خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اژه‌ای: برای رفع حصر وانمود کردند منتظری بیمار است

حجت السلام و المسلمین محسنی اژه ای در گفت و گویی با مستندسازان قائم مقام درباره‌ی چگونگی رفع حصر آیت الله منتظری در ابتدای دهه‌ی هشتاد گفت: در زمان وزارت اطلاعات آقای یونسی تلاش‌هایی بر این بود که وانمود کنند آقای منتظری مریض است. برای همین  هیات پزشکی فرستاند. بعدها مشخص شد همه‌ی آنها صحیح نیست. به عنوانی یا  تشخیص‌ها درست نبوده و یا اصلا این حرف‌ها نبوده است.

به گزارش انصاف نیوز، محسنی اژه‌ای در این گفت و گو که سه شنبه در کانال مستند قائم مقام منتشر شده است با اشاره به اعضای کمیته‌ی حصر گفت: زمان  حصر آقای منتظری، طبق مصوبات شورای امنیت ملی یک کمیته‌ تشکیل شد. این  کمیته متشکل از وزیر کشور وقت آقای عبدالله نوری، آقای روحانی دبیر شورای امنیت ملی، آقای دری‌نجف آبادی وزیر اطلاعات و من به عنوان دادستان کل ویژه‌ی روحانیت بود. در این جمع بر اساس مصوبات شورای امنیت ملی ترتیباتی می‌دادیم. به خصوص قضایایی که منتهی شد به رفع حصر آقای منتظری که مدتی طول کشید. یک عده خیلی تلاش کردند  و دست به انجام اقداماتی برای رفع حصر آقای منتظری زدند. البته  تشخیص این کمیته و شورای امنیت ملی این نبود. حداقل خیلی‌های آن جمع نظرشان این نبود. نظر کارشناسی چیز دیگری بود.

وی در ادامه گفت: از سال 81 دوباره مسایلی پیش آمد و در ادامه یک سیر جدید در پرونده‌ی هادی هاشمی‌، سعید منتظری و احمد منتظری پیش آمد. برای همین سعید و بعضی دیگر دستگیر شدند. هادی هم دوباره تحت تعقیب قرار گرفت و یک سری جریانات دیگر که خود داستان جدا دارد.

اژه‌ای با اشاره به «اظهارات جدید سعید منتظری در بازجویی»، گفت: سعید اظهارات جدیدی داشت، خیلی چیزها که تا آن زمان لو نرفته بود. سعید و هادی قبلا هم بازداشت شده بودند اما قبلا این‌ها را نگفته بودند. دفعات دیگری که ما رفتیم دیدن آقای منتظری یا دیگران رفتند دیدن آقای منتظری، این اظهارات حتی برای خود آقای منتظری عجیب بود. بعضی چیزها که علیه برخی شخصیت‌ها و مراجع این‌ها جعل کرده بودند و نگفته بودند. آنها همیشه می‌گفتند این کار این‌ها است اما سعید هیچ وقت نپذیرفته بود. اما خب سعید در آن مقطع زمانی اعتراف کرد.

سعید منتظری: متن اعترافات را منتشر کنید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دقت کرديد، استنادات ، شهود ، مدارک و مراجع سازندگان قائم مقام خيلي محکم بوده اند و مو لاي درزشان نمي رود. خدا قوت زحمت کشان مستندساز عزيز.

  2. سلام و روز بخير
    برحسب حكم شرع و قانون مناسب است جوابيه اينجانب را به اظهارات آقاي محسني اژه اي منتشر نماييد.
    ممنون و متشكر

  3. به راستی که مرحوم منتظری پاک ترین، صادق ترین، خوش خلق ترین و شجاع ترین اخوندی است که میشناسم. روحش شاد


  4. عده یی منافعشان در دعوا و درگیری و دروغ پردازی است و نمی خواهند مسائل حل شود!
    … خدا ما را از عقل های کل نجات دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا