خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خسارت محض! | یادداشت مشاور وزیر کشور سابق

روح الله جمعه‌ای، مشاور رحمانی فضلی، وزیر کشور سابق، در یادداشتی درباره‌ی عبارت «خسات محض» نوشت:

مخالفان برقراری رابطه سازنده با دنیا و ایجاد تعاملات بین المللی به ویژه در عرصه های اقتصادی بر اساس منافع ملی، از آنجاییکه برهان و استدلال درست و منطقی ندارند با عنوان انقلابیگری و دلواپسی عادت دارند خود را پشت مواضع مقام معظم رهبری پنهان ساخته و حتی برای خودنمایی و توجیه مواضع غیر اصولی خود دست به تحریف بیانات رهبری بزنند.

یکی از موارد فاحش و آشکار این تحریف در انتساب عبارت “#خسارت_محض” به رهبر انقلاب درباره #برجام است که اخیرا نیز بار دیگر در کنار برخی توهمات و اخبار و تحلیلهای نادرست در جمعی دانشجویی بیان شد.

رجوع به زمان و متن فرمایشات رهبری در بکار بردن عبارت خسارت محض در اولین روز سال 1395 نشان می دهد، رهبر معظم انقلاب برجام را خسارت محض ندانستند بلکه با انتقاد از آمریکا در عدم انجام تعهداتش، امید بستن به تعهداتی که نتیجه اش فقط انجام تعهدات طرف ایرانی باشد را خسارت محض توصیف کرده اند این در حالیست که ایشان حتی پس از خروج ترامپ از برجام در سال 1397 و آغاز تحریمهای ظالمانه و سیاست فشار حداکثری، در حرم مطهر حضرت امام(ره) در بیاناتی صریح و شفاف بقای ایران در برجام و اقدام در “چارچوب برجام” را تاکید و تصریح داشتند که این صراحت نشان دهنده اهمیت برجام نزد معظم له است.

حتی صدور مجوز توسط مراجع بالادستی درباره مذاکرات احیای برجام در دو سال اخیر هم موید جایگاه برجام در سیاست خارجی و امنیت ملی ایران است.

شأن و متن عباذت “خسارت محض” در فرمایشات رهبر انقلاب در اول فروردین 1395 اینگونه است: “کسانی که امید میبندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطه‌ی توافقی برسیم -یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند- از این غفلت میکنند که ما ناگزیر باید به همه‌ی تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوه‌های مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز میزند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمیکند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی خسارت محض.”

با توجه به متن فوق به وضوح مشخص است که رهبری خسارت محض را متوجه امید بستن به هرگونه وعده واهی و اقدام علیه منافع ملی ایرانیان دانسته اند و هیچ نشانی از اینکه برجام را در آن مقطع پس از حدود سه ماه اجرایی شدن خسارت محض دانسته باشند وجود ندارد.

لذا:

1- بر اساس فرمایشات رهبری هرگونه وعده واهی و دروغین به ملت ایران که نتیجه‌اش تشدید مشکلات معیشتی و اقتصادی باشد، خسارت محض است.

2- محض ترین خسارت، تحریف بیانات مقام معظم رهبری برای مقاصد سیاسی و اهداف ضد منافع ملی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا