خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادامه‌ی دادگاه‌های هواپیمای اوکراینی پس از سالگرد

محسن اسدی لاری، پدر دو مسافر پرواز ۵۷۲ هواپیمای اوکراینی از برگزاری ادامه‌ی جلسات دادگاه پس از سومین سالگرد آن ماجرا خبر داد.

او هفته‌ی پیش در اینستاگرام خود نوشت: روز دوشنبه هفتمین جلسه دادگاه … سرنگونی هواپیمای اوکراینی، پرواز ۷۵۲ به ریاست قاضی مهرانفر تشکیل شد. روز گریه و عزا همراه با صلابت گفتار و آرامش در عین ترسیم دقیق صحنه کربلای عزیزانمان 🙁 هشت تن از همدردان گرانقدر بمدت ۳.۵ ساعت صحبت‌هایی داشتند که دادگاه را بشدت تحت تأثیر قرار داد، از جمله سخنان بسیار تاثربرانگیز خانم دکتر مجد که از محمدحسین رشید و زینب نازنین‌مان چنان گفت که قضات و شکات و همدردان و حتی متهمان حاضر نیز مستمراً اشک ریختند 🙁 متن لایحه همسرم، حتماً منتشر می‌شود اما در آخرین جملاتش، دادگاه را به جده‌اش زهرای اطهر سلام‌الله علیها، سوگند داد که عدالت را در این پرونده …، فدای مصلحت نکنند، و تاکید کرد حرمت خون بناحق ریخته شده ۱۷۶ مظلوم که عمدتاً نخبگان جهانی بودند بسیار مهمتر از حفظ چارچوب‌هایی … است که بنای آن بر عدالت و رشد و تعالی انسان بود.

اسدی لاری با تاکید بر جایگاه بالای حرمت جان انسان‌ها و نفی بی توجهی به آن، و بیان این که «همین اصل باعث مصیبت‌های فراوان از جمله سرنگونی هواپیمای عزیزان ما شد»، نوشت: پدر مهندس مهدیه حاجی‌قاسمی اسم و سن تمامی ۱۷۶ جانباخته اعم از ۲۷ کودک معصوم را خواندند. پدر کیانا قاسمی عزیز نیز به دیدار زلنسکی درست یک روز قبل از فاجعه در عمان و نیز دست و دلبازی امیر قطر پس از فاجعه اشاره کرد. همدردان دیگر از جمله پدر گرانقدر مریم ملک، مادر محترم نیلوفر ابراهیم، مادر عزیز شادی جمشیدی، مادر گرامی دکتر امیر اشرفی نیز صحبت‌های مهمی داشتند. دادگاه بعدی بنا به تقاضای خانواده‌های داغدار و موافقت رییس محترم دادگاه، به بعد از سومین سالگرد پرواز عزیزانمان خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا