خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضرت فاطمه س و افشای پنهان‌های حاکمیت در اوج فشارهای سیاسی و دین سازی | هادی سروش

حجت الاسلام هادی سروش، استاد حوزه، در یادداشتی به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه س نوشت:

خطبه تاریخی حضرت زهرا (س) پس گذشت حدود ده روز از رحلت پیامبر رحمت (ص) حاوی مهمترین مباحث اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی است که در میان اشارات او به حاکمیت وقت به نوع خود افشاگری است که بشکل ظریفی رقم خورده است.

دختر عالی و متعالی پیامبر خدا که صاحب مقام “عصمت” است و بر فراز قله “شجاعت” از پنهان کاری های بزرگ حاکمیت که زیر نقاب “دیانت ، مصلحت ، بیعت” مخفی گشته را بر میدارد و به پایگاه سیاسی حاکمیت را آشکار میکند و این مهم را چنین ترسیم میکند ؛

اولا ؛ آنان وارسته ندانسته چرا که در زیر گفتمان “جماعت و بیعت” که حاکی از امنیت ملی و دینی است ، دارای دلهایی مملو از کینه‌های پنهان و زخم های کهنه سیاسی بودند ! و این فهم عمیق فاطمه زهرا با این جمله بیان نمود ؛ «ظهر فیکم حسکةالنفاق»

ثانیا ؛ این دگرگونی دینی ، اجتماعی و سیاسی را بدون رهبران پنهان ندانسته و آنان را معرفی میکند و تصریح میکند ؛ آنانکه بر مرکب قدرت سوار شده اند چهره های پنهان دیگری هستند که تا امروز آنان را ندیده و نشاخته اید ، همان افراد فرصت و نازپروردگان گروه باطل!؛ «نَطَقَ كَاظِمُ الْغَاوِينَ‏ وَ نَبَغَ خَامِلُ الْأَقَلِّينَ وَ هَدَرَ فَنِيقُ الْمُبْطِلِينَ‏ – فَخَطَر فِي عَرَصَاتِكُمْ‏  …  _  ساکتین به میدان آمدند و ناشناخته ها بیرون آمدند و بر زندگی تان سوار شدند..»

ثالثا ؛ اهداف و راهکارهایِ آن “سواران پنهان قدرت و ریاست” را در پی اعلام کهنگیِ ارزش‌های واقعی اسلام مانند عدالت و اخلاق و ایمان بر آمدند ! اما این مهم را که با پوششِ “تمسک به ظواهر دینی” انجام دادند تا بتوانند افکار عمومی جامعه را به بازی بگیرند ! حضرت (س) این حقیقت را با این جمله نشان داد که فرمود ؛ «سَمَلَ جِلبابُ الدین» یعنی همه‌ی کارها و امور جامعه بر اساس موازین دینی تنظیم شده بود، ولی با رحلت آن‌حضرت این پوشش کهنه و فرسوده شد!..

فشارهای نظامی و فرهنگی

حضرت فاطمه در شرائطی به این افشاگری بزرگ دست میزند که جامعه مقهور دو برنامه سنگینِ نظامی و دین سازی و روانی است چرا که ؛
۱)ورود نظامیان به عرصه بگونه ای است که یکصد شمشیر برهنه روی پایِ یکصد نیروی نظامی در اطراف منبر خلیفه قرار دارد !
۲) عالمان وابسته وارد عرصه شده وبرای تئوری پردازی دینی فعال شده اند و واژگان دینی که آن روز ارزش بود را مانند ؛ “جماعت” ، “بیعت” ، مطرح نمودند !

جامعه بیهوش شده!

آن فشارهای نظامی و امنیتی ، و نیز دین سازی ها ؛ سطح جامعه را مقهور یک حرکت روانی کرد و جامعه در واقع هوشیاری خود را از دست داد! و آن حرکت روانی ؛ ایجاد ویا تقویت روحیه بی تفاوتی در افکار عمومی است و حضرت به این ضایعه عمومی چنین اشاره نمود : “شما که بازوی اسلام بودید و اسلام در دامن شما رشد کرد و مطیع پیامبر بودید، چه شده که الآن در مقابل این همه ظلمی که به خانواده پیامبرتان می‌شود، ساکت نشسته‌اید و از حریم آنان دفاع نمی‌کنید؟! “والسنة عن ظلامتی؟»؛ واین چرت و غفلت زدگی چیست ؟! / یا مَعْشَرَ النَّقیبَةِ وَ اَعْضادَ الْمِلَّةِ وَ حَضَنَةَ الْاِسْلامِ! ما هذِهِ الْغَمیزَةُفی حَقّی وَ السِّنَةُ عَنْ ظُلامَتی؟”

اگر این افشاگری از پنهان های حاکمیت نبود ، امروز نه خبری از اسلام راستین بود ، و نه باور داشتیم که قدرت طلبان مستبدِ دینی میتوانند بر عرصه دینی و سیاسی وارده شده ، و بر جان و مال و آبروی شهروندان بتازند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. افشاگری حضرت زهرا در ۱۴۰۰ سال پیش را ستایش می کنیم، ولی مجلس شورای اسلامی، افشاگری خبرنگاران را جرم انگاری تلقی می کند! واقعا مسخره است!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا