خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند سوال از جناب فرزین

جهان صنعت نوشت: محمدرضا فرزین آدم خوشبختی است که می‌تواند بدون دردسر از شبکه اجتماعی- آمریکایی توئیتر استفاده کند و بدون روبه‌رو شدن با رسانه‌نگاران هرچه دلش بخواهد را بنویسد. وی در توئیت تازه خود نوشته است: ما یک روز خوب، یک روز معمولی و یک روز ناپایدار را در عملیات احیای ثبات قیمت ارز گذراندیم. در فرصت آخر هفته، تیم بانک مرکزی با بررسی‌ عوامل و رفع اشکالات به مداخله و نرخ‌سازی خود ادامه خواهد داد.
از آقای فرزین می‌پرسیم:
یکم- روز معمولی کدام روز بود؟ برپایه کدام نشانه‌ها این روز را معمولی می‌دانید؟ روز ناپایدار کدام روز بود؟ نشانه‌های ناپایداری کدامند؟ سرانجام اینکه روز خوب کدام روز هفته بود و نشانه‌های روز خوب از نظر دولت و بانک مرکزی چیست؟ شاید آقای فرزین بگوید من می‌دانم و دولت و آنها که باید بدانند و لازم نیست شهروندان معمولی بدانند، اما اگر ایشان نتواند درست و دقیق و براساس حق دانستن شهروندان توضیح دهد، آنها خودشان تفسیر و تحلیل خواهند کرد و ممکن است رفتارشان چیزی نباشد که دولت می‌خواهد.
دوم- فرزین از روی عمد یا از روی سهو از لفظ و اصطلاح «عملیات» نام برده است که یک اصطلاح با ماهیتی جنگی است. اگر ایشان از روی عمد این اصطلاح را به کار گرفته است خوب است بگوید در این عملیات برای احیای ثبات قیمت عملیات، دشمن کیست و ایشان با کدام ابزار به جنگ کدام دشمن رفته است. نیک می‌دانیم شهروندان ایرانی قدرتی ندارند که نمی‌توان آنها را دشمن فرض کرد و حتما فرزین نیز راضی نیست شهروندان را دشمن بداند. بنابراین باید بگوید منظورش از عملیات چیست و دشمن ثبات‌سازی را کدام نیروها می‌داند.
سوم- پرسش مهم و بنیادین این است که آقای رییس بانک مرکزی با کدام ابزار مادی قابل دیدن و دارای قدرت واقعی به جنگ رفته است. واقعیت این است که دلار در ایران خواهان قابل اعتنایی دارد و شهروندان معمولی ایرانی نیز به جایی رسیده‌اند که هر میزان ریال پس‌اندازشده خود را با شتاب تبدیل به دلار می‌کنند و نیک می‌دانند از سال ۱۳۹۱ تا امروز قیمت هر دلار آمریکا ۴۰ برابر شده است. یعنی اگر یک خانواده معمولی در سال ۱۳۹۱ یک میلیون تومان داشت و با آن دلار خریده بود الان ۴۰ میلیون تومان دارایی داشت. آقای فرزین بهتر است بداند با ابزارهای کهنه‌شده مثل تثبیت قیمت نمی‌توان در نبردهای امروز پیروز شد. اگر ایشان جواب دهد با کدام انباشت‌دار می‌خواهد به جنگ برود، شاید مردم را شاد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ای کاش جهان صنعت و امثال این آدمها پشت سر مردم ایران قایم نشند همین مونده جهان صنعت به عنوان روزنامه تخصصی اقتصادی پوپولیست بشه واضح بگم هیچ نئولیبرال اشغالی شامل اون اپوزیسیون خارجی هم هست در جایگاهی نیست که از آزادی و مردم حرف بزنه تمام دیگه دارید حال به هم زن مییشید .

  2. آقایان اتاق بازرگانی برجام کار نمی کند برجام متعلق به سال ۲۰۱۵ است دیگه الان کار نمی کنه در مقطع فعلی تنها مذاکره واقعی بین غرب و ایران ایجاد یک توازن و یک نوع آتش بس در منطقه است همین مثل یک ایجاد توازن در جنگ سرد در مقطع فعلی فقط همین کار میکنه تا دنیا از شرایط امنیتی که داره گذر کنه و این دولت هم یک سری مسائل تلنبار شده را حل کنه وگرنه هیچ کس شما ،براندازان هم نمی توانند ایران را الان و در مقطع فعلی اداره کنند حتی برانداز از نوع تجزیه طلب واضح بگم اینو حداقل باید ۴ ۵ سال این دولت و مجلس ساختار های سیاسی اقتصادی و دیوان سالاری اصلاح کنند و حتی امنیتی تا بعدش بشه نشست راجع به فرهنگ و قانون اساسی با معنی ایدولوژیک صحبت کرد حالا خودتون می دونید دیگه هر جور راحتی در ضمن فرزین همون کاری را می کنه که همتی سال ۹۷ کرد پس لطفا مسخره نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا