خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد ؛ مسی بالاخره جام زرین را فتح کرد

آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد و لیونل مسی سرانجام به آرزوی دیرین خود فتح جام جهانی رسید تا سرزمین خورشید پس از 36 سال بر بام فوتبال جهان بایستد.

به گزارش انصاف ورزشی، فینال جام جهانی 2022 قطر از ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه لوسیل قطر آغاز شد و تبدیل به یکی از بهترین فینال‌های تاریخ جام جهانی فوتبال شد که در نهایت این تیم ملی فوتبال آرژانتین بود که پس از 36 سال این جام را فتح کرد و حالا تبدیل به کشور سه ستاره جهان فوتبال شد.

در این دیدار بسیار جذاب ابتدا این آرژانتین بود که بازی را قدرتمند آغاز کرد و با گل مسی از روی نقطه پنالتی و گل مرد فینال‌ها آنخل دیماریا با دو گل از حریف پیش افتاد.

اما این پایان کار نبود و جادوی کیلیان امباپه 23 ساله در دومین فینال خود در دقایق پایانی نیمه دوم شروع شد؛ جایی که این بزرگمرد جوان تاریخ فوتبال در سه دقیقه یکبار از روی نقطه پنالتی و مرتبه بعد با شوتی سرکش، همه معادلات را به هم ریخت و بازی را به تساوی کشاند و بازی را به وقت‌های اضافه برد.

اما در وقت‌های اضافه لئو مسی بار دیگر دروازه فرانسه را باز کرد تا همه چیز تمام شده به نظر بیاید؛ اما امباپه دست بردار نبود و اینبار تاریخ را در 23 سالگی ورق زد و روی یک ضربه پنالتی که خود او گرفته بود برای بار دوم در جریان بازی دروازه مارتینز بهترین دروازه‌بان جام و شاید یکی از پنالتی‌گیرترین گلرهای تاریخ فوتبال را باز کند تا بزرگی خود را بار دیکر اثبات کرده باشد.

با این اوصاف بازی به ضربات پنالتی رفت اما مدافع عنوان قهرمانی حتی با وجود آنکه امباپه برای بار سوم پنالتی خود را گل کرد، یارای مقاومت برابر جادوی املیانو مارتینز را نداشت و این گلر تاریخساز با گرفتن پنالتی کومان کار خروس‌ها را سخت کرد و با اوت شدن پنالتی شوامنی و گلزنی مونتیل در ضربه چهارم سرانجام مسی و آرژانتین معشوق خود جام زرین جام جهانی را در قطر 2022 به آغوش کشیدند.

آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد ؛ مسی بالاخره جام زرین را فتح کرد
آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد ؛ مسی بالاخره جام زرین را فتح کرد

بدین ترتیب سرانجام جام جهانی 2022 قطر با حواشی بسیار زیاد خود به پایان رسید قهرمان شماره 22 این فستیوال بزرگ فوتبال نیز مشخص شد.

جالب آنکه این اولین قهرمانی یک تیم از آمریکای جنوبی پس از 20 سال است که قهرمانی برزیل در جام جهانی 2002 نیز در قاره آسیا و در ژاپن رقم خورده بود و بدین ترتیب این قاره حالا با 5 قهرمانی برزیل 3 قهرمانی آرژانتین و 2 قهرمانی اروگوئه، به 10 عنوان قهرمانی جام جهانی فوتبال رسید.

در پایان جام انزو فرناندز بهترین بازیکن جوان جام، لیونل مسی بهترین بازیکن جام، املیانو مارتینز بهترین دروازه‌بان جام و کیلیان امباپه آقای گل جام لقب گرفتند.

از نکات جالب قابل ذکر فینال میتوان به صحنه بالابردن جام توسط مسی اشاره کرد که وی با بالاپوشی عربی جام جهانی را بالای سر خود برد.

به هرروی آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد و حالا لیونل مسی 2022 در کنار دیگو مارادونا 1986 و ماریو کمپس 1978 ترکیب‌های خاطره‌انگیز مردم آرژانتین خواهد بود.

گفتنی است کیلیان امباپه حالا در 23 سالگی در کنار جف هرست انگلیسی بدل به دومین بازیکنی شد که در فینال جام جهانی هتریک میکند و حالا این نابغه فرانسوی تعداد گلهای خود در فقط فینال جام جهانی را در این سن به عدد 4 رساند و همچنین امباپه با گلزنی در دو فینال جام جهانی نام خود را در کنار اساطیری چون زیدان فرانسوی و پله برزیلی قرار داد.

آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد ؛ مسی بالاخره جام زرین را فتح کرد
آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد ؛ مسی بالاخره جام زرین را فتح کرد

فینال جام جهانی 2022 قطر

آرژانتین 3 (4) _ فرانسه 3 (2)

گلها:

آرژانتین: مسی(2بار)، دیماریا

فرانسه: امباپه(3بار)

آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد ؛ مسی بالاخره جام زرین را فتح کرد
آرژانتین قهرمان جام جهانی 2022 شد ؛ مسی بالاخره جام زرین را فتح کرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حالبترین و داغ ترین خبر همون شش تایی شدن ایران بود . رکوردی دیگر برای دولت فشلی که میخاست با برد فوتبالی … و ضعف خودش را بپوشونه . البته احتمالا بازیکنان ما ناهار نخورده بودن . واقعا این نتیجه تو تاریخ ثبت میشه ، بعذشم فقط بخاطر … کلی پاداش و پول گرفتند البته اگه ده تا میخوردن احتمالا پاداش ویژه تری بهشون میدادن

  2. ما بازی کن هامون عملکردشون خوب نیست استعداد فوتبال ندارن تنها کسی که ازشون بهتره علیرضا بیرانوند هستش و مهدی طارمی اون
    مربی کی‌روش یه آدم دروغگو هستش و ترکیب بد چید اون حسینی از یه بچه دوساله گل میخوره اگر عابد زاده تو گل بود شیش تا نمیخوردیم ابرومون بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا