خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان در پی اعدام محسن شکاری و اعلام تحریم های بیشتر

دیدار نیوز نوشت: پس از اعدام محسن شکاری، از معترضان ناآرامی‌های اخیر در ایران، کشورهای غربی واکنش تندی به این اقدام نشان داده‌ و تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی را وعده داده‌اند. در این میان، امیرعبداللهیان وزیر خارجه به بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که به تحریم و مداخله پاسخ خواهند داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو و رایزنی کردند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود در مورد این گفت‌وگوی تلفنی نوشت: «در پاسخ به تماس بورل، ٧٠ دقیقه صحبت کردیم. گفتم به آمریکا و سه کشور اروپا بگویید اگر فکر کنند می‌توانند با فشار و ابزارسازی، در مذاکره امتیاز بیشتر بگیرند، حتما در اشتباهند. به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم. همزمان در مسیر گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار هستیم.»

به گزارش دیدارنیوز، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در پی اجرای این حکم، در صفحه توییترش نوشت: محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت در رویه‌ای نابکارانه محکوم و اعدام شد، اما تهدید اعدام میل مردم برای دستیابی به آزادی را خفه نخواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا