خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وعده قطع نشدن گاز مشترکین خانگی نیز مانند وعده چهار میلیون مسکن شد؟

گفتنی است ایران دارای دومین ذخایر گازی پس از روسیه و مجموعا اولین دارنده ذخایر انرژی (گاز و نفت) در دنیاست. زمستان سردی که جلیلی و دوستان می‌گفتند در جای دیگری اتفاق افتاد!

۱۹ دی –

وزیر نفت گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که تامین گاز بخش خانگی دچار مشکل شود؛ همکاران ما در بخش بازرسی شرکت گاز سرکشی می‌کنند، از بخش دولتی شروع کردیم، هر جایی که مصرف غیر متعارف باشد تذکر می‌دهیم، اگر رعایت نکنند قطع خواهیم کرد.

جواد اوجی، امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه از فردا به خصوص در استان‌های شمال و شمال شرق کشور با کاهش دمای شدید مواجه خواهیم بود و دمای هوا تا منهای ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت و ماندگاری این کاهش دما و سرما نیز کار را سخت‌تر می‌کند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه همکاران ما در وزارت نفت و شرکت ملی گاز با آماده باش روی سکوها، میادین بخش بالادست، بخش پایین دست، پالایشگاه‌ها و خطوط لوله‌ها فعال هستند، شبکه گاز فعال است.

وی با اشاره به روند صعودی مصرف گاز در کشور، گفت: در شرایط فعلی بیش از ۶۳۰ میلیون متر مکعب رکورد مصرف را شاهد بودیم و احتمال دارد در روز‌های سرد به ۶۵۰ میلیون مترمکعب برسد. در هیچ کشوری این میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری وجود ندارد، قطعا ما معتقدیم که رقم زیادی از این عدد ۶۳۰ میلیوم متر مکعب اسراف می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه خواهش من از همه هموطنان این است که یاری کنند تا ما بتوانیم این نعمت الهی را به دست همه هموطنان در شمال شرق، غرب کشور، استان‌های مرزی در انتهای خطوط گازرسانی برسانیم، اظهار کرد: از همه هموطنان درخواست کاهش مصرف داریم، قطعا بازرسان و همکاران شرکت ملی گاز سرکشی‌های ۲۴ ساعته خواهند داشت و با تدابیری که اندیشیدیم و همکاری مردم انشاالله هیچ اتفاقی در بحث قطع گاز نخواهیم داشت.

۲۱ دی –

وزیر نفت با اعلام اینکه امروز در پیک مصرف گاز هستیم، تاکید کرد که سعی داریم توزیع گاز را مدیریت کنیم، خط قرمز ما مصرف خانگی است و به دستور رییس جمهور اولویت اول وزارت نفت همین است.

به گزارش ایسنا،‌ جواد اوجی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش‌های هواشناسی که پیش بینی شود یک جبهه هوای بسیار سرد سیبری را در کشور داشته باشیم و این برودت هوا تا هفته اول بهمن ادامه داشته باشد، گفت: الان هم در مناطق شمالی و نیز کل کشور دمای 21 استان زیر صفر است و یخبندان داریم. الحمدالله با تدابیر خوبی که وزارت نفت و شرکت ملی نفت و گاز در بحث تولید حداکثری گاز از میادین مشترک و مستقل اندیشیده و با توجه به اینکه همه خطوط ما از قبل تعمیر شده‌اند، مشکلی در تامین گاز کشور نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز در پیک مصرف گاز هستیم سعی داریم توزیع گاز را مدیریت کنیم، خط قرمز ما مصرف خانگی است و به دستور رییس جمهور اولویت اول وزارت نفت همین است. ما از یک ماه پیش به 26 میلیون مشترک گازی در کشور گفته بودیم که رعایت کنید و بهینه مصرف کنید و راه‌های مصرف بهینه را هم آموزش دادیم. درخواست کردیم از مردم که در خانه لباس گرم بپوشند و در محیطی که کار یا زندگی می‌کنیم یک درجه فشار گاز یا درجه بخاری را کاهش دهیم. هر یک درجه که کم کنیم، 25 میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی می شود.

اوجی اضافه کرد: بعضی از مدیران و کارکنان ما در سکوها و پالایشگاه ها چهار هفته است که اجازه ندارند به خانه بروند و شرایط سختی دارند. از این رو از هم‌وطنان‌مان می‌خواهم بخاری‌ها را کمتر کنید و سیستم گرمایش در اتاق و محیطی که استفاده نمی شود را خاموش کنید. وظیفه ماست که گاز را به مردم برسانیم و این طور نیست که بگوییم استفاده می‌کنیم، پولش را می دهیم، بله پولش را می گیریم، اما هر جا خارج از الگوی مصرف بود اول اخطار می دهیم و بعد قطع می کنیم، بعد گله مند نشوید.

وی اضافه کرد: در دولت هم همین امروز دماسنج گذاشتند و دیدند که مصرف بهینه است. ما مراقبت و نظارت را از ارگان‌های دولتی شروع می‌کنیم و به مجتمع های مسکونی می گوییم که رعایت کنید. این دستورالعمل از یک ماه پیش ابلاغ شده است که یک ساعت قبل از شروع کار وسایل گرمایش را روشن کنید و یک ساعت قبل از پایان کار باید خاموش شود.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت تمام تلاشش را کرده است و می طلبد مردم عزیز کمک کنند تا این گاز را به تمام مردم برسانیم. ما بزرگترین شبکه گازرسانی دنیا را داریم، بیش از 480 هزار کیلومتر شبکه گاز رسانی داریم. بنده موظف‌ام گاز مردم را تامین کنم. این هوای سرد سابقه نداشته است، این هوا را احتمالا در هفته اول بهمن هم داریم و ماندگار است. ممکن است افت فشار ایجاد شود اما امیدواریم با همکاری مردم مشکلی در مصرف خانگی ایجاد نشود.

اوجی در پاسخ به اینکه دمای وسایل گرمایش خانه خودتان چند است گفت: دمای خانه من 21 تا 22 است به محض اینکه وارد خانه می شوم سریع لباس گرم و جوراب می پوشم و نمی گذارم اصرافی شود. امیدوارم زمستان را بدون قطع گاز خانگی پشت سر بگذاریم.

۲۳ دی –

وزیر نفت از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا گاز هیچ منطقه ای از کشور قطع نشود.

دعوت جواد اوجی از مردم جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز

تسنیم: فرماندار شهرستان خواف گفت: قطعی گاز در برخی از مناطق این شهر به دلیل افت فشار است.

مهدی عباسپور اظهارداشت: افت فشار گاز سبب قطعی برخی منازل خانگی شده است که همشهریان می‌توانند با شماره 194 تماس بگیرند تا نیروهای اداره گاز سریعا مراجعه و مشکل را رفع کنند.

فرماندار خواف با اشاره به برودت هوا با قدردانی از همشهریان عزیز به جهت صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: همشهریان عزیز با پوشیدن لباس‌های گرم و کاهش دمای تجهیزات گرمایشی به مدیریت توزیع گاز کمک کنند.

وی سرمای امروز جمعه را بی سابقه عنوان کرد و گفت:شهروندان خوافی‌ دمای منفی 17.3 درجه را در صبح امروز جمعه بیست و سوم دی ماه تجربه کردند که این افت شدید دما از سرمای سال 86 نیز بیشتر بوده است.

عباسپور با اشاره به قطع انشعاب گاز سالن‌های ورزشی، تاسیسات اقامتی و خدمات گردشگری و مهمانپذیرها افزود: ضرورت دارد اداره صمت با هماهنگی اتاق اصناف موضوع تعطیلی واحدهای صنفی را به صورت زمانبندی یعنی از ساعت 18 تا شنبه اعمال و رصد کند تا هر چه سریعتر از این بحران عبور کنیم.

فرماندار تایباد و رئیس ستاد بحران تربت جام گفت: گاز چهار روستای قادرآباد، رضاآباد، حسن‌آباد،یاقوتین با جمعیت حدود هزارو هشتصد خانوار قطع شده است.

تسنیم: فرماندار تایباد و رئیس ستاد بحران تربت جام گفت: گاز چهار روستای قادرآباد، رضاآباد، حسن‌آباد،یاقوتین با جمعیت حدود هزارو هشتصد خانوار قطع شده است.

حسین جمشیدی  اظهارداشت:با توجه به برودت هوا در شهرستان تربت جام در چهار روستا و تعدادی از نقاط شهری تربت جام گاز قطع شده است.

وی افزود: قادرآباد، رضاآباد، حسن‌آباد،یاقوتین با جمعیت حدود هزارو هشتصد خانوار قطع شده است و زمان قطعی برای وصل شدن گاز مشخص نیست.

جمشیدی با بیان این مطلب که حدود صدهزار مترمکعب در روز مصرف گاز داشتیم خاطرنشان کرد: 130 هزار لیتر نفت به صورت رایگان در بین شهروندان و روستاییان در حال توزیع است.

فرماندار تربت جام عنوان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات و زیر ساخت‌های شهرستان تربت جام زیر ساخت تامین گاز است که تمام تامین گاز این شهرستان یک خط 10 اینچ است که از خط مرکزی و اصلی فریمان گرفته می‌شود و این خط 10 اینچ پاسخگوی مصرف مردم نخواهد بود.

وی با توجه به افت شدید گاز و زنگ خطر قطع گاز تاکید کرد: مصرف گاز در مکان‌هایی مانند استخرها، سالن‌های ورزشی، تمام صنوف غیر اضطرار قطع شده و تعطیل هستند و در صورت عدم همکاری و همراهی مردم قطعی گاز حتمی است.

جمشیدی از مردم تربت جام درخواست کرد: مصرف گاز را مدیریت و صرفه جویی کنند و در منزل مسکونی یک بخاری روشن کنند و هر منزل با یک بخاری گرم شود و به پویش هر منزل یک بخاری بپیوندند تا با قطع گاز منازل مواجه نشویم.

رئیس اداره گاز تربت جام نیز گفت: با توجه به برودت هوا و افزایش مصارف خانگی شرایط مصرف گاز در این شهرستان نیاز به مدیریت بیشتر شهروندان دارد و انتظار می‌رود با توجه به افت فشار گاز مردم صرفه جوی کنند.

سعید بهشتیان افزود: از مردم تربت جام درخواست می‌کنیم حداکثر صرفه جویی را در مصرف گاز داشته باشند و به پویش هر منزل یک بخاری بپیوندند.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز مازندران اعلام کرد که با قطعی گاز از سوی ترکمنستان چهار شهر استان زیر تیغ قطعی گاز قرار گرفتند.

سید حمزه عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرهای رستم‌کلا و خلیل شهر بهشهر، گلوگاه، آمل و بابل با افت شدید گاز مواجه هستند و زیر تیغ قطعی گاز قرار دارند، اظهار کرد: با قطعی گاز از سوی ترکمنستان، افت شدید دما و مصرف زیاد سیستم گرمایشی گازی سبب شد تا وضعیت گاز مازندران در تنش قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر در هیچ شهر مازندران با قطعی کامل گاز مواجه نیستیم. اما مردم این شهرستان‌ها با مدیریت مصرف توانستند کمک کنند تا به قطعی گاز منجر نشود.

عمادی با بیان اینکه در دو روز گذشته مصرف گاز در مازندران ۳۲ میلیون متر مکعب بوده است، افزود: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مصرف گاز در مازندران به ۴۰ میلیون متر مکعب رسید این آمار نشان می‌دهد که در مصرف مشترکان مدیریت نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا