خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پوتین به نیویورک نمی رود

سرگئی لاوروف ریاست هیات روسی را در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بر عهده دارد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این اجلاس شرکت نمی کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که براساس برنامه اعلام شده، لاوروف وزیر خارجه این کشور دوم مهرماه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.
آلکسی ماکارین معاون مرکز فناوری های سیاسی روسیه نیز در این باره ابراز عقیده کرده است: علت شرکت نکردن پوتین در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، پرهیز از دیدار با اوباما در خاک آمریکا است.
وی چندی پیش در مصاحبه با روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس گفت: فضای بی اعتمادی کنونی بین روسیه و آمریکا همچنان پا برجا مانده و دو کشور اختلاف های عمیقی در بسیاری از مسائل دارند.
به گزارش ایرنا، روسیه و آمریکا هر چند توانسته اند اختلاف های عمیق خود را در باره سوریه کاهش دهند، اما در مورد اوکراین رویارویی زیادی دارند و واشنگتن همراه اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت مسکو در درگیری های شرق این کشور، تحریم های گسترده ضد روسی برقرار کرده است.
همزمان نیز روسیه در برابر روند نفوذ گسترده نظامی آمریکا و ناتو نزدیک مرزهای خود بویژه شرق اروپا از جمله رومانی، لهستان و همچنین لتونی، استونی، لیتوانی، گرجستان و مولداوی پنج جمهوری شوروی قرار دارد که سبب شده افزون بر تنش های سیاسی، تقابل نظامی هم مناسبات واشنگتن و مسکو را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا