خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب آزار جنسی زنان در زندان قرچک

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، نوشت: «در ماه‌های اخیر شایعات و ادعاهای بدون سند و مدرک مختلفی از سوی رسانه‌های ضد انقلاب و همچنین رسانه‌های انگلیسی‌زبان آمریکایی در رابطه با بدرفتاری و حتی تعرض به بازداشت‌شدگان زن در حوادث اخیر مطرح شده است که این ادعاها بعضا از سوی برخی افراد نیز بازگو شده است.

در همین خصوص سازمان زندان‌ها با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب این ادعاها اعلام کرد که سازمان زندان‌ها و مراجع قضایی به طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد کرده، به گونه‌ای که در طول شبانه روز با دوربین‌های مدار بسته زیر نظر مراقبین و مسئولین زندان زنان مراتب دائما مورد کنترل واقع می‌شود.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به دسترسی ناظرین قانونی به وضعیت زندان‌های کشور تصریح شده: در عین حال واحدهای نظارتی سازمان زندان‌ها و نیز مراجع قضایی به طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد نموده، به گونه‌ای که در طول شبانه روز با دوربین‌های مدار بسته زیر نظر مراقبین و مسئولین زندان زنان مراتب دائما مورد کنترل واقع می‌شود، ضمن آنکه به طور نوبه‌ای با اعزام افراد متخصص و بازرسین ویژه از سازمان زندان‌های کشور، زندان‌های زنان مورد بازرسی قرار گرفته به نحوی که تاکنون در مورد تعرض در زندان‌های زنان هیچ‌گونه گزارشی ثبت نشده است.

در هفته‌های گذشته نیز هیاتی ۵ نفره متشکل از کمیسیون زنان مجلس شورای اسلامی و همچنین هیاتی از سوی معاونت زنان ریاست جمهوری از زندان زنان قرچک بازدید کردند.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر تجاوز به زنان در زندان گفته است: به همراه هیئتی بازدید کاملی از زندان داشتیم، مدتی آنجا با تک‌تک زنان به گفت‌وگو پرداختم و همراهانم نیز با تمامی خانم‌ها صحبت کردند و نوشته و نامه‌های آن‌ها را دریافت کردیم و همچنان درحال پیگیری آن‌ها هستیم. ابدا چنین ادعاهایی که در رابطه با تجاوز به زنان مطرح می‌شود، صحت ندارد .مسئولان معاونت زنان به طور خصوصی و بدون حضور هیچ فردی با زنان به گفت‌وگو پرداختند.

عبدالصمد خرم آبادی معاون نظارت بر امور دادسراها، ضابطین و زندان‌های کشور در رابطه با ادعاهای مطرح شده گفت: با دستور دادستان کل کشور هیاتی ۳ نفره از دادستانی در روزهای گذشته از زندان زندان قرچک بازدید کردند و با زندانیان به گفت‌وگو پرداختند.

وی افزود: در این بازدید با تک تک زندانیان گفت‌و‌گو انجام شد که در نتیجه این بررسی‌ها، هیچ ادعایی در رابطه با تعرض و آزار و اذیت در مرحله بازجویی، نزد ضابط قضایی، حضور در بازداشتگاه و مرحله دادسرا و زندان از سوی زندانیان مطرح نشد.

خرم‌آبادی تاکید کرد: همچنین تاکنون هیچ شکایتی نیز از سوی زندانیان زن در رابطه با ادعاهای مطرح شده ثبت نشده است.

خرم آبادی بیان کرد: دادستان‌های سراسر کشور نیز موظف شده‌اند از زندان‌هایی که زنان در آنها نگهداری می‌شوند بازدید کرده و وضعیت آن‌ها را بررسی کنند.

معاون نظارت بر امور دادسراها، ضابطین و زندان‌های کشور گفت: همچنین روز گذشته نیز یک هیات دیگر با حضور در زندان زنان قرچک با تمام زندانیان به گفت‌وگو پرداختند که تاکنون هیچ زندانی ادعایی در خصوص آزار و تعرض اعلام نکرده است.

عبدالصمد خرم آبادی معاون نظارت بر امور دادسراها، ضابطین و زندان‌های دادستانی کل کشور در رابطه با شایعات مطرح شده در ارتباط با آزار و اذیت برخی از زنان بازداشت شده گفت: در اجرای دستور دادستان کل کشور هیاتی ۳ نفره به سرپرستی یکی از قضات دادسرای دیوان عالی کشور در روزهای گذشته از زندان زنان قرچک بازدید کردند و با زندانیان به گفت و گو پرداختند.
وی افزود: در این بازرسی با همه بازداشت شدگان اغتشاشات گفت‌و‌گو به عمل آمد و به رغم اعلام آمادگی هیئت برای رسیدگی به کلیه شکایات و ادعاها، شکایتی در رابطه با تعرض و آزار و اذیت جنسی مطرح نشد.

معاون دادستان کل کشور گفت: تعدادی از بازداشت شدگان از هیئت بازرسی تقاضای تبدیل قرار بازداشت موقت خود به قرار وثیقه یا کفالت داشتند که طی هماهنگی با قضات رسیدگی کننده و مساعدت آن‌ها با تبدیل قرار تامین و آزادی آنها موافقت شد.

خرم آبادی بیان کرد: در اجرای دستور دادستان کل کشور دادستان‌های سراسر کشور نیز موظف شده‌اند از زندان‌هایی که زنان در آنها نگهداری می‌شوند بازدید کرده و وضعیت آن‌ها را بررسی کنند. تاکنون هیچ گزارش و یا شکایتی در خصوص آزار و اذیت زنان در زندان‌های شهرستان نیز واصل نشده است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا