خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضع دولت رئیسی درباره‌ی احکام اخیر قوه قضاییه چیست؟

یک مقام ارشد دولت رئیسی با اشاره به انتقادات روزهای اخیر به احکام صادر شده از سوی قوه قضاییه برای متهمان ناآرامی‌های اخیر گفت: برخی با جنگ روانی و فضاسازی‌های رسانه‌ای خود می خواهند دستگاه قضا را وادار به عقب نشینی در برابر اغتشاشگران کنند، این موضوع امکان‌پذیر نیست و این مسیر با قاطعیت ادامه پیدا خواهد کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور دولت سیزدهم می‌گوید: اگر قوه قضائیه وظایف خود در برخورد با اغتشاشگران را انجام ندهد و به وظایف خود عمل نکند در پیشگاه خداوند، ملت و شهدا مسئول است و باید پاسخگو باشد.

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن حمایت از قوه قضائیه در برخورد به اغتشاشگران و آشوبگران اخیر گفت: شاهد بودیم در طول مدت بیش از ۷۰ روز اغتشاشات نزدیک به ۵۳ نفر شهید مدافع امنیت تقدیم نظام و انقلاب شد که این تعداد غیر از شهدای حملات تروریستی ایذه و شهدای شاهچراغ است.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به خسارت های وارد شده توسط اغتشاشگران به کشور بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار مجروح در میان ماموران مدافع امنیت ما وجود دارد، مامورانی که برخی از آن‌ها بخشی از اعضای بدن خود را از دست دادند و دچار مشکلات جدی مانند ضربه مغزی شده و برخی نیز در حالت کما هستند.

  • اغتشاشگران هزاران میلیارد خسارت به اموال مردم وارد کردند

وی افزود: اغتشاشگران هزاران میلیارد خسارت به اموال مردم وارد کردند و مسائل و بحران های مختلفی توسط این آشوبگران و اغتشاشگران در کشورمان ایجاد شد. آن‌ها کشور را وارد شرایطی کردند که اجماع جهانی علیه کشورمان ایجاد شده و قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران اسلامی صادر شود، هرچند که موضع‌گیری‌های خارجی ها علیه ملت ما موضوع چندان مهمی نیست.

  • فضاسازی‌های دشمنان علیه اقدامات دستگاه قضایی برای تداوم اغتشاشات است
    دبیر شورای امنیت کشور با اشاره به فتنه‌ ها و توطئه های مختلف دشمنان علیه کشورمان تصریح کرد: شاید پس از انقلاب اسلامی که ما با اغتشاشات سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ مواجه بودیم این میزان حضور میلیونی پی‌درپی مردم در راهپیمایی‌های مختلف در مراسم‌های تشییع پیکرهای شهدای مدافع امنیت به خیابان‌ها آمدند، مطالبه آن‌ها برخورد با این اغتشاشگران و افرادی بود که کشور را دچار ناامنی‌ کرده و اقدامات بسیار خسارت‌باری را متوجه کشور ساختند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با محاکمه اغتشاشگران و آشوبگران هم اکنون به مطالبات بر حق مردم پاسخ داده و قانون را اجرا می‌کند. البته فضاسازی‌های دشمنان علیه اقدامات دستگاه قضایی کاملاً طبیعی است چراکه می‌خواهند شرایط کشور به گونه‌ای باشد تا اغتشاشگران و گروه‌های ضد انقلاب مسلح که در این مدت ۲۵ نفر از مردم بی گناه ما را با سلاح‌های گرم یا سرد فقط به خاطر کشته‌سازی به شهادت رساندند، آزادانه فعالیت کنند.

  • برخورد با اغتشاشات اجازه نمی‌دهد آشوبگران به جنایت‌های خود ادامه بدهند

میراحمدی با بیان اینکه اغتشاشگران با اجرای احکام قضایی احساس می‌کنند شرایطی پیش آمده که دیگر افراد به خود اجازه نخواهند داد چنین جنایت‌هایی را مرتکب شوند، تاکید کرد: هجمه رسانه ای دشمنان علیه اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با اغتشاشگران یک فضاسازی رسانه ای است تا نظام را وادار به عقب نشینی کنند تا فضای ادامه اغتشاشات فراهم شود.‌

وی افزود: دشمنان باید بدانند که این هجمه رسانه‌ای و فضاسازی ها ذره‌ای در اراده مسئولان قضایی کشور تاثیر نداشته و قطعاً این افراد را تا آخرین نفر آن‌ها به سزای اعمالشان خواهد رساند که این موضوع نیز مطالبه بر حق مردم است.

  • اگر قوه قضائیه با اغتشاشگران برخورد نکند در پیشگاه خداوند، ملت و شهدا مسئول است

معاون امنیتی وزیر کشور ضمن تاکید بر عمل قوه قضائیه به وظایف خود در برخورد با اغتشاشگران تصریح کرد: این حق مردم است و اگر قوه قضائیه این اقدامات را انجام ندهد و به وظایف خود عمل نکند در پیشگاه خداوند، ملت و شهدا مسئول است و باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اقدامات دستگاه قضایی به طور قطع مورد حمایت کامل مردم است چون میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها بارها و بارها با فریاد خود آن را مطالبه کردند و خواست عمومی این است که با اغتشاشگران و آشوبگران به طور جدی برخورد شود.

میراحمدی در پایان با بیان اینکه اکنون برخی با جنگ روانی و فضاسازی‌های رسانه‌ای خود می خواهند دستگاه قضا را وادار به عقب نشینی در برابر اغتشاشگران کنند، تصریح کرد: این موضوع امکان‌پذیر نیست و این مسیر با قاطعیت ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا