خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای نماینده! روغن ریخته را نذر امامزاده نکن

به گزارش انصاف نیوز، حسین امیری در یادداشتی در صفحه ی شخصی خود نوشت: 
در یکی دو روز اخیر بسیاری از نمایندگان اعلام می کردند که از  دریافت یارانه خود صرفنظر خواهند کرد و این مسئله گرچه باعث خرسندی بود اما تعجب برخی عقلا را هم بر می انگیخت.
این روزها انصراف از یارانه یکی از مباحث مهم در عرصه رسانه ها می باشد. بیشتر رسانه ها و از جمله رسانه ملی در  اقدامی هماهنگ خواستار انصراف مردم از دریافت یارانه ها هستند. به نظر  می رسد برخی از  محافل بر آن هستند تا مردم را به دو گروه “منحرفین یا منصرفین” تقسیم کنند.
در همین رابطه نمایندگان مجلس یکی از مهمترین گروههای هستند که تمرکز بیشتر بر آنها وجود دارد و آنها نه تنها اعلام کرده اند که از دریافت یارانه صرف نظر می کنند بلکه از دیگران نیز می خواهند  تا چنین کنند.
پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا نمایندگان با این حقوق و درآمدهای جانبی و تمکن مالی خود تاکنون یارانه دریافت می کردند؟
اگر چنین است با توجه به اینکه این گروه اعلام می کنند که دیگر آن را دریافت نخواهد کرد زیرا نیازی نداشته و ندارند آیا به دلیل نیاز دولت امکان بازگرداندن یارانه های پرداختی به این گروه به خزانه وجود ندارد؟
اما در کنار این پرسش ها نکته مهم دیگری نیز مطرح است و آن در باره اعلام انصراف نمایندگان از دریافت یارانه است که آقای حدادعادل در کنار دیگر همکاران خود حتی انصراف از آن را با آب و تاب فراوان تری  نسبت به بقیه اعلام کرد.
نکته چیست؟
دولت اعلام کرده خود اظهاری شرط پرداخت یارانه نمی باشد و سیستم های مالی دولت از جمله بانکها با اقدامات خود فهرست مشخصی از در آمدها و دارایی های منقول و غیر منقول افراد را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار خواهند داد.
با توجه به این موضع حال این سوال مطرح می شود که آیا اعلام انصراف یا عدم انصراف نمایندگان تاثیری در پرداخت یارانه برای آنها خواهد داشت؟ یعنی اینکه آیا این نمایندگان در صورت پر کردن فرم دریافت با توجه به در آمد و دارایی هایشان، یارانه می توانست به آنها تعلق بگیرد؟
اگر پاسخ این پرسش  منفی است پس چرا برخی از نمایندگان مردم از این کار خود در رسانه ملی به عنوان یک از خود گذشتگی و فداکاری در  برابر اهداف عالیه نظام یاد می کنند؟!
آیا این موارد این ضرب المثل قدیمی و با معنی فارسی را که “روغن ریخته را نظر امامزاده نکنید” به ذهن متبادر نمی کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا