خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استقلال 2 – ذوب‌آهن 1؛ طلسم‌ها برای برد شکست

استقلال در دیداری که دو نیمه متفاوت داشت توانست با شکست ذوب آهن اولین برد خود را جشن بگیرد تا منصوریان و تیم او از انتهای جدول فاصله بگیرند.

به گزارش ورزش سه، استقلال تهران در هفتمین نبرد خود در لیگ شانزدهم در ورزشگاه آزادی میزبان تیم یحیی گل محمدی و سبزپوشان ذوب آهن است. آبی پوشان که تا پیش از شروع هفته هفتم با 4 امتیاز بدترین شروع خود را تجربه می کنند در این دیدار پیش از شروع تعطیلات چاره ای به جز برد ندارند اما ذوب آهن حریف سخت و بزرگی برای تحقق این خواسته ی آبی ها است. ذوب آهن با گل محمدی به مانند دو فصل گذشته شروع خوبی در لیگ برتر نداشت اما یحیی گل محمدی می خواهد ضمن کسب پیروزی برابر استقلال طلسم نباختن برابر آبی ها را حفظ کند.
با گزارش زنده این بازی با “ورزش سه” همراه باشید:

تیم داوری:
حمید حاج ملک – سعید علی نژادیان – علیرضا ایلدروم – پیروز سیف الله پور – ناظر: سعید بطحایی

اخطار: کاوه رضایی 37 از استقلال و سیدمحمد حسینی 78 از ذوب آهن

ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی، مجید حسینی، رابسون جانواریو، وریا غفوری، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، بختیار رحمانی، خسرو حیدری(90 پادوانی)، کاوه رضایی(87 جابر انصاری) و علی قربانی(74 فرشید باقری)
سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب ذوب آهن

حمید عرفانی، محمد نژاد مهدی( 78 دانیال اسماعیلی فر)، وحید محمدزاده، مهدی مهدی پور، محمد حسینی، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، علی حمام، مهرداد قنبری، جری ریکاردو بنگستون(73 یاسر فیضی)، محمد ستاری(59 محمدرضا عباسی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

شرح بازی:

استقلال در دقایق اولیه بازی تیم برتر میدان بود اما با گذشت 10 دقیقه از بازی ذوب آهن نبض بازی را در دست گرفت. ذوبی ها در ادامه با حرکات انفرادی حسینی و دیگر مهاجمان این تیم موقعیت های خطرناکی را بر روی دروازه استقلال ساخت اما هیچ کدام از این توپها تبدیل به گل نشد. در میانه نیمه اول این استقلال بود که با فشار هواداران تیم برتر میدان شد اما تیم بی برنامه منصوریان توانایی خلق موقعیت را نداشت تا بازی در نیمه اول کسل کننده دنبال شود. در دقایق پایانی نیمه اول بختیار رحمانی با حرکت انفرادی خود مدافعان ذوب آهن را مجبور به اشتباه کرد تا داور خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کند. امید ابراهیمی با ضربه ای دقیق این توپ را تبدیل به گل اول این بازی کرد تا استقلال نیمه اول این بازی را برنده راهی رختکن شود.

استقلال نیمه دوم را مانند نیمه اول خوب آغاز کرد و در دقایق اولیه نیمه دوم علی قربانی با یک ضربه سر مناسب گل دوم استقلال را به ثمر رساند. ذوب آهن پس از این گل یک بازی انتحاری را به نمایش گذاشت و فرصتهای خوب گلزنی به دست آورد اما این موقعیت ها تبدیل به گل نشد تا در نهایت در دقیقه 64 مرتضی تبریزی توانست در یک رفت و برگشت دروازه خالی استقلال را باز کند. بعد از این گل هر دو تیم موقعیت های زیادی را خلق کردند اما با بی دقتی مهاجمان و البته واکنش خوب دروازه بانهای دو تیم این موقعیت ها تبدیل به گل نشد تا استقلال اولین برد فصل خود در دیداری که با طلسم شکنی همراه بود جشن بگیرد.

شرح گل:

استقلال 1- ذوب آهن 0 (امید ابراهیمی دقیقه 43): هافبک دفاعی استقلال اولین گل خود در لیگ شانزدهم را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ذوب آهن کرد.

استقلال 2- ذوب آهن 0 (علی قربانی دقیقه 48): استقلال باز هم از سمت راست حملات خود را برنامه ریزی کرد تا پاس خوب حیدری با سانتر فوق العاده وریا غفوری در دهانه دروازه به علی قربانی برسد. علی قربانی نیز توانست با یک ضربه سر حساب شده دروازه ذوب آهن را برای مرتبه دوم باز کند تا استقلال با دو گل از حریف خود جلو بیفتد.

استقلال 2 ذوب آهن 1 (دقیقه 64مرتضی تبریزی): سانتر بازیکنان ذوب آهن از سمت راست با ضربه سر بنگستون همراه شد اما رحمتی توانست توپ اول را به خوبی دفع کند. توپ برگشتی اما در برابر دروازه خالی به مرتضی تبریزی رسید تا ذوب آهن یکی از دو گل را پاسخ دهد.

دقایق حساس:

دقیقه 8: اولین موقعیت جدی بازی را بازیکنان ذوب آهن از سمت راست زمین استقلال طراحی کردند و سانتر خوب مرتضی تبریزی را سید محمد حسینی با فاصله اندک به بیرون زد.

دقیقه 24: حرکت خوب محمدرضا حسینی از سمت راست باعث شد تا نظم دفاعی آبی پوشان به هم بریزد اما در نهایت پاس به عقب او پیش از آنکه به ذوب آهنی ها برسد توسط رابسون به کرنر رفت.

دقیقه 26: حرکت افنرادی و سانتر خوب خسرو حیدری در محوطه جریمه به بختیار رحمانی رسید اما ضربه سر این بازیکن با فاصله اندک به اوت رفت.

دقیقه 38: اشتباه مجید حسینی در دفع توپ باعث شد تا بنگستون در موقعیت خوب گلزنی قرار بگیرد اما خروج به موقع رحمتی این موقعیت را از مهاجم ذوب آهن گرفت و حسینی توانست توپ را از محوطه جریمه دور کند.

دقیقه 41: بختیار رحمانی با خطای مهدی مهدی پور در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور خطای پنالتی اعلام کند.

دقیقه 52: سانتر احسان پهلوان از سمت چپ تیم ذوب آهن در محوطه شش قدم به تبریزی رسید اما مهاجم ذوب آهن که بازیکنی مزاحم او نبود نتوانست از این موقعیت استفاده کند تا ضربه سر او راهی اوت شود.

دقیقه 62: ضربه سر محمد نژاد مهدی روی ضربه ایستگاهی را مهدی رحمتی با واکنشی مناسب راهی کرنر کرد.

دقیقه 69: سانتر رو به جلو یعقوب کریمی به علی قربانی رسید اما ضربه سر این بازیکن را دروازه بان ذوب آهن در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه 81: باز هم حرکت انفرادی بازیکنان ذوب آهن از سمت راست با سانتر خوب حسینی همراه شد اما ضربه سر این بازیکن را مرتضی تبریزی به بیرون زد.

دقیقه 85: سانتر خوب یعقوب کریمی باز هم به کاوه رضایی رسید تا این بازیکن باز هم در موقعیت مناسب گلزنی نتواند دروازه حریف را باز کند.

دقیقه 89: باز هم بازیکنان ذوب آهن با سانتر از سمت راست تبریزی را در موقعیت سر زنی قرار دادند اما ضربه سر این بازیکن با واکنش زیبای مهدی رحمتی راهی کرنر شد.

حواشی:

*نوید محمدزاده بازیگر سینما پیش از آغاز بازی در اردوی استقلال حاضر شد و بعد از آن با حضور در ورزشگاه نظاره گر بازی استقلال شد.
*یک گروه فیلمبرداری دقایقی پیش از شروع بازی برای تهیه فیلم سینمایی خود در میان هواداران مشغول فعالیت بودند.
*نزدیک به 100 هوادار ذوب آهنی در ورزشگاه حضور دارند.
*هواداران پرچم بزرگی که مانند پیراهن علیرضا منصوریان است و شماره 10 دارد را به ورزشگاه آورده اند که این پرچم بزرگ یک سکوی ورزشگاه را در بر گرفته است.

*پیش از شروع بازی مراسم مربوط به هفته دفاع مقدس برگزار شد و از تعدادی از جانبازان تجلیل به عمل آمد.

*بازیکنانی که در لیست هجده نفره استقلال حضور ندارند در ورزشگاه حاضر شدند.

*افتخاری و توفیقی برای تماشای بازی استقلال وارد ورزشگاه شدند و از نزدیک نظاره گر بازی آبی ها خواهند بود.

* برای یادبود کمک داور درگذشته اصفهانی بازی با یک دقیقه سکوت آغاز شد.

*جواد نکونام برای تماشای دیدار استقلال در ورزشگاه حاضر شد و پیش از شروع بازی مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا