خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گرداندن سر بریده مونا حیدری در یک دست و چاقو در دست دیگر مصداق چه بود؟

مرد اهوازی همسرش را با ضربات چاقو به قتل رساند و سر بریده او را در خیابان به‌دست گرفت و جلوی شهروندان به نمایش گذاشت.

به گزارش همشهری آنلاین، این حادثه هولناک روز شنبه ۱۶بهمن‌ماه سال۱۴۰۰ در یکی از خیابان‌های اهواز اتفاق افتاد. مرد جوانی به نام سجاد همسر ۱۷ساله‌اش به نام مونا که همه او را با نام غزل می‌شناختند به قتل رساند و بخشی از جسد او را به خیابان برد و در مقابل مردم به نمایش گذاشت.

وقوع این قتل تنها بخش تکان‌دهنده جنایت نبود؛ چرا که در ادامه فیلمی از نمایش سر مقتول توسط قاتل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و همین فیلم افکار عمومی را به‌شدت جریحه‌دار و برخورد با قاتل را به یک مطالبه عمومی تبدیل کرد.

به‌دنبال این حادثه، پلیس قاتل و برادرش را به‌عنوان همدست او دستگیر کرد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌داد که مونا (مقتول) که مادر کودکی خردسال بود مدتی قبل به‌دنبال آشنایی با مردی عرب‌زبان به‌طور مخفیانه از خانه خارج شده و به ترکیه سفر کرده بود. از آن زمان خانواده‌اش تلاش کردند تا او را به خانه برگردانند تا اینکه چندماه بعد پدر و عموی مونا در سفرشان به ترکیه او را پیدا کردند و به اهواز برگرداندند.

پدر مونا نگران رویارویی او با شوهرش سجاد بود. به همین دلیل دخترش را به خانه‌اش برد تا از او نگهداری کند. یک روز بعد اما پدر شوهر مونا که عمویش نیز بود سراسیمه سراغ مونا رفت و گفت سجاد در راه است و اگر دستش به او برسد حتما اتفاق تلخی رقم می‌خورد.

او عروسش را سوار خودرواش کرد تا به‌جای امنی ببرد اما در بین راه سجاد آنها را در خیابان دید و سد راه‌شان شد. او که به‌شدت خشمگین بود همسرش را با ضربات چاقو به قتل رساند و سر بریده او را در خیابان به‌دست گرفت و جلوی شهروندان به نمایش گذاشت.

تصاویر این حادثه دلخراش به‌سرعت در شبکه‌های اجتمای منتشر شد و افکار عمومی که از این حادثه به‌شدت منزجر شده بود خواستار برخورد با عامل این جنایت شد.

پس از این حادثه تا مدت‌ها خبری از این جنایت نبود تا اینکه در چند روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه از بخشش قاتل توسط اولیای دم و قطعی شدن رأی دادگاه خبر داد.

مسعود ستایشی در این‌باره گفت: سجاد حیدرنوا متهم ردیف اول پرونده به اتهامات مباشرت در قتل عمدی و ایراد ضرب و جرح عمدی و اخلال در نظم عمومی و برادرش به اتهام معاونت در قتل عمدی محکوم شده‌اند.

او ادامه داد: اولیای دم مقتول در این پرونده اعلام گذشت کردند؛ اما جنبه عمومی جرم باقی است و بر این اساس از لحاظ جنبه عمومی جرم متهم ردیف اول از حیث مباشرت در قتل عمدی به تحمل ۷سال‌ونیم حبس تعزیری و از حیث جنبه عمومی ایراد ضرب و جرح عمدی به ۸‌ماه حبس محکوم شد.

متهم ردیف دوم نیز به ۴۵‌ماه حبس تعزیری از باب معاونت در قتل عمدی محکوم شد و رأی دادگاه قطعی شده و متهمان هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند و در حال گذراندن محکومیت‌شان هستند.

بیشتر بخوانید:

پیام آیت الله ناظم زاده قمی در پی اعدام محسن شکاری

محارب به‌دلیل جنون بی‌گناه است؟

حکم قاتل مونا حدیری مصداق بارز حمایت از خشونت علیه زنان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا