خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حذف معلولان در بودجه 1402!

خبرگزاری فارس نوشت: «آمارها نشان می‌دهند بیش از یک میلیون و ۴۱۴ هزار معلول به طور رسمی در کشور وجود دارند، از این میان ۵۱۸ هزار نفر دچار معلولیت شدید و ۲۱۷ هزار نفرنیز دارای معلولیت خیلی شدید دارند که هر کدام از آن‌ها نیازمند خدمات خاص و ویژه‌تری نسبت به دیگر گروه‌های جامعه هستند.

در این بین گروهی از این طیف از جامعه، روز گذشته در اعتراض به اقدام دولت مبنی بر حذف ردیف بودجه قانون معلولان در بودجه سال آینده مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند و خواستار بازگشت این ردیف به بودجه سال آینده کشور شدند اما براساس اظهارات برخی از این افراد حاضر در تجمع حتی یک نماینده مجلس نیز در جمع آن‌ها حضور نیافته است و با این حال این تجمع بدون پاسخ پایان یافته است.

امضای صدها معلول برای نادیده گرفتن معلولان در ردیف بودجه

همین جمع روزهای گذشته با ایجاد یک پویش در سامانه مردمی فارس من که حالا تعداد امضاهای آن از هزار امضا نیز عبور کرده است، خواستار توجه بیشتر مجلس و دولت به افراد دارای معلولیت شدند.

در این پویش آمده است که: «مشکلات معیشتی ،بیکاری، هزینه های درمانی و توانبخشی تنها بخشی از مشکلات این عزیزان است. هر چند که در طول سال‌های گذشته، قوانین زیادی برای تسهیل در امور مربوط به معلولان تصویب شده است اما اجرایی نشدن این قوانین باعث شده است که از انبوه مشکلات کاسته نشود.»

مدیر این پویش در ادامه نوشت: «سهم ناچیز سازمان بهزیستی از بودجه کل کشور در سال 1402 که زیر نیم درصد می‌باشد و زیان انباشته‌ای که مراکز توانبخشی و مراقبتی معلولان در این سالها داشته‌اند، زنگ خطر را به صدا درآورده و اگر اصلاحات اساسی در ردیف بودجه سازمان بهزیستی در لایحه بودجه سال 1402 رخ ندهد بسیاری از مراکز مجبور به تعطیلی خواهند شد. ما امضاکنندگان این کمپین از نمایندگان محترم مجلس و تمامی مسئولان دلسوز خواهشمندیم ضمن توجه ویژه به نیازها و مشکلات افراد دارای معلولیت، با اجرای کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان موجبات بهبود وضعیت اقتصادی مراکز را فراهم آورده تا این مراکز بیش از پیش بتوانند به رسالت خود که ارائه خدمات با کیفیت به مددجویان سازمان بهزیستی است، عمل کنند.»

سرانجام بی فرجام تشکیل فراکسیون ‌حمایت از معلولان!

تشکیل فراکسیون ‌حمایت از معلولان یکی از مهمترین مطالبات افراد دارای معلولیت کشور است که تاکنون جلسه‌ای با حضور اعضای این فراکسیون تشکیل نشده است. این مطالبه مهم معلولان در حالی روی زمین مانده که برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مدعی تشکیل فراکسیون هستند.

محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل فراکسیون حمایت از افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: فراکسیون حمایت از معلولان با یکسال تأخیر تشکیل شده است، رئیس این فراکسیون نیز آقای فرشادان نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی است و اقدامات مربوطه را پیگیری می‌کند.

وی افزود: تا جایی که بنده اطلاع دارم چندین جلسه از سوی این فراکسیون تشکیل شده است، اما به واسطه این‌که مشکلی در فراکسیون معلولان وجود داشت،کمیته‌ای به نام کمیته بهزیستی و توانبخشی را ذیل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل دادیم و منتظر نماندیم تا فراکسیون اقداماتی داشته باشد.

جامعه معلولان ایران پیش‌تر نیز در پویش‌هایی جداگانه خواستار تشکیل فراکسیون ‌حمایت از معلولان شده بودند اما این امر نیز به درستی محقق نشد، آن طور که خبرگزاری بارها با آقای فرشادان رئیس این فراکسیون در مجلس به منظور تشریح اقدامات این فراکسیون در مجلس تماس گرفته است اما هیچ گاه موفق به گفت وگو با‌ آقای فرشادان نشد!

به نظر می‌آید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی باید به مطالبات افراد دارای معلولیت ورودی جدی‌تر داشته باشند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا