خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرگزاری دولت بیانیه ضد ایرانی درباره جزایر سه گانه را سانسور کرد

انتخاب نوشت :درحالیکه بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس اشاره آشکاری به ماجرای جزایر سه گانه در حمایت از امارات دارد، اما خبرگزاری ایرنا متعلق به دولت، این بند را در متن خبر خود پوشش نداده است.

درحالیکه بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس اشاره آشکاری به ماجرای جزایر سه گانه در حمایت از امارات دارد، اما خبرگزاری ایرنا متعلق به دولت، این بند را در متن خبر خود پوشش نداده است.

در گزارش ایرنا آمده است: «در بیانیه پایانی نشست کشورهای عربی و چین، اقدامات یکجانبه اسرائیل که منجر به تغییر در وضع موجود در قدس شود، باطل اعلام شده است.

در ادامه این بیانیه بر محوری بودن آرمان ملت فلسطین تأکید شده و آمده که این مسأله مستلزم یافتن یک راه حل عادلانه است.

در این بیانیه تأکید شده است که شهرک سازی‌های اسرائیلی در سرزمین‌های فلسطین و دیگر اراضی کشورهای عربی اشغال شده مشروعیت ندارد.

کشورهای عربی و چین بر تقویت همبستگی و همکاری میان یکدیگر و حمایت از تحقق شکوفایی ملل‌های دو طرف تأکید کردند.

در این بیانیه همچنین بر عزم و اراده چین و کشورهای عربی بر ادامه رایزنی سیاسی و تبادل حمایت میان دو طرف در مسائل مرتبط با منافع اصلی تأکید شده است.

در این بیانیه دو طرف بر اهمیت یافتن راه حلی سیاسی برای بحران کشورهای سوریه، لبی و یمن و حفظ حاکمیت ارضی آن‌ها تأکید کردند.

کشورهای عربی و چین بر ضرورت تلاش مشترک برای مقابله با گروهک‌های تروریستی و افراطی تأکید کردند که در برخی از کشورهای خاورمیانه فعال هستند.

کشورهای عربی بر پایبندی خود به اصل چین یکپارچه و حمایت از تلاش پکن بر حفظ حاکمیت خود تأکید کردند.

این بیانیه همچنین تأکید کرده است که تایوان بخش جدایی ناپذیر از خاک چین بوده و مخالفت خود را با استقلال این جزیره به هر صورتی که باشد، اعلام کرده است.

دو طرف همچنین مخالفت خود را با سیاسی کردن مسائل مربوط به حقوق بشر و استفاده از آن به عنوان اهرم فشار بر کشورها و دخالت در امور داخلی آن‌ها را رد کردند.

کشورهای عربی و چین در پایان مخالفت خود در دخالت در امور داخلی کشورها به بهانه حفظ دمکراسی را بیان کردند.»

گفتنی است که چین در بیانیه مشترک با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفته است: رهبران بر حمایت خود از همه تلاش‌های صلح‌آمیز، از جمله ابتکار و تلاش امارات متحده عربی برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز در موضوع جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) از طریق مذاکرات دوجانبه با رعایت موازین حقوق بین الملل و حل این موضوع با رعایت مشروعیت بین المللی تأکید کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا