خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام خمینی و دعوت به شورش؟!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:    

احمد حیدری

اعتراضات اخیر مردم تا به حال از جانب مسئولان به رسمیت شناخته نشده و سخن معترضان ناشنیده مانده بلکه اصلا وجود اعتراض و معترضان انکار شده و فقط از اغتشاشگران سخن می‌رود. در همین حال کانون‌هایی به ظاهر متناقض ولی در واقع متحد و به سان دو لبه قیچی، معترضان را به اغتشاش سوق داده و می‎دهند تا چهره منطقی اعتراض را در پس ناامنی و زشتی اغتشاش، پوشانده و برای سرکوب، بهانه به دست دهند.

اخیرا همان کانون‌های به ظاهر متعارض و در واقع متحد، برای سوق دادن جوانان، زنان و مردان معترض به اغتشاش، کلیپی از رهبر فقید انقلاب پخش کرده‌اند تا این گونه القا کنند که امام از دعوت کنندگان به اغتشاش بوده و اغتشاش زشت و ناپسند نیست و چه بسا جوانانی کم‌آگاه، گول این کلیپ فریبکارانه را خورده و در دام شیطان صفتان افتاده و به سرکوب کنندگان خشن، بهانه دهند از این رو لازم است در باره این کلیپ روشنگری لازم صورت گیرد تا نقشه شیطان صفتان نقش بر آب شود.

کلیپ مذکور فرازی از سخنان امام فقید انقلاب در تاریخ 4 مهر 1359 یعنی 5 روز بعد از شروع رسمی تهاجم عراق به ایران و اشغال خرمشهر و نوار مرزی غرب و جنوب غربی کشور و پیشروی به سوی اهواز و … می‌باشد. در این کلیپ امام با اشاره به عدم اعتقاد بنیانگذاران حزب بعث عراق و شخص صدام به خدا و اسلام، ارتش آن کشور را انذار می‌کند که شما دارید در راه غیر خدا و با برادران مسلمان و خداباور ایرانی خود می‌جنگید. در ادامه ایشان ارتشیان عراق را به شورش علیه حکومت صدام ستمگر و کشتن عفلقی‌های بعثی و پیوستن به برادران ایمانی خود در ارتش و سپاه ایران تشویق می‌کند(صحیفه امام 13/236-239).

طبیعی است که در زمان جنگ تلاش برای سست کردن اراده سربازان دشمن و جذب آنان و جداکردنشان از سپاه دشمن و واداشتن آنان به تمرّد و اغتشاش علیه حکومت دشمن، کاری کاملا پسندیده، معقول و مشروع است و همه عقلای جهان با هر مرام و مسلکی، این اقدام را صحیح می‌شمارند و در زمان جنگ علیه دشمن، بدان دست می‌یازند و این غیر از دعوت و سوق دادن معترضان کشور به شورش علیه حکومت و ایجاد ناامنی برای مردم و از بین بردن سرمایه‌های عمومی است. معترضان آگاه و مؤمن باید هشیار بوده و این توطئه کانونهای قدرت و جاهلان ناآگاه را خنثی کرده و سعی کنند اعتراض به حق خود را از راه‌های ابتکاری، جدید و صحیح تداوم بخشند و تا اطمینان از شنیده شدن و پذیرفته شدنش از جانب مسئولان، از بیان انتقادات و اعتراضات به حق خود دست نکشند در عین حال هم اجازه ندهند دوستان ناآگاه یا دشمنان آگاه، آنان را به خشونت و اغتشاش و ایجاد ناامنی سوق دهند و برای نفرت عمومی، زمینه و برای سرکوبی کانون‌هایی در قدرت بهانه بتراشند.

برادران و خواهران معترض شما باید با تمسّک به قرآن به سان معترضان بنی‌اسرائیلی هشیار باشید. قرآن در داستان بنی اسرائیل یادآور می‌شود که وقتی حضرت موسی که در قصر و مقر حکومت به عنفوان جوانی رسیده بود، از مقر حکومت خارج شد و به شهر و جمع مردم پاگذاشت، با مستضعفی از بنی‌اسرائیل مواجه شد که با مستکبری از مستکبران فرعونی دست به یقه بود و طلب یاری داشت. حضرت در دفاع از مظلوم به ستمگر قبطی مشتی نواخت که او را روانه جهان باقی کرد. حضرت موسی این اقدام خود را از عملی در راستای خواست شیطان و مصداق گمراهی و نتیجه اغوای شیطان گمراه کننده شمرد و از خدا خواست عواقب ناگوارش را از او بگرداند: «هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبِينٌ»(قصص/15) زیرا گرچه اقدامش «وظیفه دفاع از مظلوم» بود ولی او را در معرض قهر فرعونیان قرار می‌داد و زمینه اقدامات اساسی را از بین می‌برد و روز بعد هم که دوباره با همان مستضعف بنی‌اسرائیلی روبرو شد که با قبطی مستکبر دیگری درگیر بود و همچنان طلب یاری می‌کرد، بر او فریاد کشید و او را در گمراهی آشکار خواند: «انک لغویٌّ مبینٌ»(قصص/18).

بنا بر این، نه کلیپ پخش شده از امام، معترضان علیه حکومت را به شورش و اغتشاش فرامی‌خواند؛ نه امروز برای معترضان اغتشاش مشروع و صحیح است بلکه باعث بدنامی آنان و منفوریتشان نزد مردم شده و به دیگران مجوز سرکوب خشن می‌دهد و در راستای خواست آنان است. امید که معترضان ضمن بیان انتقادات و اعتراضات از راه‌های صحیح، از اغتشاش و شورش کور و ویرانگر دوری گزینند و به زودی شاهد طلیعه‌های اصلاح حکومت در راستای مردم سالاری واقعی باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. وقتی مردم میلیونی برای شهدا و حمایت از آرمانهای انقلاب میان تو خیابون مثل تشییع حاج قاسم، حرفی از مردم نمیزنید و حضورشون رو تحلیل نمیکنید. ولی وقتی چند صد نفر که پشتبانانشون مشخص هستن و منظورشون از آزادی بی‌بندوباری هست و جز فحش دادن و آتش زدن کاری بلد نیستن میان تو خیابون میگید باید حرف مردم شنیده بشه و…. واقعا انصاف ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا