خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی مجلس و دولت در دنیای دیگری زیست می‌کنند

/کارت زرد مجلس به وزیر به خاطر ایثارگران مخابرات و نه وضعیت اینترنت/

امید کاجیان، روزنامه‌نگار در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

خبر این بود؛ کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات. قطعا اولین چیزی که به ذهن خطور می کند این است که بالاخره پارلمان ایران هم از وضعیت اینترنت در کشور به ستوه آمده و برای نشان دادن اینکه صدای مردم را شنیده در حد نمایش هم که شده یک کارت زرد به وزیر ارتباطات داده است اما اگر ادامه خبر را بخوانیم آب سردی بر پیکر یک ملت خواهد بود و نماد بارز اینکه از قرار مجلس و دولت در یک دنیای دیگر سیر می کنند و حوادث اخیر و خواسته های مردم برای آنها محلی از اعراب ندارد. چرا که این کارت زرد نه برای وضعیت کنونی مردم و نارضایتی اکثر ملت از اینترنت و محدودیت هایش  بلکه از قرار در ارتباط با آخرین وضعیت تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات ایران بوده است!

نمایندگان مجلس پس از استماع اظهارات وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات ایران، از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و به او کارت زرد دادند.

زارع‌پور گفته: مخابرات یک شرکت خصوصی است و به‌عنوان وزیر ارتباطات دو نقش در برابر این شرکت دارم؛ یکی تنظیم‌گری همه اپراتورها و دیگری پاسخگویی در برابر کوتاهی در ارائه تلفن یا اینترنت. اما در امور داخلی شرکت مخابرات ایران و عزل و نصب و به‌کارگیری نیروی انسانی در آن نقشی ندارم.

در حالیکه وصف حال اینترنت ایرانیان و البته محدودیت های تحمیل شده بر آن بر هیچ کس پوشیده نیست، در حالیکه حتی اینترنت داخلی هر از چندگاهی دچار مشکل می شود و مسئولان اعلام می کنند که سروررها ایراد داشتند، در حالیکه بسیاری از شبکه های اجتماعی قطع شده و مردم راه های ارتباطی خود را از دست دادند، در حالی که برای ساده ترین کارها نیاز به فیلتر شکن است و ایرانی ها رکورد نصب فیلترکشن را شکستند، در حالی که آقای وزیر،  آب پاکی را روی دست همه ریخته و گفته اینستاگرام و واتساپ و… فعلا رفع فیلتر نمی شود و دست مانیست(!) و برای رفع فیلتر احتمالی کلاب هاوس منت بر سر مردم می گذارند، در حالیکه در اقدامی عجیب به بهانه کنکور، اینترنت بخش هایی از کشور قطع می شود، در حالیکه مردم از طبیعی ترین و بدیهی ترین حقوق خود محرومند و باید به این جفا تن دهند، مجلسیانی که با کمترین آرا، نام «نمایندگان ملت» را یدک می گشند بی توجه به خواست اکثریت این ملت، برای موضوعی حاشیه ای مانند تبدیل وضعیت ایثارگران در مخابرات نگرانند و کارت زردشان را اینگونه خرج و بهانه برای وزیر ارتباطات کردند.

این نشان می‌دهد که مجلس و دولت در دنیای موازی روزها را سپری می‌کنند. دنیایی که هیچ ربطی به وضعیت مردم در دنیای واقعی ندارد. مشخص است مجلس و دولتی که بر آمده از اکثریت مردم نباشد نتیجه ای بهتر از این ندارد، نتیجه ای بهتر از چشم پوشی به روی حقایق و آنچه که در این کشور می گذرد. با چنین وضع و وجود چنین مسئولانی چه چیزی جز یاس و نا امیدی و اندوه و غم می توان داشت؟ اما باید روزگار را از سر ناچاری به این منوال گذراند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چی بگبم که انصاف چاپکنه؟؟ چون جدیدا شدید سانسورچی اعظم و گوی سبقت رو از فارس گرفتید

  2. متاسفانه برای دولت ومجلس تقریبا انتصابی مردم بعنوان شهروند حتی درجه ۲ هم جایگاهی ندارند ‘ مردمی که ازبدیهی ترین حقوق اولیه خود مثل خوراک ‘پوشاک ‘ مسکن بی بهره اند قبل ازاینکه اینترنت بهمت مسولان دلسوز فیلترشود عده زیادی بازنشسته بیکار دردنیای مجازی برای خودسرگرمی داشتن وساعاتی ازغم مشکلات دور میشدن ولی دولت فخیمه اینرا هم باقطع اینترنت ازمردم گرفتن بقول قدیمیها حواله شان میدیم بحضرت عباس(س)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا