خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در مراسم تشییع شهدای گمنام چه گذشت؟

گزارش خبرگزاری دولتی ایسنا از مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران و برخی دیگر از استان‌ها را در ادامه می‌خوانید:

«امسال نیز همچون سال‌های گذشته در روز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان ۴۰۰ شهید گمنام در تمام استان‌ها خواهیم بود از این تعداد، ۲۰۰ شهید در تهران و ۲۰۰ شهید دیگر در سایر استان‌ها تشییع می‌شود. آنچه می‌خوانید اخبار منتشر شده از تشییع شهدای گمنام در استان‌های کشور است.

وداع با گمنامان فاطمی‌تبار

بیشتر جمعیت از جوانان هستند، جوانان و نوجوانان دختر و پسری که برای بدرقه شهدای گمنام جنگی که آن را درک نکرده‌اند، آمده‌اند و چشمانشان هر لحظه در غم گمنامی حضرت زهرا و شهدا تر می‌شود.

ساعت ۱۰ دو ماشین حامل ۱۴ شهید در میدان بزرگمهر ایستاده‌اند و عاشقان شهدا گرداگرد آنها حلقه زده‌اند.

نام حضرت مادر و شهدای گمنام سال‌هاست که عجین شده و حالا شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) به اصفهان رنگ و بوی دیگری بخشیدند. ۱۴ شهیدی که پس از نزدیک به ۴۰ سال بازگشته‌اند، ۱۴ مادر چشم به راه و ۱۴ پدری که مو در انتظار پسر سپید کردند.

از بین شهدا تنها یک شهید نام و تصویر دارد؛ شهید محسن اسماعیلی، ۲۸ ساله، دیگر شهدا گمنام‌اند. بودن در کنار شهید گمنام، حال غریبی دارد، شهیدی که نمیدانی نامش چیست؟ چند ساله بوده؟ مادرش کجاست؟ هنوز منتظر است؟ یا با همان چشم به راهی از دنیا رفته؟‌ اما اینجا، همه این زنان آمده‌اند تا برای این شهدا مادری کنند، فقط آوردن نام شهید گمنام توسط مجری مراسم کافی است تا صدای جمعیت و زنان به گریه و ذکر یا زهرا بلند شود.

مردم یک به یک به تابوت‌ها نزدیک می‌شوند بر آنها دست می‌کشند پارچه‌ای تبریک می‌کنند و لحظاتی سر بر تابوت شهید اشک می‌ریزند. تصاویر حاج‌قاسم در دستان مردم و رو به دوربین‌های اطراف مسیر ‌بالا گرفته می‌شوند.

بیشتر جمعیت از جوانان هستند، جوانان و نوجوانان دختر و پسری که برای بدرقه شهدای گمنام جنگی که آن را درک نکرده‌اند، آمده‌اند و چشمانشان هر لحظه در غم گمنامی حضرت زهرا و شهدا تر می‌شود. مادربزرگی با فرزندان و نوه‌ها آمده‌ و در عین حال زیرلب زمزمه “جان مادر” گرفته، چشمانش بارانی است و مدام می‌گوید “امان از دل مادراشون”.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس دادگستری اصفهان در سخنانی با اشاره به ارزش بالای مجاهدفی سبیل الله اظهار کرد: شهدا در مسیر اطاعت فرمان خدا و ولی خدا سرازپا نمی‌شناختند و چیزی که آنها را در دل‌ها بزرگ و مقدس کرده، همین اطاعت و ولایت‌پذیری آنها است‌.

او ادامه داد: این شهدا به واسطه ایثار خود اینگونه تکریم می‌شوند که کمترین کار در مقابل مجاهدت‌های آنها است با این وجود وظیفه اصلی ما ادامه عملی راه شهدا است. آنهایی که در مسیر مقابله با انحراف آرام و قرار نداشته و در مقابل تجاوز دشمنان می‌ایستادند.

جعفری به حضور شهدا در میدان مبارزه و لزوم ادامه این مسیر توسط مردم و مسئولین اشاره کرد و گفت: کشور ما با همه دشمنی‌ها به جهان نشان داد که ملت ایران با زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت، نقشه‌های دشمن را بی‌اثر کرده است.

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: تصویر این مردم پای تابوت شهدا به افرادی که به شهدا اهانت کردند مخابره می‌شود و در حوزه عفاف و حجاب همه بدانند که نه حکم خدا و نه قانون جمهوری اسلامی عوض نشده و با افرادی که بر خلاف قانون رفتار کنند برخورد می‌شود.

پیکر ۱۴ شهید دفاع مقدس از میدان بزرگمهر تشییع می‌شود در مسیر عزاداری حضرت زهرا برپاست و هرازگاه نام حاج قاسم دل‌ها را می‌لرزاند. و مردم خشم خود از قاتل حاج‌قاسم را در مشت‌ها می‌ریزند و خودجوش فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. پیکر شهید اسماعیلی با بدرقه مردم در گلستان شهدا آرم می‌گیرد و ۱۳ شهید گمنام که قرار است در شهرستان‌ها تشییع شوند در روز شهادت حضرت ام‌البنین به خاک سپرده خواهند شد.

پیکر ۶ شهید گمنام در خراسان شمالی خاکسپاری شد

پیکر ۶ شهید گمنام که از ۲۹ آذر ماه وارد خراسان شمالی شده بود، امروز در نقاط مختلف استان خاکسپاری شد.

یک هفته است که عطر خوش شهادت و نوای دل انگیز «شهید گمنام، سلام» در هوای خراسان شمالی پیچیده و هر روز مردم یکی از شهرستان های استان از فرزندانی که از جان خود برای حفاظت از کیان میهن اسلامی گذشتند، عاشقانه و عارفانه استقبال می کنند.

مردم استان طی یک هفته اخیر حسی متفاوت از سایر ایام دارند اما خانواده های شهدا و به ویژه خانواده های دارای شهید مفقود الاثر، حس و حال ویژه‌تری دارند؛ شاید احساس می کنند یکی از این ۶ شهید گمنام گلگلون کفن، فرزند خودشان است که از زمان اعزام به ۸ سال جنگ تحمیلی، تازه به شهر و دیارش برگشته است.

مادران و پدرانی که شاید یاد آن روزهای جبهه و جنگ می افتدند که رزمندگان از خط مقدم باز می گشتند و مورد استقبال مردم شهر قرار می گرفتند؛ اما این بار پیکر رزمندگانی به شهرشان بازگشته که نام و نشانی ندارد و ممکن است همان گمگشته خودشان باشد و فراغشان به وصال رسیده باشد.

آنان که دلخوش به همین عطر شهدا هستند، هر پیکری را نشانی از گم‌گشته خود می‌دانند…

حال و هوای خراسان شمالی در یک هفته گذشته اینگونه بود و امروز پیکر این گلگون کفن های گمنام در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شد.

پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان شمالی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، دادگستری کل، پتروشیمی، ستاد فرماندهی فراجا و روستای گزآباد شهرستان مانه و سملقان، مکان های مشخص شده برای خاکسپاری این شهدای گمنام است.

بسیاری از پیروزی های رزمندگان اسلام ناشی از امدادهای حضرت زهرا (س) بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در آیین خاکسپاری یکی از این شهدای گمنام دفاع مقدس که در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: امروز که سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است باید بدانیم که بسیاری از پیروزی ها و امدادهای غیبی که نصیب جوانانان ما در دوران دفاع مقدس شد، از کمک های حضرت زهرا (س) بود.

حجت الاسلام رضا نوری با تقدیر و تشکر از خیل عظیم جمعیت که برای تشییع و خاکسپاری این شهید و شهدای دیگر به خیابان ها آمدند، گفت: شما امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری افرادی حاضر شده اید که نامشان را نمی دانید، خانواده هایشان را نمی شناشید و نمی دانید اهل کجا هستند؛ این حضور به دلیل جایگاه شهید نزد خداست.

وی تاکید کرد: ۴۰۰ شهید گمنام، امروز در سراسر کشور به خاک سپرده شدند. شهدایی که برای مبارزه و دفاع از دین و عزت، دفاع از ولایت، حیا و عفاف و تمام ارزش های آسمانی، جانشان را فدا کردند.

تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در خوزستان

پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در خوزستان تشییع شد.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، امروز ششم دی، مردم خوزستان در دو شهر الهایی و اندیکا میزبان پیکرهای دو شهید گمنام بودند.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای این دو شهید همزمان با سراسر کشور، بر دستان مردم الهایی و اندیکا در این دو شهر برگزار شد. پیکر شهید گمنام در اندیکا در حوزه علمیه امام رضا(ع) و در شهر الهایی در یادمانی که به این منظور آماده شده است، خاکسپاری شدند.

همچنین مردم شهرستان اهواز روز گذشته ۵ دی پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع کردند. پیکر این شهید در یادمان شهدای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان واقع در بلوار کارگر به خاک سپرده شد.

فردا ۷ دی نیز، مراسم تشییع پیکر یک شیهد گمنام دیگر به میزبانی شرکت ملی حفاری در اهواز برگزار می‌شود.

تشییع ۳ شهید گمنام در بوشهر

پیکر پاک و مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ‌در بوشهر تشییع شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در این آیین گفت: این شهدا در عملیات‌های خیبر و کربلای پنج به فیض عظیم شهادت نائل آمده‌اند. دو شهید در جزیره مجنون و یک شهید هم در شلمچه به شهادت رسیده است.

سرهنگ علیرضا غریبی سن این شهدا هنگام شهادت را ۱۸، ۲۳ و ۲۶ سال اعلام و تصریح کرد: این سه شهید پس از تشییع، در سه منطقه بندرگاه بوشهر، بندر عامری تنگستان و درازی دشتی به خاک سپرده می‌شوند.

وی بیان کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا عصر امروز در منطقه بندرگاه و روستاهای عامری و درازی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر عنوان کرد: تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در استان بوشهر دفن شده است و با تشییع این سه شهید تعداد شهدای دفن شده در استان بوشهر به ۱۶۸ شهید می‌رسد.

شهرستان سوادکوه با حضور شهدای دفاع مقدس متبرک شد

به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) پیکر لاله‌های زهرایی در شهرستان سوادکوه تشییع و این شهر با عطر حضور شهدای دفاع مقدس متبرک شد.

شهرستان سوادکوه دیاری است که در سراسر آن با نام و خاطرات شهیدان والا مقام مزین شده است.

جوانان شهیدی که در دل روستاهای این شهرستان جانانه و خالصانه برای وطن خود جنگیدند، این دیار شهیدان قهرمانی را در خود دیده است از سرخ کلایی که در خاکش ۱۱شهید آرامیده تا روستای سی پی که یک شهید دارد.

امروز به مناسبت ایام فاطمیه با گرامیداشت یاد شهیدان مدافع حرم شهید روح الله عمادی، شهید مجتبی برسنجی و شهیدان گمنامی که بار دیگر در شهرستان سوادکوه خاطرات هشت سال دفاع مقدس را مرور شد.

مردم زیراب در استقبال از شهدای گمنام قربانی کردند. مردم این دیار لاله خیز سوادکوه با مادران شهدا همنوا شدند و مرثیه یا حسین(ع) سردادند.

امروز با گذشت سال‌ها از دوران هشت سال دفاع مقدس، حضور شهدای خوشنام تلنگری شد تا به یاد آوریم داشتن ایران آباد، آزاد و سرافراز ارزان به دست نیامد. باید برای تمامیت ارضی کشور با جان و دل تلاش کنیم. اجازه ندهیم معاندان نظام اسلامی با سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.

تشییع و خاکسپاری چهار شهید گمنام در اراک

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) پیکر مطهر چهار شهید گمنام در اراک تشییع و خاکسپاری شد.

آئین تشییع این شهدای بزرگوار با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، از میدان شهدای اراک آعاز شد و پس از تشییع و اقامه نماز در مصلی بیت‌المقدس به استانداری مرکزی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور و جهاد کشاورزی استان انتقال داده شده و هر یک در یکی از این چهار مکان به خاک سپرده خواهند شد.

پیکر مطهر این چهار شهید گمنام از بیست و چهارم آذرماه به مدت ۱۲ روز در شهرستان‌های مختلف استان تشییع شده اند و مردم شهرهای مختلف استان این شهدای گرانقدر را بدرقه کرده و با آنان تجدید میثاق کرده اند.

شهرستان های زرندیه، ساوه، دلیجان، محلات، خمین، شازند، خنداب، کمیجان، فراهان، آشتیان و تفرش طی ۱۲ روز میزبان این شهدای گمنام بوده اند و میزبانی اراک از پیکر این بزرگواران از عصر روز گذشته دوشنبه آغاز شد و با برگزاری آئین شبی با شهدا در شب گذشته و برگزاری آئین تشییع و خاکسپاریدر روز جاری، ادامه یافت.

تشییع و خاکسپاری تاکنون ۱۰ شهید گمنام امروز استان یزد

۱۰ شهید گمنام از مجموع ۱۵ شهید گمنام تازه تفحص شده، تا قبل از ظهر امروز سه شنبه در مناطق مختلف یزد تشییع و به خاک سپرده شدند.

پنجشنبه ۲۴ آذر تعداد ۱۵ شهید گمنام تازه تفحص شده در مناطق جنگی، طی مراسمی با شکوه در یزد مورد استقبال قرار گرفتند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امروز سه شنبه ششم دیماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در یادمان‌های مختلف استان، تشییع و سپس به خاک سپرده می‌شوند.

مراسم تشییع و تدفین ۱۰ تن از این شهدا صبح امروز با حضور باشکوه مردم عزادار مناطق مختلف استان در مسیرهای تعیین شده تشییع و در مناطق آزادشهر،‌ اکرمیه، نجف آباد حمیدیا و زارچ در شهرستان یزد، اسفندآباد ابرکوه،‌ پارک شهر تفت(هر کدام یک شهید) و پارک آزادی اردکان و تفرجگاه غربالبیز مهریز(هر کدام دو شهید)،‌ به خاک سپرده شدند.

پنج شهید گمنام دیگر نیز عصر امروز در منطقه امامشهر یزد، شهر حمیدیا، بیت الرقیه شهربافق و دو شهید نیز در روستاهای ده بالا و اسلامیه شهرستان تفت، تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

تصاویر زیر مربوط به تشییع شهید گمنام در منطقه آزادشهر و روستای اکرمیه در شهرستان یزد است.

تشییع باشکوه آلاله‌های فاطمی در بجنورد

۶ شهید گمنام که عصر روز گذشته با استقبال پرشور مردمی در هوای بارانی وارد بجنورد، مرکز خراسان شمالی شده بودند، امروز بدرقه و تشییع شدند.

مراسم تشییع پیکر ۶ شهید گمنام امروز سه شنبه ۶ دی ماه در بجنورد با حضور پرشور مردم برگزار شد و این آلاله های فاطمی به سوی منزلگاه ابدی‌شان در نقاط مختلف استان، بدرقه شدند.

مراسم تشییع پیکر این شهدای گمنام، صبح امروز از مقابل مسجد انقلاب بجنورد با حضور پرشکوه مردم ولایتمدار، شماری از مسئولان استان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

تشییع پیکر این شهدای گلگون کفن تا میدان کارگر بجنورد ادامه یافت و از آنجا برای دفن به نقاط مختلف استان منتقل شدند.

پیکر این ۶ شهید گمنام از ۲۹ آذرماه وارد شهرستان های خراسان شمالی شد و امروز همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، توسط مردم مرکز استان تشییع شد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است ۴ شهید گمنام در مرکز استان و ۲ شهید در شهرستان مانه و سملقان تدفین شوند.

پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان شمالی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، دادگستری کل، پتروشیمی، ستاد فرماندهی فراجا و روستای گزآباد شهرستان مانه و سملقان مکان های مشخص شده برای خاکسپاری این شهدای گمنام است.

پیشتر، آیین تشییع پیکر این ۶ شهید گمنام در فاروج، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، رازو جرگلان و مانه و سملقان نیز انجام شده بود.

شهید ۱۶ ساله خوشنام دفاع مقدس در صدا و سیمای مازندران آرام گرفت

شهید ۱۶ ساله خوشنام دوران دفاع مقدس که از همرزمان خود در بازگشت از عملیات خیبر جا مانده بود امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور مازندران تشییع و در صدا و سیمای مازندران به خاک سپرده شد.

به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه‌الزهرا(س) شهید ۱۶ ساله که در برگشت از عملیات خیبر (مجنون) از همرزمانش جا ماند بعد از گذشت حدود سه دهه دوران دفاع مقدس امروز بر روی دستان مردم مازندران تشییع و در صدا و سیمای مرکز طبرستان به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۶ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در صدا و سیمای مرکز استان تدفین، یک شهید ۱۷ ساله از عملیات عاشورای ۲ (چنگوله) در بوستان ولایت، پیکر یک شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) در مجتمع فرهنگی روستای طوقدار ساری و یک شهید گمنام دیگر ۲۴ ساله از عملیات در روستای سمسکنده تشییع و خاکسپاری شدند.

امروز دشمن در فضای‌رسانه‌ای خود می‌خواهد باطل را حق نشان دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه تأکید می‌کنند «تلاش کنید حق را بشناسید زیرا روز قیامت کسی نمی‌تواند بگوید حق را نشناختم»، امروز دشمن در فضای رسانه‌ای خود می‌خواهد باطل را حق نشان دهد بنابراین باید هوشیار باشیم.

آیت‌اللّه حبیب‌اللّه شعبانی‌موثقی سه‌شنبه ۶ دی‌ماه در مراسم تشییع سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر همدان، با اشاره به بخش‌هایی از خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) درس ولایت به ما یاد داد و تا ابد الگو و اسوه نه تنها زنان بلکه همه مومنان جهان است.

جامعه اسلامی امروز به علمداران جهاد تبیین نیاز دارد

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امروز باید روایتگری کرده و مجاهدانه به تبیین بپردازیم؛ بنابراین همه ما باید در جهاد تبیین علمدار باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رنجبر، امروز سه‌شنبه ۶ دی در مراسم تشییع پیکر شش شهید گمنام و اجتماع بزرگ فاطمیون در میدان ابوذر شهر بیرجند اظهار کرد: یزید به ظاهر در عاشورا پیروز شد، اما در روایت، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نگذاشتند که این‌ موضوع رقم بخورد.

شمیم عطر شهدا در شهر قزوین پیچید

ششم دی ماه مراسم تشییع پیکر مطهر هشت شهید گمنام در نقاط مختلف استان قزوین در حال برگزاری است و قرار است همزمان با شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س) این شهدا در قزوین، البرز و تاکستان تشییع و به خاک سپرده شوند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه (س) قزوین میزبان شهدای گمنام است، این شهدا روز دوم دی ماه با استقبال پرشور مردم قزوین وارد استان شدند و پس از چند روز وداع مردم با پیکر شهدا در شهرستان‌ها، نهادها، مدارس و دانشگاه‌های مختلف امروز همزمان با همه استان‌های کشور هشت شهید گمنام نیز در استان قزوین تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

مراسم تشییع چهار تن از این شهدا در قزوین، ۲ شهید در تاکستان و ۲ شهید نیز در شهرستان البرز برگزار می‌شود.

محل تدفین شهدا در شهر قزوین مسجد امام حسن عسگری (ع)، دانشگاه فرهنگیان و معراج الشهداست.

از این هشت شهید گمنام، هفت شهید در منطقه شلمچه و یک شهید در عملیات منطقه خیبر و جزیره مجنون تفحص شده‌اند؛ چهار تن از این شهدا نیز در عملیات کربلای ۵ حضور داشته‌اند.

تشییع شهدای گمنام با حضور عزاداران فاطمی در اصفهان

مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۳ شهید دوران دفاع مقدس، در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در اصفهان برگزار شد.

صبح امروز، سه‌شنبه، ششم دی‌ماه و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم تشییع پیکر ۱۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اصفهان برگزار شد.

اقشار مختلف مردم اصفهان از ابتدای صبح امروز با حضور در میدان بزرگمهر این شهر حضور پیدا کردند تا ضمن برگزاری مراسم عزاداری شهادت‌ حضرت فاطمه(س)، پیکر مطهر شهدای گمنام را بر روی دستان خود تشییع کنند.

مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام از حد فاصل میدان بزرگمهر تا گلستان شهدای این شهر همراه با عزاداری هیئت‌های عزاداری برگزار شد.

مردم اصفهان امروز با حضور گسترده خود در این مراسم، بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری و شهدای ایران اسلامی تجدید میثاق کردند تا به جهانیان ثابت کنند که به تأسی از شهدا و با الگوپذیری از بانوی دوعالم، در راه دفاع از انقلاب آماده‌ و در صحنه حضور دارند.

مردم ایران اثبات کرده‌اند که شهدا و ارزش‌های اسلامی را فراموش نمی‌کنند

استاندار فارس با یادآوری اینکه به فرموده امام راحل، ملت ایران بهتر از مردمان زمان پیامبر(ص) هستند، خاطرنشان کرد که این مردم بارها اثبات کرده‌اند که شهدا، ایثارگران و راه و آرمان‌های آنان را فراموش نمی‌کنند و پاسدار و حافظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند.

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ۶ دیماه در آیین تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در محل استانداری فارس که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، بیان کرد: امروز مردمی ما را یاری و همراهی می‌کنند که پس از سی سال که از گذشت شهادت شهیدان دوران دفاع مقدس هنوز آنها را فراموش نکرده‌اند، ما باید بدانیم که از پله‌های استانداری که بالا می‌آییم، مدیون چه کسانی هستیم.

او ادامه داد: این شهدا ممکن است در نزد ما گمنام باشند اما در نزد خداوند متعال، شهدا و صالحین، انسان‌هایی بسیار برجسته و الگو هستند.

استاندار فارس ضمن قدردانی از حضور پرشور و شعور مردم در آئین تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدا در شیراز و سایر نقاط این استان، ابراز امیدواری کرد که همه بتوانیم دِین خود را به شهدای عزیز ادا کنیم.

شهدا پرچم‌های همیشه در اهتزاز انقلاب هستند

استاندار کردستان با بیان اینکه همه نسل‌های انقلاب به شهدا عشق می ورزند و دشمنان باید این را بدانند، گفت: شهدا پرچم‌های همیشه در اهتزازی هستند که امروز استان ما به عطر آنها معطر شده است.

اسماعیل زارعی کوشا، امروز سه شنبه(۶دی ماه) در آیین تشییع پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سنندج، شهادت را بالاترین مدال افتخار و بندگی ذکر و اظهار کرد: شهدا می‌توانستند رفاه را به شهادت ترجیح دهند، اما آنها آسایش و امنیت مردم را به جان و زندگی خود ترجیح دادند و به برترین جایگاه رسیدند.

وی با بیان اینکه همه نسل‌های انقلاب به شهدا عشق می ورزند و دشمنان باید این را بدانند، افزود: شهدا پرچم‌های همیشه در اهتزازی هستند که امروز استان ما به عطر آنها معطر شده است.

پیکر ۵ تن از شهیدان گمنام در بندرعباس تشییع شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها پیکر ۵ تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در بندرعباس تشییع شد.

این مراسم با حضور قشرهای مختلف مردم عزادار شهرستان بندرعباس از میدان امام خمینی(ره) مقابل بوستان شهید دباغیان به سمت مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت روضه خوانی و نوحه خوانی کردند و عزاداران در رثای حضرت زهرا سلام الله علیها و به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس اشک ماتم ریختند و به سر و سینه زدند.

در بخش دیگری از مراسم، جمعیت حاضر در مراسم تشییع شهدای گمنام فریاد مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فتنه گر سردادند.

پیکرهای این شهدا در شهرهای بندرعباس، میناب و جاسک و جزیره قشم به خاک سپرده می شوند.

تشییع پیکر چهار شهید گمنام در لرستان

پیکر چهار شهید گمنام در لرستان تشییع شد.

پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام امروز سه شنبه ششم ماه همزمان با سالروز شهادت ام ابی‌ها حضرت فاطمه زهر (س) در خرم آباد با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر یکی از شهدای گمنام در محل جدید سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در بلوار سردار شفیع پور (۶۰ متری) و یک شهید گمنام دیگر در محل دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران خرم آباد خاکسپاری شدند.

مردم شهرستان بروجرد نیز پیکر مطهر یکی از چهار شهید گمنام را که از روز سه شنبه هفته گذشته ۲۹ آذر ماه مهمان مردم لرستان هستند را در میان حزن و اندوه و با حضور با شکوه خود بدرقه و تشییع کردند.

پیکر دیگر شهید گمنام در شهرستان رومشکان تشییع می‌شود

بدرقه باشکوه لاله‌های فاطمی توسط مردم ولایتمدار ملایر

پیکر مطهر دو شهید گمنام به مدت سه روز میهمان ملایری ها بود و امروز -سه‌شنبه ششم دی‌ماه- همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) ساعت ۹:۳۰ صبح با بدرقه مردم ولایتمدار این شهرستان، از مقابل شهرداری ملایر به سمت میدان آزادگان برای خاکسپاری به شهرهای ازندریان و سامن منتقل شد.

مراسم تشییع دو میهمان بهشتی ملایر با حضور پرشور مردم ملایر در حال برگزاری است و در این سه روز میزبانی پیکر مطهر دو شهید گمنام تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس، با استقبال پرشور مردم روستای ینگی کند و جوکار و پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در شهر جوکار تشییع شد.

رونمایی از تمثال شهدای شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد با حضور خانواده معظم شهیدان علی نظری و آرمان علی وردی، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همچنین همزمان با نماز مغرب و عشا، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مسجد چهارده معصوم(ع) برگزار شد.

این مراسم معنوی با حضور و سخنرانی آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، حجت الاسلام والمسلمین فراهانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار محتلف مردم با مداحی کربلایی مجتبی فیاضی و پیام غیاثوند برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ملایر در این رابطه گفت: ملایر با میزبانی از دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس، بار دیگر برگ زرین دیگری بر تاریخ فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان افزود و مایه خیر و برکت بود.

حسین فارسی ادامه داد: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیکر مطهر دو شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس روز یکشنبه چهارم دی‌ماه ساعت هشت صبح وارد شهرستان شد.

تشییع و بدرقه پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه تبریز

مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: شهدا باب الحوائج هستند و نجوای دل ما را شنیده و گواه اعمال ما هستند و ما باید در ثانیه به ثانیه لحظاتی که در محضر این شهدا هستیم، نیت داشته باشیم. چه بسیار مشکلات و دردهایی که به‌وسیله‌ی این شهدا حل شد و چه بیماران صعب العلاجی که شفا یافتند.

محمد نیک نفس، ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصف حال شهدای گمنام فرموده‌اند که شهدای گمنام پاره‌های تن این ملت هستند که آغوشی جز نسیم صحرا و مادری جز حضرت زهرا(س) ندارند. شاید پدر و مادر این شهدا زنده بوده و همچنان چشم انتظار فرزندانشان هستند.

پیکر مقدس این دو شهید گمنام که در عملیات بدر و منطقه‌ی شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده اند، در پارک مفاخر تبریز و پالایشگاه تبریز در آغوش خاک وطن آرام خواهند گرفت.

ادامه راه شهدا مسیر عزتمندی است

فرماندار سنندج گفت: اگر می‌خواهیم به مسیر عزت‌مندی دست بیابیم، باید مسیر شهدای گرانقدر را ادامه دهیم و اگر از این مسیر فاصله بگیریم به هدف نمی‌رسیم و دچار گمراهی خواهیم شد.

فرماندار شهرستان سنندج در مراسم «زنگ استقبال از لاله‌های سرخ» که به مناسبت تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان کردستان دیروز، پنجم دی‌ماه در دبستان شاهد شهیده شهین مردوخی سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گفت: این برنامه به مناسبت ورود پر خیر و برکت شهدای گمنام بعد از چندین سال غربت به میهن اسلامی برگزار شده و امروز استخوان‌های آن شاهدان خونین بال به شهر ما وارد شده و با قدوم آنان فضای شهر عطرآگین شده است.

وی با بیان اینکه شهدای عزیز ما به میهن اسلامی بر گشته‌اند، افزود: این ورود تلنگری است که ما در چه مسیری قرار گرفته و چه مسیر پر پیچ و خم و سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، شهدا بر می‌گردند تا ما را به زمانی که در اوج معنویت بودیم، برسانند.

تشییع پیکر مطهر۷ شهید گمنام در کرمانشاه

کرمانشاهیان امروز چند میهمان ویژه داشتند. آنها میزبان پیکر هفت لاله پرپر شده دوران دفاع مقدس بودند. شهدایی که جان دادند تا ذره‌ای از خاک وطن دست دشمن نیفتد.

مراسم تشییع شهدای گمنام با عنوان ”خوش آمدی قهرمان” از ساعت ۱۰ صبح امروز(ششم دی) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان ارشد استانی، خانواده های شهدا و مردم شهید پرور کرمانشاه از مقابل مسجد آیت الله بروجردی به سمت مسجد جامع برگزار شد.

حضور خانوادگی اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع این شهدای والامقام در کنار مادران، همسران و فرزندان شهدا از ویژگی‌های برجسته این مراسم بود.

از جلوه‌های خاص این مراسم می توان به حضور مادران دارای فرزند مفقودالاثر به همراه قاب عکس فرزندانشان اشاره کرد که چنان در سوگ شهدای گمنام زاری می‌کردند که گویی فرزند دلبندشان در یکی از همین هفت تابوت تشییع می شود.

حضور اقشار مختلف مردم از کودکان در آغوش مادرانشان گرفته تا نوجوانان و جوانان و افراد مسن و سالخوردگان از جلوه‌های دیگر مراسم تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه بود.

حاضران در این مراسم شعارهایی هم در محکومیت ناآرامی‌های اخیر کشور سردادند تا بار دیگر به دشمنان اسلام و انقلاب ثابت کنند بر آرمان‌های خود ثابت قدم هستند.

سردار بهروز خوشبخت مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه پیش از این اظهار کرد: پیکر این شهدای گمنام در هفت نقطه شامل تیپ ۱۸۱ زرهی شهرستان اسلام‌آبادغرب، تیپ واکنش سریع ۳۵ در جیران‌بلاغ، مجتمع سازمانی شهید صیاد شیرازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه فرهنگیان، دانشکده فنی و حرفه‌ای خیابان شهید جعفری و یگان امنیت امام علی(ع) سپاه نبی اکرم(ص) به خاک سپرده خواهد شد.

بروجرد کربلایی شد

پیکر پاک یک شهید گمنام در بروجرد تشییع و به خاک سپرده شد.

ششم دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر شهید گمنام از مسجد امام(ره) تا امامزاده جعفر(ع) تشییع شد.

پیکر پاک این شهید در یادمان شهدا که در محوطه ناحیه مقاومت بسیج بروجرد آماده شده است، به خاک سپرده شد.

طی روزهای اخیر پیکر پاک ۴ شهید گمنام وارد لرستان شده که یکی از شهدای گمنام در بروجرد تشییع شد.

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام ۵ دی‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ از میدان شهدا به سمت سپاه ناحیه بروجرد برگزار شد.

صدای شکستن کاخ‌های استکبار جهانی به گوش می‌رسد

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه صدای شکسته شدن کاخ‌های استکبار جهانی به گوش می‌رسد، گفت: به فضل الهی جهان اسلام و ملت ایران از توطئه‌های دشمنان گذر خواهند کرد.

سردار علی ملک‌شاهکویی صبح امروز سه‌شنبه ۶ دی در حاشیه تشییع شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در گرگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این دو شهید خوشنام که گلستان را به عطر خود معطر کردند از شهدای عملیات کربلای پنج‌ هستند؛ شهدای این عملیات مایه خیر، برکت و عزت کشور و استان‌ ما شدند.

آیین وداع، تشییع و خاکسپاری با شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در گرگان از صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) از محل حسینیه عاشقان ثارالله گرگان با حضور پرشور مردم شهیدپرور دارالمومنین گرگان آغاز شده و گرگانی‌ها این آلاله بی‌نشان را تا چهار راه شهدا بر دوش خود تشییع کردند.

از دقایقی پیش رژه خودرویی شهید خوشنام از چهارراه شهدای گرگان تا سایت اداری گلستان آغاز شده و این شهید عزیز در انتهای بلوار سایت اداری گلستان آرام می‌گیرد.

شهدا همانند رهبر ذخیره خدا هستند تا امروز پیام‌رسان باشند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه امام راحل پرچم اسلام را در ایران برافراشت، گفت: شهدا به امام خمینی (ره) لبیک گفتند، سپس مقام معظم رهبری که اسلام شناس واقعی و عارف هستند، جای ایشان قرار گرفت، شهدا نیز همانند رهبر ذخیره خدا هستند تا امروز پیام‌رسان باشند و دل‌های همه را زنده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ششم دی‌ماه در آئین تشییع شهدای گمنام در شهرکرد با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها در مدت کوتاه عمر خود به معنای واقعی جهاد کردند، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار راه روشنی را پیش پای شیعیان قرار دادند و چراغ برافروخته زهرایی بعد از چند هزار سال در حال تبدیل شدن به چراغ مهدوی است و پرچم مهدویت را برافراشته می‌کند.

عطر ۱۴ شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در دیار علویان پیچید

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س) عطر یاس ۱۴ شهید خوشنام دوران دفاع مقدس در دیار علویان پیچید و بر روی دستان مردم مازندران تشییع شد.

مردم دیار علویان، یازهرا گویان شهدای گمنام دفاع مقدس را بر روی دستان خود گرفته و به جایگاه ابدی بدرقه کردند.

به مناسبت شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) مراسم تشییع شهدای خوشنام با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی از میدان شهدای ساری شروع و تا میدان امام خمینی(ره) انجام شد.

«لاله‌های زهرایی» در مازندران، شور و حال وصف ناشدنی در میان مردم علوی‌تبار این استان ایجاد کرد موجی از شکوه و عظمت سال‌های حماسه و ایثار را تداعی کرد.

طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده از سوی سپاه کربلا، شهدای گمنام در قالب دو کاروان «لاله‌های زهرایی» در ۱۰ شهر استان مازندران تشییع و تدفین می‌شوند.

پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در مرکز آموزشی عالی ملاصدرای رامسر تدفین خواهد شد.

همچنین پیکر یک شهید گمنام ۱۹ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در نمک آبرود چالوس خاکسپاری می‌شود.

طبق برنامه ریزی، پیکر مطهر شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر تدفین می‌شود.

همچنین پیکر مطهر یک شهید ۱۹ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) در دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد تدفین خواهد شد.

قابل ذکر است؛ پیکر مطهر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۸ (شلمچه) در پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر خاکسپاری و پیکر یک شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در دانشگاه بنت الهدی آمل تدفین می‌شود.

این دو شهید ۱۹ ساله از عملیات کربلای ۵ (شلمچه) تفحص شدند که در بابلکنار و بخش گتاب تدفین خواهند شد.

مردم قائمشهر نیز میزبان پیکر یک شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات تک دشمن (مجنون) هستند، پیکر این شهید در حوزه علمیه محمدیه تدفین خواهد شد.

پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۶ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در صدا و سیمای مرکز استان تدفین ، یک شهید ۱۷ ساله از عملیات عاشورای ۲ (چنگوله) در بوستان ولایت تدفین می‌شود.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، پیکر یک شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله) در مجتمع فرهنگی روستای طوقدار ساری خاکسپاری خواهد شد و یک شهید گمنام دیگر ۲۴ ساله از عملیات در روستای سمسکنده تشییع و خاکسپاری می‌شود.

همچنین پیکر مطهر یک شهید ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۶ (سومار) در شهرک شهید سلیمانی تشییع و خاکسپاری می‌شود.

از سوی ستاد شهرستانی تشییع شهدای گمنام، زمان وداع و تشییع شهدا در شهرهای رامسر، نوشهر، محمودآباد، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر و نکا شامگاه سه شنبه و صبح چهارشنبه هفتم دی اعلام شده است.

زمان وداع و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام چالوس متعاقبا اعلام خواهد می‌شود.

پیکر مطهر شهدای گمنام در آذربایجان غربی تشییع شد

مراسم تشییع و بدرقه پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس در آذربایجان غربی برگزار شد.

پیکر ۶ شهید گمنام امروز سه‌شنبه ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا(س) از میدان انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با حضور پرشور مردم غیور و شهیدپرور ارومیه و مسئولان استانی همراه با نوحه خوانی و عزاداری و برپایی نماز بر پیکر شهدا توسط حجت الاسلام سید مهدی قریشی،نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تشییع و بدرقه شد.

حجت الاسلام میثم فیاضی، نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: دشمنان می گویند ملت دیگر این انقلاب و نظام را نمی خواهند، ای دشمنان و امپراطوری های رسانه ای مردم را ببینید که با حضرت زهرا بیعت کرده و در مراسم وداع با شهدا حضور دارند.

وی ادامه داد: ما با مکتب ولایت محکم دفاع کردیم و با رهبری پیمان می بندیم و با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاده ایم.

تشییع ۱۲ شهید گمنام در سیستان و بلوچستان

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، ۱۲ یادگار دوران دفاع مقدس در سراسر استان سیستان و بلوچستان، تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: پنج شهید در نقاط مختلف شهرستان زاهدان، پنج شهید در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان و ۲ شهید در فنوج و نیکشهر تدفین خواهند شد.

سرتیپ دوم پاسدار غلام نبی کوهکن افزود:این پنج شهید گمنامی که سهم شهرستان زاهدان شده است یک شهید در دانشگاه فرهنگیان، یک شهید در مجتمع ۴۰۰ واحدی کوی پلیس، یک شهیدپادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، یک شهید در محوطه استانداری، و یک شهید گمنام نیز در مرکز فرهنگی موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع تدفین خواهد شد.

وی بیان کرد: سهم شمال استان پنج شهید گمنام است که در تیپ مردم یاری علی اکبر در زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، شهر جدید رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل و در روستای ارباب شهرستان نیمروز تدفین خواهند شد.

سرتیپ کوهکن افزود: یک شهید گمنام در فنوج و یک شهید نیز در روستای دسک شهرستان نیکشهر تشییع و تدفین خواهد شد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۱۵۸ شهید گمنام است که تقریبا در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و تاکنون برای بیش‌از ۱۵۰ شهید گمنام یادمان ساخته شده و چهار یادمان نیز در دستور کار قرار دارد.

مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر ۶۵ شهید گمنام در ایلام

مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر و پاک ۶۵ شهید گمنام در ایلام در حال برگزاری است.

در این مراسم که از میدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن در حال انجام است یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را برای مردم این دیار تداعی کرد.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان است.

قرار است پیکر ۵تن از شهدای گمنام هفته آینده در ایلام تدفین شود.

برگزاری مراسم تشییع ۳ شهید گمنام در رشت

تشییع پیکرهای پاک سه شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر دستان مردم ولایتمدار شهر رشت در حال برگزاری است.

مراسم تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه ۶ دی ماه از میدان پاسداران به سمت میدان شهدای ذهاب رشت(شهرداری) برگزار شده و به تجمع بزرگ فاطمیون ختم می شود.

پس از تشییع، نماز بر پیکر پاک این سه شهید گمنام به امامت آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اقامه می‌شود.

دو شهید در سن ۱۹ سالگی و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده اند و یک شهید دیگر در سن ۲۰ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در فکه شهید شده است.

بدرقه آلاله‌های سرخ با نوای یا زهرا(س)

امروز مردم شهیدپرور گرگان و کردکوی با فریاد یا زهرا(س) دو شهید خوشنام دوران دفاع مقدس را بدرقه کرده و در آیین تشییع این دو آلاله سرخ به یاد مظلومیت حضرت زهرا(س) و برای همدردی با خانواده‌های شهدا به سینه‌زنی پرداختند.

از ۲۷ آذر ماه سال جاری ورود دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس به گلستان حال و هوای دیگری به این استان بخشید و طی این روزها مردم سراسر استان گلستان از شرق تا غرب با گرمی شور و حال خاصی مشغول مهمان‌نوازی از آلاله های زهرایی بودند.

اما امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) بار دیگر عطر فرزندان روح الله نگارستان ایران را معطر کرد و پیکر پاک این دو آلاله سرخ امروز بر دوش مردم گرگان و کردکوی تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

امروز مردم کردکوی و دارالمومنین گرگان مهمان ویژه‌ای دارند، از دقایقی پیش اقامه نماز بر پیکر یکی از شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس در حسینه ثارالله گرگان انجام و مراسم تشییع با حضور پرشور مردم، مسئولان و خانواده‌های شهدا در گرگان آغاز شده است.

گرگانی این شهید خوشنام را از حسینیه عاشقان ثارالله گرگان تا چهار راه شهدا تشییع خواهند کرد سپس از چهار راه شهدا تا محل خاکسپاری شهید در سایت اداری گلستان رژه خودرویی برگزار می‌شود و این آلاله سرخ زهرایی در سایت اداری آرام می‌گیرد.

اما مراسم تشییع و خاکسپاری شهید خوشنام دیگر نیز از دقایقی پیش با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار کردکوی و ولاغوز آغاز شده است.

استان گلستان با احتساب این دو آلاله سرخ، میزبان ۱۴۴ شهید گمنام است که در ۱۵۷ نقطه یادمانی به خاک سپرده شدند، تاکنون سه شهید گمنام در استان احراز هویت شدند.

آغاز تشییع شهدا در تبریز

همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س)، آیین تشییع ۸ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار تبریز آغاز شد.

پیکر مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس در روزهای گذشته وارد استان آذربایجان شرقی شده بود که در طول هفته گذشته بیشتر شهرها و دانشگاههای استان میزبان شهدا بودند.

آیین تشییع پیکر مطهر این شش شهید صبح امروز سه شنبه ۶ دیماه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) از میدان شهدای تبریز آغاز شده و به سمت میدان ساعت تبریز تشییع خواهد شد.

پیکر مطهر یک شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان‌شرقی و یک شهید گمنام دیگر نیز در پارک مفاخر تبریز به خاک سپرده می‌شود.

همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر نیز در شهرستان‌های ورزقان و ملکان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

گفتنی است پیکر مطهر و منور چهار تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شرکت تراکتورسازی، پالایشگاه نفت تبریز، شرکت پتروشیمی تبریز و دانشگاه فرهنگیان علامه امینی واحد برادران برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام در مشهد همزمان با سراسر کشور

مراسم تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس از صبح امروز ششم دی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر کشور در حال برگزاری است و در مشهد نیز مردم انقلابی برای بدرقه پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام، در عرصه میدان شهدا حاضر شده‌اند و در حال حرکت به سمت حرم مطهر رضوی اند.

این مراسم تا هنگام اذان ظهر ادامه دارد و از فردا تا سیزدهم دی‌ماه نیز مراسم تدفین این شهدا در شهرستان‌های نیشابور، ششتمد، تربت حیدریه و مشهد برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر این ۱۲ شهید گمنام روز ۲۶ آذرماه وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد شده بود و تا کنون در هشت محور شهرستانی تربت جام، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، مشهد و نیشابور در مراسم و مجالس فراوانی حاضر شده‌اند.

آغاز تشییع شهدا در شیراز

همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س)، آیین تشییع ١٠ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پر شور مردم ولایتمدار شیراز آغاز شد.

پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در روزهای گذشته وارد استان فارس شده که هشت شهید از این شهدا گمنام هستند.

آیین تشییع پیکر مطهر این ۱۰ شهید صبح امروز سه شنبه ۶ دیماه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) از میدان ارم شیراز آغاز شده و به سمت میدان دانشجو و میدان امام حسین(ع) این کلانشهر خاتمه پیدا خواهد کرد.

پیکر مطهر چهار شهید گمنام امروز بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز و در محل استانداری فارس، اداره کل آموزش و پرورش این استان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر جدید صدرا و مجموعه صدرشیمی در منطقه آب باریک شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

بنابراعلام استانداری فارس، وزیر کشور در آیین خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام که قرار است در محل استانداری انجام شود، شرکت خواهد کرد.

همچنین پیکر مطهر سایر شهدا نیز پس از برگزاری آیین تشییع در شیراز به سایر شهرستان‌های استان فارس برای خاکسپاری منتقل می‌شود.

بر این اساس پیکر پاک این شهیدان به تازگی توسط کمیته مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده است.

پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است.

آیین استقبال از پیکرهای پاک ۱۰ شهید دفاع مقدس در استان فارس روز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله دستغیب برگزار شد و پس از آن، مناطق مختلف این استان میزبان برنامه‌های وداع با شهدا بوده‌اند.

پیش از این، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، شهدای تازه شناسایی شده استان که امروز دی تشییع می‌شوند را معرفی کرد.

سردار سعید کوشکی‌ جهرمی در این باره گفت: بسیجی شهید رحمان خسروانیان در سال ۶۷ از قادرآباد و بسیجی شهید سلیمان زارع نیز در سال ۶۷ از خرامه و هر دو از لشکر ۱۹ فجر به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده بودند.

به گفته وی، شهید رحمان خسروانیان در روز چهارم خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به فیض شهادت نائل آمده و مفقود شده بود.

همچنین شهیدسلیمان زارع نیز در روز ۲۳ خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسیده و مفقود شده بود.

آغاز مراسم تشییع ۶ شهید گمنام در بیرجند

مراسم تشییع شش شهید گمنام از دقایقی پیش در بیرجند آغاز شد.

پیکرهای مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس شنبه شب هفته گذشته با استقبال مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شدند و به کهف الشهدا منتقل شد.

پیکر پاک چهار شهید گمنام در قالب کاروانی به بشرویه منتقل شد و در ۱۰ روز گذشته مردم شهرستان‌های استان با حضور کاروان حامل شهدای گمنام در شهرستان‌های آستان، علاوه بر استقبال از آنها در مکان‌های مختلف با این شهدا وداع کردند.

پس از چندین روز وداع مردم با پیکر شهدا در شهرستان‌ها، امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با همه مراکز استان‌های کشور، پیکر مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند بر روی دست‌های مردم مرکز استان تشییع می‌شوند.

قرار است پیکرهای سه شهید گمنام در بیرجند و در استانداری، حوزه علمیه و کویر تایر دفن شده و دو شهید گمنام دیگر در مسجد جامع طبس و روستای محمد آباد طبس دفن شوند. پیکر یک شهید گمنام هم در روستای دهشک قاین دفن می‌شود. مراسم تشییع دو شهید گمنامی که در طبس دفن می‌شوند روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

شهدا ناجی ملت ایران هستند

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران، گفت: شهیدان این سرزمین پرچم خون‌رنگ اباعبدالله‌الحسین(ع) را با نثار جان خود تقدیم ملت ایران کردند و بدون ادعای ملی‌گرایی ناجی نوامیس، حافظ جان دختران و پسران این سرزمین هستند.

روح‌الله سلگی دیشب در آئین استقبال و بدرقه پیکر شهید گمنام در جویبار گفت: شهیدان این سرزمین پرچم خون‌رنگ اباعبدالله‌الحسین(ع) را با نثار جان خود تقدیم ملت ایران کردند. شهدا بدون ادعای ملی‌گرایی؛ ناجی نوامیس، حافظ جان دختران و پسران این سرزمین هستند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور و تلاش معاندان برای تقابل دهه هشتادی‌ها با انقلاب، افزود: دهه هشتادی‌ها بدانند جان‌نثار این ملت چه کسانی هستند در یک‌سو قهرمانان واقعی که جان خویش را فدا کردند و در دیگر سو قهرمانان مجازی و کذایی ایستاده‌اند که سرسپرده دشمنان ملت ایران هستند.

سلگی در ادامه با تجلیل از ولایت‌مداری مردم مازندران که در ترویج روحیه شهادت طلبی پیشتازند، یادآور شد: درشب شهادت بانوی دو عالم عرض می‌کنیم که بانوان این سرزمین در راه امام حسین(ع) نه فقط با اشک که با تقدیم خون جگر گوشه‌های خود، به دفاع از ولایت و مرزهای شرف و عقیده برخاستند.

معاون استاندار مازندران گفت: ملت ما با تقدیم هزاران شهید آبدیده شدند و در راه آرمان‌های والای انقلاب محکم ایستاده است‌.

این مسئول اظهار کرد: امروز دفاع از امنیت ملی و مرزهای فرهنگی انقلاب ماموریت کلیدی دل‌باختگان ایران اسلامی است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تا مردم را از شهدا هم زده نکنید کوتاه نمیآیید . هیچکس مانند شما نمیتوانست به این سرعت مردم را از تمام مبانی دینی و اخلاقی فراری دهد

  2. مطلبی که در مورد عموم مردم ایران نیست
    در این شرایط داخلی کشور کاملا قابل پیشبینی بود راه انداختن این برنامه ها و طبق شنیده ها ادامه هم دارد و بیش از 2000 شهید دیگه رو قراره با همین برنامه تفحص و خاکسپاری کنند
    باور اینکه توی این رایط این تعداد بالا شهید گمنام رو بیارن تو کشور بچرخونن اما کمی دشوار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا