خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکلیف شب از روی سرمشق «ع.ت»

کانال امتداد، وابسته به حزب اتحاد، در متنی با تیتر «تکلیف شب از روی سرمشق «ع.ت»» نوشت:

نزدیک به یک ماه از افشای بولتن‌های فارس و دستگیری «ع. ت» به عنوان نویسنده این بولتن‌ها میگذرد، اما آنچه در عمل مشاهده میشود این است که همچنان سرخط رسانه ای جریان اصولگرا با همان توصیه هایی اداره میشود که «ع.ت» در بولتن های خود آن را نوشته بود. خصوصا این دستورالعملها در مورد جریان اصلاحات آنقدر راهگشاست که انتشارش برای عموم عمق کینه و بی اخلاقی جریان مدعی ارزش‌ها را بر ملا می‌کند.

به عبارت روشن‌تر، مطالبی که در خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان و سایت مشرق منتشر می‌شود، همچنان کپی پست توصیه‌هایی است که بولتن نویسان فارس به دست این رسانه‌ها می‌دهند تا آنها را تبدیل به یادداشت و گزارش کنند. توصیه‌هایی که گاهی در بی اخلاقی درست به مانند مطالبی است که زردنویسان خارج از کشور علیه جریان اصلاحات به کار می‌برند. گویی هر دو نحله فکری با وجود اختلاف نظرهای ظاهری، از یک اشتراک دیدگاه برعلیه اصلاحات برخوردارند.

روشن‌ترین نمونه این توصیه‌ها جایی است که در «کاربرگ ارزیابی: 15/08/1401» که بعد از مصاحبه سعید حجاریان با انصاف نیوز [لینک] تهیه شده آمده است: «به نظر می‌آید، کاری که حجاریان در این مصاحبه انجام داده، حواله بحران داخلی جریان اصلاحات به بیرون آن یعنی حاکمیت است.» و در ادامه برای مقابله با تفکر اصلاحات توصیه میکند به «وارد آوردن اتهام خشونت خواهی به عناصر اصلی جریان اصلاح طلب». این نوع اتهام زنی برای رفع مسئولیت پاسخگویی در مقابل شرایط موجود، عینا در مطالب نشریات وابسته به این جریان در میان اصولگرایان تولید و بازتاب داده می‌شود.

به عنوان مثال نگاه کنید به گزارشی که فارس بعد از بیانیه عبدالله نوری منتشر کرد و در آن با تهدید جریان اصلاحات مینویسد: «باید این زنهار را هم به اصلاحات و هم به عبدالله نوری داد که چنین رفتار و کنش استثنایی، ممکن است آینده سیاسی این جریان را پرمخاطره سازد.» این خبرگزاری وابسته به نهادهای خاص همچنین به اصلاحات هشدار میدهد که «باید تصمیم بگیرد می‌خواهد یک بازیگر سیاسی باشد یا یک جریان امنیتی»

منبع درآمد کیهان کجاست؟

روزنامه کیهان نیز در شماره روز 3/10/1400 خطی را که «ع.ت» برایشان مشخص کرده را کپی کرده، مینویسد: «باید کسانی که با قلم خود، قمه اشرار را تیز و سلاح تروریست‌ها را مسلح کرده‌اند، بدون مماشات محاکمه و مجازات شوند. چرا برخی رسانه‌های مدعی اصلاحات و برخی احزاب مدعی اصلاحات هر روز با لجن‌پراکنی، خوراک رسانه‌های معاند را تأمین کرده و جای قاتل و مقتول و ظالم و مظلوم را عوض کرده و به‌جای برخورد قاطع و بازدارنده، شاهد برگزاری جلسات برخی مقامات با مدیران این رسانه‌ها و سران احزاب مدعی اصلاحات هستیم؟!»

در نمونه ای دیگر وب سایت مشرق به بهانه اظهارت شکوری راد سخنگوی جبهه اصلاحات، رسما جریان اصلاحات را «اسلحه» به دست معرفی میکند: «اکنون مردم باید از این آدم‌ها بپرسند جریانی که دست به تحریم انتخابات می‌زند؛ چگونه می‌تواند از تغییر سخن بگوید الّا اینکه در زیر لباس خود سلاح پنهان کرده باشد.» حتی در این بخش که مشرق مینویسد: «مردم باید از آنها بپرسند..» هیچ خلاقیتی به خرج ندادند و عینا مطالب بولتنهای «ع.ت» را سرمشق تکالیف شب خود کردند.

حالا به محتوای توصیه های بولتن های فارس دقت کنید و شباهت آنها را با محتوای تولید شده ببینید: در کاربرگ 30/08/1401  توصیه شده: «میتوان در مطالبی از فعالیت های سیاسی این طیف (اصلاح طلبان) با تمرکز بر موج سواری و استفاده ابزاری از گسل‌ها و مشکلات جامعه در ادوار گوناگون تبارشناسی کرد و عنوان ساخت که دغدغه این طیف سیاسی همواره “قدرت” و سهم بردن از آن و حضور در حاکمیت بوده و به هیچ عنوان دغدغه مردم را نداشته اند. میل به قدرت و زیستِ طفیلیِ قدرت داشتن در این جریان البته همواره در پسِ نقاب مردم گرایی پنهان مانده است.»

در کاربرگ 25/07/1401 توصیه شده است تا از اصلاحطلبان اینگونه اعتبارزدایی شود: «اعتبارزدایی از مدعیات این افراد و به چالش کشیدن آنها بر اساس عدم همراهی مردم با اغتشاشات اخیر و اظهارات آشوب طلبانه این افراد لازم است.» در همین روز میخوانیم:  «بر این نکته باید انگشت نهاد که جریان رادیکال اصلاح طلب و منتقد همواره مترصد فرصتی است برای موج سواری بر روی برخی از معضلات و استفاده ابزاری از مردم. »

در کاربرگ تاریخ 1401/06/07  توصیه شده است تا اینگونه با جریان روشنفکری دینی برخورد شود: «متهم ساختن کدیور و جریان روشنفکری به ابتذال فکری و ناکامی‌ از اندیشه‌ورزی مبتذل و سطحی»

حال جای این سئوال وجود دارد که «اگر «ع.ت» به خاطر تولید این بولتن ها به زندان افتاده، پس چرا این رسانه ها از روی سرمشق‌های او تکلیف شب مینویسند؟ و اگر سرمشق‌های او مثل وحی منزل برای جریان کارآیی دارد پس چرا او در زندان است و اینکه اساسا آیا او به زندان رفته؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا