خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی دانشجویی درباره‌ی دختران ایرانشهری

جمعی از تشکل‌های دانشجویی سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای ماجرای چند دختر ایرانشهری را محکوم کردند و خواستار توجه به آن شدند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می‌آید:

🔺امام علی (ع) در حادثه ربوده شدن خلخال از پای زن اهل کتاب فرمودند: «مرگ برای انسان مسلمان به جهت تأثر از این حادثه در نظر من امری شایسته است.»

⚫سخن امیرالمؤمنین نشان از قداست مقام زن نزد ایشان دارد. متاسفانه اخباری که در روزهای اخیر از تجاوز به دختران در کشور به گوش می‌رسد موجب به درد آمدن روح و جان هر انسانی می‌گردد. خبر تجاوز گروهی به جمعی از خواهران ما در استان سیستان و بلوچستان، در شهر ایرانشهر چنان بهت آور و شوک آور بود که هیچ مرهمی نمی‌تواند زخم و درد ناشی از این حادثه را التیام بخشد.

🔴جمعی از تشکل‌های دانشجویی سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن این حرکت شنیع و ضد انسانی از مسوولین امر در خواست می‌نماید:

🔸اولاً؛ سریعاً و مطابق با قانون عوامل این جنایات فاجعه را به اشد مجازات محکوم نمایند.

🔸دوما؛ روند رو به رشد چنین جنایاتی در استان سیستان و بلوچستان نشان از کوتاهی مسوولین امر در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

طبیعتاً با توجه به حساسیت‌های جامعه نسبت به چنین جنایاتی، اهتمام به پیشگیری از این جنایات اهمیت بسیار داشته و شایسته است مسوولین امر در این راستا نهایت تلاش خود را به انجام برسانند.

🔸سوما؛ با تصویب طرح‌ها و لوایحی همچون لایحه‌ی حمایت از حقوق زنان و کودکان در راستای تأمین حقوق اجتماعی زنان و کودکان در جامعه نهایت تلاش صورت پذیرد.

🔸چهارما؛ همانطور که در جنایات اخیر شاهد هستیم. در حالی که عامل اصلی جنایت به 41 مورد تجاوز اعتراف داشته، تاکنون تنها 3 مورد شکایت ثبت شده و تنها یک نفر حاضر به مراجعه به پزشکی قانونی شده است.

متاسفانه نوع نگاهی در جامعه وجود دارد که قربانیان این جنایات نسبت به جنایت روی داده سکوت کرده و برای آنچه که حفظ آبرو می‌دانند، از پیگیری قضایی حق خود چشم پوشی می‌نمایند، چه بسا که این امر موجبات آسیب‌های روحی دیگری شود. لازم است مسوولین محترم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و علمای دینی جهت آگاهی بخشی به مردم در راستای اصلاح این نگاه اقدام نماید، چرا که قربانی مقصر نیست و نیازمند یاری و همراهی جامعه برای برخورد با جنایت کاران و بازگشت به مسیر زندگی می‌باشد.

امید است با برخوردهای قانونی و برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها توسط مسوولین امر دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

تشکل‌های امضا کننده:

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه علوم پزشکی زابل

انجمن اسلامی دانشجویان پیروخط امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انجمن اسلامی آرمان و وحدت دانشگاه سیستان و بلوچستان

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) دانشگاه سیستان و بلوچستان

انجمن اسلامی دانشگاه ولایت ایرانشهر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا