خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیحات وزارت اقتصاد درباره‌ی تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت

تسنیم نوشت: «همزمان با تأخیر در وعده‌های مسئولان در زمان واریز سود سهام عدالت و اعلام زمان‌های مختلف، وزارت اقتصاد با تأکید براینکه دولت سیزدهم با جدیت به دنبال حمایت از دهک‌های پایین جامعه است و پرداخت سود سهام عدالت را پیگیری می‌کند، اعلام کرد: خلف وعده شرکت ها، پرداخت سود سهام عدالت را به تأخیر انداخت.

در توضیحات وزارت اقتصاد آمده است: فلسفه اختصاص سهام عدالت به اقشار کم درآمد جامعه توانمند کردن دهک های پایین جامعه بود بر این اساس بخش زیادی از افراد جامعه که تمکن مالی نداشتند سهامدار شدند.

دولت سیزدهم نیز حمایت از بخش آسیب پذیر را همچنان ادامه داد و حتی برای اختصاص سهام عدالت به افراد جامانده نیز اقداماتی را انجام داده که در حال به نتیجه رسیدن است.

درباره پرداخت سود سهام عدالت همان طور که رئیس سازمان خصوصی اعلام کرده بود مقرر شده بود که پایان آذرماه بخش نخست این سود به حساب سهامداران واریز شود اما در این بین برخی مشکلات موجب شد تا این زمان کمی با تغییر همراه شود.

اصلی ترین مشکل در واریز سود سهام عدالت به خلف وعده و تخلف شرکت های سهام عدالتی بر می گردد که سود خود را واریز نکرده اند.

این در حالی است که شرکت های بورسی موظف هستند پس از برگزاری مجمع در یک بازه زمانی مشخص سودها را به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز کنند اما در حال حاضر اکثر شرکت ها از این اقدام خودداری کرده اند.

بر این اساس سازمان بورس به عنوان متولی بازار سرمایه پیگیر واریز سود سهامداران از این شرکت ها است تا در سریعترین زمان ممکن به حساب سهامداران واریز شود و در صورت تخلف، اسامی آنها اعلام و با شرکت های متخلف برخورد می کند.

امروز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز با صدر اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مکاتبات لازم با 36 شرکت بورسی سهام عدالت برای دریافت سود مشمولان سهام عدالت انجام شده، اما تاکنون مبلغ ناچیزی به حساب های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شده است.

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار که روز ششم آذرماه جاری به شرکت سپرده گذاری مرکزی ابلاغ شده است، این شرکت مجری پرداخت سود مشمولان سهام عدالت بوده و همانند سال های قبل اقدامات مقتضی را برای دریافت سود از شرکت های سرمایه پذیر انجام داده است.

اما در حال حاضر نمی توان زمان دقیقی را برای پرداخت سود سال منتهی به 29 اسفندماه 1400 مشمولان سهام عدالت اعلام کرد زیرا تحقق این امر در گرو همراهی شرکت های سرمایه پذیر در پرداخت سود این گروه از سهامداران است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا