خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایدارچی‌ها، شریانی‌چی‌ها، به کجا چنین شتابان!

کمال الدّین پیرمؤذن، نمایندهٔ پیشین مجلس، در یادداشتی نوشت:

گویا پیروزی پایدارچی‌ها، شریانی‌ها و بهاری‌های تندرو در انتخابات مجلس گذشته یعنی دورهٔ یازدهم و مصوّبات محدود کنندهٔ اینترنت و به بن بست رساندن برجام و همچنین ده ها مصوّبهٔ تورم زا و محدود کننده دامنهٔ انتقادات و مشارکت مردم و … یک پیروزی مقدّماتی و گامی برای تهاجمات بعدی بوده است که متعاقب آن با سرعت و شتاب می‌بایست با تحکیم مواضع و اشغال سنگرها برای حراست از پیروزی اولیّه پرداختند و با شکل گیری جریان شریانی‌های همزاد و پایدارچی ها به فکر فریب ملّت تیزهوش ایران زمین برای تصاحب مجلس شورای اسلامی دورهٔ آتی بودند لیکن با ذکاوت رهبری و تأکید ایشان مبنی بر ضرورت ” تحوّل در تقیین” و به ثبوت رسیدن رضایت پنج درصد از جمعیّت کشور از عملکرد مجلس و دولت همهٔ رشته‌های آنان را پنبه کرد. عجله در تصویب قوانین محدود کنندهٔ ملّت و قانون جدید انتخابات نیز نتوانست یار شاطر این تمامیّت خواهان بی کفایت باشد و به بار خاطر آنان مبدّل گردید.

پایدارچی ها و شریانی‌های ضد جمهوریّت نظام و حاکمیّت ملّی و همفکران حاکم آنان در قدرت هیچ ارمغان و دستاوردی جز افزایش کمرشکن تورم و کاهش فاحش ذلیلانهٔ ارزش پول ملّی برای ملّت رشید ایران اسلامی هدیه نکردند.

عمل مثبت آنها در زمینهٔ اقتصاد تاکنون چه بوده است؟ مگر با منش تجاری عقب مانده می‌توانند زمینهٔ اشتغال و تولید گستردهٔ ملّی را در جامعه فراهم آورند؟ آیا سیاست خفقان در درون و اصولی نمایی برای مصرف داخلی در کنار مذاکرات محرمانه و بده بستان‌های زندانیان و برون فردی تا کی می‌توانند ادامه دهند؟ فرهنگ قشریّت، تعصّب و خشونت و اسلام غیر ناب محمّدی و پیامد طبیعی آن، سیطرهٔ ریا و نفاق بر جامعه و تنزیل سرمایهٔ ضعیف اجتماعی نظام تا کجا می‌تواند پیش برود؟

بنابراین پایدارچی ها و اعضای جریان خاص نمی‌توانند احساس پیروزی کنند بلکه بار مسئولیّت بحرانسازی، اعتمادسوزی و باورسوزی و تعمیق شکاف ملّت و حاکمیّت را بدوش می‌کشند و به هیچ وجه، جز به انزوا طلبیدن، قادر نیستند اعتبار رو به ضعف فزایندهٔ آن گروه تازه بدوران رسیدهٔ چسبیده به انقلاب را ترمیم کنند.

اتّفاق ویژه و میمونی در همین چند هفته افتاده و به نظر می‌رسد که اراده‌ای برای اصلاح امور از ناحیهٔ حاکمیّت، بویژه مقام رهبری به وجود آمده که تأکید ایشان مبنی بر ضرورت تحوّل در تقنین و بعبارت دیگر جمع شدن نمایندگان بی سواد و دنیازده در مجلس و تماس با افرادی که پایگاه رأی دارند و مجرب و کارآموزیده در قانون گذاری بروز و سرنوشت ساز نمونه‌ای از این اراده است.

با قلم رسا به عرض پایدارچی ها و شریانی‌ها و حتّی اصلاح طلبان و اصول گرایان می‌رسانم که قانونمندی اجتماعات و سنّت الهی چنین است که اگر نظام‌های اجتماعی در درون خود، دارای ساز و کارهای اصلاح تدریجی و مستمر باشند، و یادی کنم، هر از گاهی در پی بروز و ظهور برخی کاستی‌ها و فسادها، یا بحران‌ها در درون نظام‌ها از پیش آمادهٔ اصلاح و تغییر باشند به این نظام‌ها، امکان بقا و ادامهٔ حیات و بالندگی می‌دهد و اگر فاقد این ساز و کار باشند، خصلت فساد این است که خود به خود اوج می‌گیرد تا تمام نظام را متلاشی سازد. پس شما ای صاحب منصبان حاکم در قدرت، نگذارید این موقعیّت از دست برود.

نیروهای معترض جوانان و بانوان و اقوام و دلسوزان مُلک و میهن و انقلاب که دغدغهٔ استقلال و تمامیّت ارضی کشور را در کنار رفاه مردم، آزادی خواهی و عدالت طلبی دارند، بویژه اصلاح طلبان و اصلاح گرایان و اعتدال گرایان، چیزی جز اصلاح امور و بهبود شرایط کشور نمی‌خواهند، تا شاید آیندهٔ این کشور ستمدیده و مردم بلاکشیدهٔ آن اندکی از تیرگی و ابهام درآید و ارتقای کیفیّت زندگی ایرانیان رقم خورد.

برخی ضعف‌ها و نادانی‌ها در مورد تعاملات خارجی، فوران تورم و نقدینگی و فقر روزافزون و آثار کریه آن در جامعه و گرانی طاقت فرسا تا کی باید ادامه یابد، چرا در همین جامعهٔ فقیر، عدّه‌ای اندک، از بالاترین درآمدهای رانتی (بادآورده) برخوردار می‌شوند و نمایندگان حداقلی مجلس حقوق ماهانهٔ بیش از یکصد میلیون تومانی دارند، بی عدالتی محض، در کنار فقر روزافزون، دستاورد مجلس و مدیریّت تیم اقتصادی کشوری است که داعیّهٔ نظم و طرح نو در جهان داشت و دارد. طی سال‌های اخیر بویژه پس از ریاست جمهوری احمدی نژاد، چرا برخی افراد همچون محمدرضا رحیمی و صادق محصولی و محمدرضا خاوری و سایر صاحب قدرت هرچه بالاتر رفتند، بی ایمان تر و فاسدتر شدند و خیل نمایندگان مجلس ویژه خوار و دنیاطلب!؟

پایدارچی ها و جریان خاص که بیش از پنج درصد جمعیّت کشور را در پشت خود ندارد، باید فقط و فقط به سهم و نقششان در چرخهٔ قدرت همان میزان پنج درصد قانع باشند، نه بیش و نه کم. رسم عدالت و انصاف و احساس تعهّد خدایی و اسلامی چنین حکم می‌کند، آیا پایدارچی ها و شریانی‌ها و اعضای جریان خاص تمامیّت خواه ضد جمهوریّت نظام، شما به این سهم قانع اید؟ به کجا چنین شتابان، لطفاً خودتان را جمع و بیش از این به منافع نظام و کیان آسیب و به منافع مُلک و ملّت لطمات فراوان وارد نکنید.

برای چندمین بار به عرض انحصارگران پایداری و شریانی می‌رسانم که شما با این خصایص و روش‌ها هم خودتان را ضایع و باطل می‌کنید و هم حقوق طرف‌های مقابل و چکیده‌های راستین انقلاب را پایمال می‌نمایید و هم وطن و انقلاب اسلامی را به سوی انحطاط و انزوا و شکست سوق می‌دهید و هم بویژه امید را از هموطنان نازنینم می‌گیرید. آموزهٔ قرآنی است: عاقبت کسانی که به زشتی‌ها و سیاهکاری ها دست می‌زنند این است که به تکذیب آیات الهی و استهزای آنها کشیده می‌شوند و این با کفر فرقی ندارد.

عجیب است! نفی کلّی جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی و اسلام ناب و سپس گرایش به کفر و استهزا آیات الهی از سوی کسانی که مدّعی انحصار دین و حکومت برای خود هستند. پس تقاضا می‌کنم که پایدارچی ها و شریانی چی ها نکنید این بحران سازی ها، بارگذاری منفی و تشنّج آفرینی ها را.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ،،، تماس با افرادی که پایگاه رأی دارند ؟! اگه منظورت از تماس همون پیامک دعوت به انتخاباته که برای ابطحی هم فرستادند ؟! نوعی شیطنت از طرف معاون سیاسی شون بوده ! دوست داشته شب جمعه ای سر به سر حاجی مون بذاره !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا