خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برنامه کامل نیمه نهایی جام جهانی 2022 + (جدول)

جام جهانی 2022 قطر به روزهای پایانی خود نزدیک میشود و حالا چهره 4 تیم پایانی این جام مشخص شده است؛ مروری داریم بر برنامه کامل نیمه نهایی جام جهانی 2022

به گزارش انصاف ورزشی، بیست و دومین جام جهانی فوتبال حالا به روزهای پایانی خود نزدیک شده است و چهره 4 تیم مرحله نیمه نهایی جام پس از اتمام مرحله یک چهارم نهایی مشخص شده است.

نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی باید بین دو تیم آرژانتین و کرواسی برگزار شود دو تیمی که در مرحله یک چهارم دیدارهای خود را در ضربات پنالتی با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و از این بابت برتری خاصی نسبت به هم ندارند.

یاران لئو مسی شاید در آخرین جام جهانی این ستاره بزرگ جهان فوتبال پیش از این تیمهای هلند و استرالیا را در مرحله حذفی کنار زدند و یاران لوکا مودریچ در کرواسی نیز که نایب قهرمان جام جهانی محسوب میشوند تا اینجای کار برزیل و ژاپن را در مرحله حذفی و آنهم با حربه معروف کشاندن بازی به ضربات پنالتی مغلوب کرده‌اند و حال باید دید جدال این دو شماره 10 بزرگ و پا به سن گذاشته دنیای فوتبال به کجا خواهد رسید.

دومین دیدار این مرحله اما میان دو تیم مراکش و فرانسه برگزار خواهد شد؛ مراکش شگفتی‌ساز تا اینجای کار دست به کار بزرگی زده و سبب حذف بلژیک در دور گروهی، حذف اسپانیا و پرتغال در دور حذفی و به پایان رسیدن رویای بالا بردن جام جهانی توسط کریس رونالدو شده‌اند.

اما فرانسه مدافع عنوان قهرمانی پرستاره جام در تلاش است تا پس از برزیل دهه 50 و ایتالیای دهه 30 بدل به سومین تیم تاریخ شود که از مقام قهرمانی خود در جام جهانی دفاع می‌کند و در این مسیر پس از صدرنشینی در دور گروهی از سد لهستان و انگلیس گذر کرده و حالا باید به مصاف مهمان ناخوانده این مرحله مراکش برود.

گفتنی است در صورت پیروزی کرواسی و فرانسه فینال 4 سال پیش تکرار خواهد شد؛ این اتفاق تنها یکبار و در جام‌های جهانی 1986 و 1990 افتاده است که آرژانتین با مارادونا دو جام جهانی پی در پی در فینال برابر آلمان غربی صف آرایی کرد که جام 86 برای آلبی سلسته و جام 90 برای مانشافت به ارمغان آمد.

در میان 4 تیم دور نیمه نهایی دو تیم از اروپا، یک تیم از آمریکای جنوبی و یک تیم از قاره آفریقا حضور دارند و فرانسه و آرژانتین هرکدام 2 قهرمانی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

برنامه کامل نیمه نهایی جام جهانی 2022 + (جدول)
برنامه کامل نیمه نهایی جام جهانی 2022 + (جدول)

اسامی تیم‌های مرحله نیمه نهایی

فرانسه

کرواسی

آرژانتین

مراکش

برنامه کامل نیمه نهایی جام جهانی 2022

سه شنبه 22 آذر 1401

آرژانتین 3 _ کرواسی 0

چهارشنبه 23 آذر 1401

فرانسه 2 _ مراکش 0

برنامه کامل نیمه نهایی جام جهانی 2022 + (جدول)
برنامه کامل نیمه نهایی جام جهانی 2022 + (جدول)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. امسال خیلی عجیب شد فوتبال، تیم های قوی حذف شدن
    واقعا نباید حریف رو دست کم گرفت و یجایی که فکرش و نمیکنی بدجور کنارت میزنن
    هر چند چند موردشون تو پنالتی حذف شدن

    3
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا