خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری قطع یواشکی درختان سایپا [+عکسها]

یک گزارش غیررسمی می گوید که در مدت 5 هفته حدود 150 درخت در کارخانه ی سایپا قطع شده و مسوولین این کارخانه مشغول خشکاندن ریشه های درختان مجموعه اند.

به گزارش انصاف نیوز، بنابر خبرهایی که حتی فیلم هایی از محل پنهان سازی تنه های بریده شده و ریشه های درختان به همراه آن است، محل پنهان کردن تنه های درختان قطع شده در ساختمان نیمه ساخته سایپا بوده و تعدادی از این تنه ها شبانه از شرکت خارج شده و کیسه های نمک جایگزین آنها شده است.

در این افشاگری که از یک هفته پیش احتمالا از سوی کارکنان همین کارخانه در یک کانال تلگرامی به نام «شفافیت» به صورتی محدود و غیرحرفه ای در حال انجام است، عکس ها و فیلم هایی از این ادعاها منتشر شده و در آخرین تحول اعلام شده که دیروز پنجشنبه اول مهرماه «خبرهای رسیده از شهرداری منطقه 21 حاکی است بازرسان شهرداری منطقه امروز برای بار دوم وارد خودروسازی سایپا شده اند …».

در بخشی از این افشاگری اولیه آمده است:

«به گفته ی کارکنان سایپا، مدیر بخش […] که می گفت «فضای کارخانه شبیه به امامزاده شده»، به اداره رفاه دستور قطع درختان را داد و در گام اول حدود 10 درخت را قطع شد که با اعتراض برخی کارگران روبرو شد؛ اعتراضهایی که ثمری نداشت و همچنان به قطع درختان ادامه داد و در مدت 5 هفته حدود 150 درخت را در سطح کارخانه قطع کرد و تنه های بریده شده را در محل ساختمان نیمه کاره سایپا یعنی سالن شماره 3 پنهان کرد. کارگران سایپا هم که اعتراض داخلی را بی فایده دیدند دست به دامان بازرسی شهرداری منطقه 21 تهران شدند. اقدامی که باعث شد سروکله ی بازرسان شهرداری در شرکت سایپا پیدا شود. در مراجعه ی اولیه بازرسان شهرداری موفق به ورود به شرکت نشدند. دومین بار بازرسان با مجوز وارد شرکت شده و از درختان قطع شده بازدید کردند.

پس از خروج بازرسان شهرداری از سایپا، تلاش برای نابود کردن آثار قطع درختان را آغاز شد. ابتدا روی تنه های باقی مانده در زمین خاک ریختتند. در مرحله بعد اطراف درختان شمشاد کاری کردند تا تنه های بریده شده مشخص نباشد. پس از این اقدامات، سه هفته پیش از کارکنان پیرامون خواستند دو روز اداره نیایند و در این دو روز ریشه های برخی درختان را از خاک درآوردند. پس از این، تلاش برای خارج کردن کنده های درخت را در دستور کار قرار دادند و چند شب پیش در فاصله ی ساعت 12 شب تا 4 صبح پنجشنبه هجدهم شهریور تنه های بی جان درختان را از مجموعه خارج کردند.

تلاش ها برای پاک کردن آثار قطع درختان در این نقطه به پایان نرسید. همزمان، درخواست خرید 4 کامیون نمک را دادند تا با ریختن آنها روی خاک درختان قطع شده، وانمود کنند که نفوذ نمک به زمین های محل کارخانه موجب خشک شدن درختان شده؛ اقدامی که موجب از بین رفتن دیگر گیاهان موجود در این محدوده می شود.
البته برای اینکه این اقدام خود را بی سروصدا عملی کند، پنجشنبه هجدهم شهریور ادارات نزدیک به محدوده را تعطیل کرد تا کارگران و کارکنان از این موضوع مطلع نشوند. شنیده ها حاکی است شهرداری منطقه 21 تهران از موضوع باخبر است؛ ولی هنوز معلوم نیست با این مساله چگونه برخورد خواهد کرد».

به گزارش انصاف نیوز، منتشر کنندگان این ادعاها با اشاره به مسوولیت یکی از مدیران سابق روابط عمومی این شرکت در صداوسیما، احتمال داده اند که رسانه ای نشدن آن در صداوسیما به این دلیل باشد؛ ضمن این که تاکید کرده اند: «پیگیری کارکنان سایپا با سایر خبرگزاریها برای درج این خبر، با جواب منفی یا وعده های عمل نشده مواجه شده است».

2375
محل درخت های بریده شده روی نقشه

2374

2373

2372

2371
پنهان کردن تنه های بریده شده ی درختان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا