خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح سردار فدوی درباره‌ی سفر رستم قاسمی به چین

سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: او برای کار و ملاقات با برخی متخصصان جهانی چین به این ‌کشور سفر کرده بود و قبل از اینکه به بیمارستان و آی‌سی‌یو برود، جلسات کاری را برگزار کرد، آن‌هم در شرایطی که تمام بدنش را بیماری گرفته بود اما به دلیل غیرت پاسداری، اجازه نداد حتی یک جلسه هم تعطیل شود. پزشک معالج سردار قاسمی طی نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کرده بود با توجه به پیشرفت بیماری، مرحوم قاسمی کار نکند ولی با این‌ حال او برای پیگیری آخرین کار محوله، جلسه مربوطه را در چین برگزار کرد و بعد از آن به بیمارستان رفت. به دلیل داشتن چنین روحیه‌ای است که پاسداران برای پاسداری از انقلاب اسلامی و پاسداریشان تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار علی فدوی طی سخنانی در آیین تشییع پیکر رستم قاسمی فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که در شهرک شهید محلاتی برگزار شد، اظهار کرد: سردار قاسمی غیرت خاصی داشت و ما این غیرت را بیش از ۴۰ سال در او دیدیم و حتی در لحظات مرگ هم این غیرت را با خود داشت.

وی یادآور شد: او برای کار و ملاقات با برخی متخصصان جهانی چین به این ‌کشور سفر کرده بود و قبل از اینکه به بیمارستان و آی‌سی‌یو برود، جلسات کاری را برگزار کرد، آن‌هم در شرایطی که تمام بدنش را بیماری گرفته بود اما به دلیل غیرت پاسداری، اجازه نداد حتی یک جلسه هم تعطیل شود.

فدوی ادامه داد: در طول این سال‌ها در نیروی دریای سپاه و در کل سپاه و دولت، خدمتگزاری یک شاخصه بسیار برجسته او بود؛ کاری نبود که به سردار قاسمی سپرده شود و به سرانجام نرساند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: بسیاری از پروژه‌ها و کارهای زیرساختی که مردم روزانه با آن سر و کار دارند، در زمان مسئولیت وی در سپاه انجام شد؛ این یک رویه و روش الگوست که باید از تمام توان خود و دیگران بهره گرفت.

فدوی اظهار کرد: سردار قاسمی نه تنها هیچ‌وقت از کسی توقعی نداشت بلکه توفیقی هم که خدا برای کار کردن به او داده را به عنوان بدهکاری تلقی می‌کرد.

وی با بیان اینکه سردار قاسمی یک لحظه از سپاه جدا نشد، یادآور شد: او اجازه نداد کسی درخواست کند که چون وزیر شده پرونده‌اش را به دولت بفرستند و به همین دلیل یک ریال از جایی غیر از سپاه حقوق نگرفت و این چنین زندگی کرد.

فدوی همچنین با اشاره به مکاتبه پزشک مرحوم قاسمی با رئیس‌جمهوری اظهار کرد: پزشک معالج سردار قاسمی طی نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کرده بود با توجه به پیشرفت بیماری، مرحوم قاسمی کار نکند ولی با این‌ حال او برای پیگیری آخرین کار محوله، جلسه مربوطه را در چین برگزار کرد و بعد از آن به بیمارستان رفت. به دلیل داشتن چنین روحیه‌ای است که پاسداران برای پاسداری از انقلاب اسلامی و پاسداریشان تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا