویدئو در آن و درآمدزایی برای  تولیدکنندگان داخلی محتوا مقدور نیست، لازم است مراکز ذی‌ربط براساس پروتکل‌های بین‌‌المللی، ضمن برخورد جدی با سایت آپارات، از ادامه این تمامیت‌خواهی، بی‌عدالتی و ظلم به تولیدکنندگان محتوا جلوگیری کنند.

به امید اشتغال‌زایی و توسعه کسب و کارهای پایدار محلی بر پایه تولید محتوا در ایران.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا