خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشابهی برای این دو ساعت در جهان نیست؟ [+فیلم]

ناصر غلامی هوجقان در متنی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

ساعت عمارت شهرداری تبریز و ساعت برج مشهور بیگ بن لندن دو نوع موتور ساعتی هستند که نمونه دیگری بغیر از آنها در جهان نمی باشد.

در میان‌ فهرست‌های «ترین‌ها»، اولین‌ها، نادرترین‌ها همیشه جذابیت ویژه‌ای داشته‌. از آنجا که ثروتمندان درصد کمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، جزئیات زندگی و دارایی آنها در تمام دنیا برای مردم عادی همواره جالب توجه بوده است. در این مطلب می‌خواهیم مروری بر نادرترین ساعت تبریز داشته باشیم.

ناگفته نماند ساعت عمارت شهرداری تبریز (کاخ ساعت) ساخت کارخانه Gilleett & Johnston کریدور انگلستان است، و از نوع مکانیکی ۴ صفحه‌ای بوده که از صدها قطعه و چرخ دنده بسیار حساس تشکیل شده و گذر زمان را هر ۱۵ دقیقه یک‌بار با طنین موزون زنگ های بزرگ موجود در بالای برج یادآوری می‌کند.

لازم به ذکر است، تنها دو نمونه و عدد از این ۲ موتور ساعت در جهان موجود است؛ یکی ساعت برج عمارت شهرداری تبريز و دیگری ساعت برج مشهور بیگ بن لندن، کارخانه سازنده ناقوس‌های ساعت در جنگ جهانی دوم بمباران شد و در حقیقت تولید این گونه ناقوس‌ها متوقف شد، جایگاه کمیاب بودن این ناقوس ساعت عمارت تبریز با توجه به منحصر به فرد بودن و نادرترین بودن آن بر اهمیت و ارزش ساعت شهرداری تبریز می‌افزاید.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. هیچ اهمیتی ندارد حتی اگر این ساعت فقط در تبریز بود و بیگ بن هم آن را نداشت! چون وقتی برای سیستم حاکم بر کشورمان، وقت و زمان هیچگونه تعریفی ندارد بلکه بسیار ناشناس و بی هویت و نامفهوم است، وجود این ساعت چه یک دستگاه از آن و چه چندین و چند دستگاه، هیچ توفیر و تأثیری ندارد.

  2. آقا ، جان مادرت اینجور چیزهارو نگین،،،،تا بفهمند قیمتی هست عناصر خودسر ترتیبش میدن!؟!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا