خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شکایت شرکت نفت از وکیل بابک زنجانی

وکیل مدافع بابک زنجانی از شکایت شرکت نفت نسبت به برخی از مطالب منتشر شده از سوی وی به اتهام نشر اکاذیب خبر داد.

رسول کوهپایه زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: هفته گذشته احضاریه‌ای از شعبه 4 دادسرای فرهنگ و رسانه به دست من رسید که حکایت از شکایت شرکت نفت علیه من تحت عنوان نشر اکاذیب داشت. این احضاریه 23 شهریور به من ابلاغ شده و من 5 روز فرصت دارم تا خودم را معرفی کرده و توضیحات لازم را ارائه دهم و در انتهای برگه احضاریه قید شده که نتیجه عدم حضور «جلب» است.

وی افزود: شرکت نفت در پرونده فساد نفتی 4 وکیل دارد، یک دستگاه عریض و طویل حقوقی دارد و به معنای واقعی قدرتمند است، روزی که من وارد این پرونده می‌شدم دوستانم تاکید می‌کردند که مراقب باشم چرا که این پرونده ممکن است حاشیه ها و آفت‌هایی داشته باشد.

کوهپایه زاده تصریح کرد: طرف مقابل ما در این پرونده وزارت نفت و به عبارتی دولت است، مسئولان شرکت نفت با استفاده از امکانات رسانه‌ای و توانمندی هایی که داشتند مصاحبه‌های زیادی را انجام دادند، حتی وزیر نفت در مورد این پرونده مصاحبه کرده بود.بنده نیز بارها از بدو بازداشت بابک زنجانی گفتم تا زمانی که رای قطعی علیه موکلم صادر نشده صحبتی نشود اما این پرونده بیش از حد معمول رسانه‌ای شد و آنها مسائلی را مطرح کردند که من به عنوان وکیل بابک زنجانی باید به آنها پاسخ می‌دادم.

وی افزود: دادگاه علنی برگزار شد و عنوان شد که هیچ راز مگویی وجود ندارد، مبنای برخورد من با رسانه‌ها نیز براساس تعامل بود و بدون توجه به اینکه رسانه از کدام گروه و جناح است با آنها تعامل کردم تا بتوانم با اطلاع رسانی شفاف که حق مردم است کمکی کرده باشم؛ چرا که رسانه‌ها نمایندگان افکار عمومی هستند.

کوهپایه زاده تصریح کرد: البته من در این مصاحبه‌ها خط قرمزهایی هم داشتم و رعایت قانون، رعایت امنیت ملی و مصالح کشور برایم در اولویت بود. اما ظاهرا همین صحبت‌ها و همین تعامل با رسانه‌ها به مذاق برخی از دوستان خوش نیامده و از من شکایت کردند. من نمی‌دانم منظور دوستان وزارت نفت از نشر اکاذیب چیست؟

وی ادامه داد: من هم آرشیو کاملی از مصاحبه دوستان نفتی دارم و زمانی که آنها را ورق می‌زدم دیدم خیلی از مسئولین نفتی مصاحبه‌هایی را قبل از صدور رای قطعی داشته‌اند و مواردی را مطرح کردند که می‌تواند خلاف قانون باشد.  برای مثال وزیر نفت در یک جلسه به صراحت گفت که زنجانی در رسانه ها پول خرج می‌کند که به نفعش بنویسند اما من برای اینکه از حاشیه پردازی جلوگیری کنم از شکایت از وزیر پرهیز کردم هرچند که موکل من خواسته بود تا شکایت کنم لذا نباید بنا بر پرداختن به مسائل حاشیه‌ای باشد و بخواهند اصل موضوع را فراموش کنند و علیه تنها وکیل زنجانی شکایت کنند و به یک اهرم فشار متوسل شوند که من ساکت شوم این کار در شان وزارت نفت نیست ضمن اینکه امور حقوقی وزارت نفت کارهای کلان تری دارد که باید به آنها بپردازد.

وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: من به قانون تمکین می‌کنم و با حضور در شعبه چهارم بازپرسی توضیحاتم را ارائه می‌دهم و امیدوارم این رفتار و آنچه قانون حکم می‌کند نسبت به همه قابل اجرا باشد.

کوهپایه زاده در پایان گفت: بنده مجبورم تمام صحبت ها و مصاحبه هایی که از سوی  مسوولان نفتی منتشر شده است را پیگیری کنم و امیدوارم که قوه قضاییه با بی طرفی کامل به موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا