خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کمپین شکوفه‌ها»ی مهاجر افغانستانی در ایران

با آغاز سال تحصیلی جدید، همه ساله نهادهای مختلفی در کشور فعالیتشان را آغاز می کنند و تعداد زیادی از دانش آموزان مستعد دریافت کمک را پوشش می دهند، اما سهم مهاجرین افغانستانی در این برنامه ها یا هیچ بود یا بسیار اندک بود تا پیش از «کمپین شکوفه ها».

به گزارش انصاف نیوز، دو سال است که فعالان فرهنگی مهاجر افغانستانی مقیم ایران به فکر افتاده اند و کمپینی را با عنوان کمپین شکوفه ها به راه انداخته اند؛ این کمپین با هدف کمک به دانش آموزان مهاجر کلاس اولی برای اولین بار سال گذشته کلید خورد.

jamaledin-sajadiسیدجمال الدین سجادی، خبرنگار مهاجر افغانستانی و یکی از اعضای این کمپین در این باره به انصاف نیوز گفت:

– کمپین شکوفه ها سال گذشته توانست تعداد 100 دانش آموز مهاجر را بورسیه کند و به بیش از 250 دانش آموز مهاجر پکیج حمایتی تحصیلی شامل را کیف و کلیه ی لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموز برای یک سال اهدا کند. امسال نیز مصمم هستیم که همچون سال گذشته تعداد بیشتری از دانش آموزان مستعد را تحت پوشش قرار دهیم و بتوانیم در راستای فرمان تاریخی رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هیچ دانش آموز مهاجری نباید از تحصیل بازبماند، گامی برداریم.

– رهبر انقلاب فرمودند «تمام کودکان مهاجر افغانستانی بدون دریافت هزینه و مثل تمام کودکان ایرانی باید در مدارس ثبت نام شوند». ما آمده ایم تا این فرمان تاریخی را به مرحله ی اجرا در آوریم و با کمک و همیاری عموم مردم، ریشه ی بیسوادی را بخشکانیم. ایران و افغانستان دو ملت جدا از هم نیستند، جدایی افغانستان از ایران تاریخ چندان دور و درازی نیست و ریشه های تاریخی و فرهنگی و دینی دو ملت آنقدر مستحکم است که قابل گسستن نیست، فرمان تاریخی رهبر انقلاب هم مبین همین اصل است که هیچ تفاوتی بین دانش آموز ایرانی و مهاجر افغانستانی وجود ندارد.

– کمپین شکوفه ها به هیچ سازمان و نهادی وابسته نیست و ما به صورت کاملا خودجوش اقدام به جمع آوری هدایا کرده ایم و تنها یک هدف را دنبال می کنیم و آن هم این است که هیچ کودک مهاجری نباید از تحصیل بازبماند. جامعه ی مهاجر باید خودش آستین بالا بزند و برای از بین بردن مشکلاتش قدم بر دارد، ما نباید توقع داشته باشیم که دیگران برای ما کار کنند، مسوولان ایرانی شرایط را فراهم آورده اند و این ما هستیم که باید بقیه ی راه را بر خود هموار کنیم.

– از تمامی مجموعه های فرهنگی ایرانی و افغانستانی می خواهیم که در حمایت از این کمپین همت کنند، چرا که این رسالت فرهنگیان یک جامعه است تا با سلاح آگاهی و علم به جنگ جهل و بیسوادی بروند. جنگ دیروز جنگ سخت بود و جنگ امروز جنگ نرم، ملت های بیدار باید به فکر اذهان و افکار باشند و پیروزی در این جبهه از پشت میزهای مدرسه آغاز می شود، تا زمانی که ما به فکر فرزند همسایه نباشیم، آسیبش دامان ما را خواهد گرفت.

– علت اینکه عده ای تندرو در افغانستان خود را منفجر می کنند، جهل و بیسوادی است، کسی که به مدرسه رفته باشد، کسی که تعلیم و تربیت شده باشد، خود را منفجر نمی کند، ما اگر می خواهیم جهانی عاری از جنگ و کشت و کشتار داشته باشیم باید سعی کنیم هم فرزندان خودمان و هم فرزندان همسایه مان را به مدرسه بفرستیم.

–  ما امروز به چریکهای فرهنگی نیازمندیم، کسانی که در سنگر علم و فرهنگ به جنگ جهل بروند و بیسوادی را از پای در بیاورند، چریک فرهنگی کسی است که دغدغه فرهنگ و اجتماع داشته باشد و در راستای اعتلای فرهنگ و آموزه های اصیل دینی اش احساس تکلیف کند.

– کمپین شکوفه ها تا روزی که آخرین کودک مهاجر به سر کلاس برود فعال خواهد بود و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. از همه ی کسانی که دغدغه ی فرهنگ دارند تقاضا می کنیم که به کمپین ما بپیوندند و با اهدای یک قلم، قلب یک کودک را شاد کنند و گامی در جهت مبارزه با بیسوادی بردارند.

آقای سجادی مشخصات و راه های تماس و کمک کمپین شکوبه ها را اینچنین اعلام کرد:

09359622964 آقای سجادی
09150107933 خانم احمدی
09361995897 آقای خاوری

محل تحویل کمک های مردمی:

مشهد، گلشهر، بین سخاوت 2 و 4 پلاک 111، کانون فرهنگی ثامن

شماره کارت بانک برای کمک های نقدی: 6037691512880048، بانک صادرات، به نام جمال الدین سجادی.

5434

5433

5432

5431

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بهتر بود این برادران و خواهران افغان میرفتند در کشور خود شکوفه میدادند. اونجا دیگه جنگ نیست و افغانستان الحمدالله تبدیل به کشوری رو به توسعهه شده. البته باید توجه کرد که مسئله ما اقتصادی است نه نژادی. ایران نه آمریکا است و نه اروپا و با وجود مشکلات اقتصادی عدیده و میلیون ها بیکار نمیتونیم پذیرای چند میلیون مهاجر باشیم.

  2. خطاب به احسان
    دوست عزيز وقتي همين شكوفه ها ميروند به افغانستان وشكوفه ها پولدار ميشوند با ميليون ها دلار بي زبان اون ملت ميايين اين طرف شماها قبولش دارين وميگين هم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا