خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زهرا نعمتی طلا گرفت

زهرا نعمتی، کماندار پرآوازه کشورمان در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو تیراندازی باکمان پارالمپیک برابر حریفی از چین پیروز شد و هفتمین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش ایسنا از ریو، زهرا نعمتی قهرمان دوره گذشته پارالمپیک که بازی‌های المپیک را نیز تجربه کرده و پرچمدار کاروان ایران در المپیک بود، در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو تیراندازی باکمان پارالمپیک برابر چون یان وو از کشور چین قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و هفتمین طلایی کاروان منا شد.

وی در دوره گذشته این مسابقات نیز صاحب مدال طلا شده بود و در رقابت‌های میکس تیم نیز با ابرهیم رنجبر مدال نقره گرفت. نعمتی دومین ورزشکار زن پرافتخار ایران بعد از ساره جوانمردی است که در بازی‌های پارالمپیک برزیل دو نشان کسب کرده است.

ساره جوانمردی در رشته تیراندازی دو مدال طلا کسب کرده است.

در رقابت رده‌بندی نیز کماندار لهستان با نتیجه برابر حریفی از کره جنوبی پیروز شد و صاحب مدال برنز شد.

کاروان ایران تاکنون موفق به کسب ۶ طلا، ۶ نقره و ۵ برنز در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شده است. مدال‌های ایران تا روز هشتم پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به شرح زیر است:

طلا: ساره جوانمردی (تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، ساره جوانمردی (۵۰ متر خفیف), سیامند رحمان (وزنه‌برداری) و زهرا نعمتی (تیراندازی باکمان)

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکروی تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه) و سجاد نیک‌پرست (پرتاب نیزه)

برنز: پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق‌زاده (وزنه‌برداری) و اسدالله عظیمی (دوومیدانی) و جواد حردانی (پرتاب نیزه).

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا