خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وحید تاج «مرغ سحر» را برای استاد شجریان خواند

وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی در نخستین شب از کنسرت خود در دزفول، تصنیف «مرغ سحر» را با همراهی حاضران برای استاد محمدرضا شجریان خواند.

به گزارش ایرنا، وحید تاج در فصل جدید فعالیت های خود در زادگاهش دزفول، کنسرتی را در دو بخش سنتی و محلی و در سه شب تدارک دیده که نوبت نخست این کنسرت، شب گذشته(جمعه) برگزار شد.

وحید تاج در آغاز نخستین شب کنسرت خود، لحظه هایی را با همشهریانش سخن گفت و ضمن معرفی اعضای گروهش افزود: «امروز خبری بسیار خوش دل تمام ایرانیان را شاد کرد و بعد از مدت ها مبارزه با بیماری، استاد محمدرضا شجریان به ایران بازگشتند؛ ازاین رو، اجرای امشب را به او تقدیم می کنم».

صحبت های تاج باعث تشویق های ممتد در تالار اجرا شد و در پایان وحید تاج قطعه «مرغ سحر» را با همراهی حاضران برای محمدرضا شجریان خواند.

نخستین قطعه این کنسرت بر اساس شعری از حافظ (دست در حلقه آن زلف دوتا نتوان کرد…) و با آهنگسازی بهمن فریادرس در مایه افشاری اجرا شد، سپس این اجرا با ساز و آوازی در افشاری (بر آنم گر تو باز آیی که در پایت کنم جانی…) ادامه پیدا کرد و با مرکب خوانی به سه گاه رفت (آب زنید راه را هین که نگار می رسد).

تاج در ادامه تصنیف «تو می روی» را از ساخته های بهمن فریادرس بر اساس شعری از امیر هوشنگ ابتهاج اجرا کرد و دوباره با آواز دشتی ادامه داد (ما ندیدیم به استادی تو صیادی…). سپس نیز تصنیفی بر اساس شعری از مولانا از ساخته های آزاد میرزا پور را خواند.

بخش دوم این کنسرت به موسیقی محلی اختصاص داشت و از نکته های جالب در این اجرا، سکوت مطلق مخاطبان در بخش سنتی و هیجان وافر آنان در بخش موسیقی محلی بود، بطوریکه مخاطبان دزفولی به قدری دارای هیجان بودند که همه ی قطعه های محلی را در حین اجرا زمزمه می کردند.

با آخرین قطعه محلی، مخاطبان این کنسرت با تشویق های مکرر و پیاپی درخواست اجرای قطعه «مرغ سحر» را کردند و تا پایان اجرای این قطعه، وحید تاج را با همخوانی خود همراهی کردند.

آزاد میرزا پور با تار، بهمن فریادرس با کمانچه، امین حیدری با عود، پویان عطایی با سنتور و حمید قنبری با تنبک، وحید تاج را در این اجرا همراهی کردند.

نخستین شب کنسرت وحید تاج در دزفول، 26 شهریور ماه برگزار شد و این خواننده به همراهش گروهش امشب(شنبه) و فردا شب(یکشنبه) نیز در تالار فرهنگی – سینمایی این شهر به اجرای برنامه می پردازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا