خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه قم: والدین و پزشکان حق ندارند دست گناه بزرگ سقط جنین بزنند

خبرگزاری فارس نوشت: «آیت الله سیدمحمد سعیدی در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه تقوا گستره وسیعی دارد به آیه ۳۱ سوره اسراء اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید فرزندان خود را از ترس فقر نکشید زیرا این کار گناه بزرگی است و در آیه ۸ سوره تکویر می فرماید افرادی که به خاطر تعصب جنسیت نسبت به فرزند خود او را می کشند روز قیامت نسبت به این کار آنها سؤال می شود که به چه گناهی او را کشتی.

وی با بیان اینکه سقط جنین در روزگاری که فرزند آوری مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و نیاز کشور است گناه مضاعفی دارد، افزود: هم والدین و هم پزشکان حق ندارند دست به این گناه بزرگ بزنند و باید تقوای الهی را در این زمینه رعایت کنند.

امام جمعه قم با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) این میلاد را هدیه الهی در پی ۴۰ روز عبادت پیامبر اکرم دانست و گفت: در هنگام تولد حضرت زهرا (س) چهار زن از بهشت به کمک حضرت خدیجه (س) آمدند و حضرت زهرا (س) متولد شدند و در روایت داریم که با این تولد جهان نورانی شد.

وی با بیان اینکه در روایات نسبت به مقام، سیره و سنت حضرت زهرا (س) مطالب فراوان، پیچیده و دقیقی بیان شده است، افزود: حضرت زهرا (س) همتای قرآن کریم هستند و مانند قرآن رفتار ظاهری و سبک زندگیشان الگوی عموم مردم است، برخی از سیره ایشان الگوی خواص جامعه است، ظرافت ها و لطایف رفتار و گفتارشان سرمشق اولیای خداست و برخی از سیره ایشان نیز فقط برای انبیاء و ائمه (ع) قابل درک است.

سعیدی با تأکید بر اینکه ما باید در سیره و سنت حضرت زهرا (س) بیشتر تأمل کنیم، گفت: روز ولادت حضرت زهرا (س) به روز زن و مادر موسوم است تا تمام زنان و مادران جامعه ما با تأسی به ایشان بتوانند در مسیر فاطمی گام بردارند با عفاف و حجاب انس بگیرند و از سبک زندگی ایشان پیروی کنند.

وی در خطبه دوم با تأکید بر رعایت تقوای الهی در همه ابعاد زندگی از جمله مصرف کالا و انرژی ابراز کرد: دستور خداوند بر رعایت تقوا در مصرف کالاها در شرایط عادی است ولی اگر حوادثی اتفاق بیفتد و تنگناهایی به وجود بیاید تأکید خداوند بر رعایت تقوا در مصرف نیز مضاعف می شود.

امام جمعه قم با اشاره به مناسبت های مهم هفته گذشته با بیان اینکه ۱۹ دی امسال برخی از مردم قم پس از چند سال توفیق زیارت از نزدیک مقام معظم رهبری را پیدا کردند، گفت: ایشان تأکید کردند که باید حوادث تحولی تاریخ مانند ۱۹ دی را زنده نگه داشت زیرا حرکت مردم قم در این روز منشأ حرکت های مردمی در کل کشور شد و هدف این جهاد بزرگ این بود که ایران اسلامی را از هاضمه غرب بیرون بکشد.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن کتمان ایام الله و دستور دینی ما زنده نگه داشتن این ایام است، گفت: سرعت عمل مردم قم در احساس تکلیف، به جان خریدن خطرات بزرگ در راه خدا و انجام کار بهنگام از عوامل ماندگاری این روز در تاریخ انقلاب اسلامی است و ادامه همان روند باعث شده که تلاش آمریکا و غرب برای براندازی این انقلاب در طول ۴۳ سال گذشته با شکست مواجه شود.

سعیدی در ادامه به دیدار مداحان و شاعران اهل بیت (ع) با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این دیدار پر سابقه هر ساله به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) انجام می شود و در دیدار امسال، مقام معظم رهبری مداحی را میراث شیعه دانستند که هنری مرکب از صدای خوش، شعر خوب، آهنگ مناسب و محتوای فاخر است و باید همه ارکان آن زیبا باشد.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به مداحان اظهار کرد: پرهیز از به کار بردن آهنگ های نا مناسب، بالا بردن معرفت خود و مخاطبان، فرهنگ سازی و نقش آفرینی در حوادث و هدایت مردم از جمله وظایف مداحان است که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

امام جمعه قم در ادامه در رابطه با سالگرد شهادت نواب صفوی و همراهانشان خاطرنشان کرد: آنها در قیام علیه ظلم پیشتاز بودند و اصرار بر پیاده شدن مبانی و احکام اسلام در جامعه داشتند که یاد این عزیزان را گرامی می داریم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا