خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فیلیمو را فیلتر کنید»! درخواست جبلی از رئیسی به خاطر پخش سریال «سقوط»

رئیس صداوسیما در نامه‌ای به رئیس دولت، از او خواست که پلتفرم پخش آنلاین فیلم و سریال یا VOD فیلیمو را فیلتر کند.

به گزارش انصاف نیوز، پیمان جبلی در این نامه ضمن توجیه به وجود آمدن ساترا در زیرمجموعه‌ی صداوسیما که به گفته‌ی حقوقدانان هیچ محمل قانونی ندارد، می‌گوید که فیلیمو به ساترا بی توجه است و از جمله با اشاره به پخش سریال «سقوط» از این پلتفرم که حمید فرخ‌نژاد در آن بازی کرده، خواستار فیلتر کردن آن شده است.

متن کامل نامه‌ی جبلی به رئیسی در پی می‌آید:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی

سلام علیکم؛ احتراماً به استحضار می‌رساند؛ به استناد اصول چهل و چهارم و یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی و با لحاظ نظریه تفسیری شورای محترم نگهبان در سال ۱۳۷۵ در خصوص اصول مذکور و با توجه به بند ۱۱ گروه ۳ ماده ۲ و بند ج ماده ۳ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و به تصریح ماده ۷ قانون اساسنامه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با امعان نظر به دستور مقام معظم رهبری خطاب به شورای عالی فضای مجازی صدور مجوز و تنظیم مقررات در خصوص انتشار برنامه‌های صوتی و تصویری فراگیر از طریق سکوهای فضای مجازی صرفاً در صلاحیت انحصاری سازمان صدا و سیما می‌باشد این امر در بخشنامه رئیس محترم قوه قضائیه مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ خطاب به مراجع قضایی سراسر کشور نیز تأکید شده و هر گونه فعالیت در زمینه صوت و تصویر فراگیر بدون مجوز این سازمان غیر مجاز اعلام شد همچنین بنا به تصریح ردیف ۵-۲ بند «ی» تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن منحصراً برعهده سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) سازمان صدا و سیما است مهم‌ترین هدف تشکیل، ساترا نظارت بر صوت و تصویر فراگیر از طریق تنظیم گری و انطباق محتواهای تولیدی با موازین و ارزش‌های ایرانی اسلامی است که این مهم از نابسامانی فرهنگی در عرصه انتشار محتوا در فضای مجازی ممانعت به عمل می‌آورد.

در راستای انجام این وظیفه خطیر همکاری دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون با محوریت ساترا سبب تسریع در تحقق هدف عالی نظام و سالم سازی فضای مجازی می. شود بر این اساس ساترا به نمایندگی از سازمان صدا و سیما موظف است در راستای حفظ ارزشهای فرهنگی اجتماعی و نظام خانواده بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت و ضمن ارتقاء کیفی تولیدات از اثرات سوء محتوای ضد ارزش در جامعه به ویژه نسل جوان جلوگیری. کند عدم تحقق این وظیفه خطیر علاوه بر مسئولیت اخلاقی و شرعی نابع اصل حقوقی ترک فعل خواهد بود لذا هر سکویی که بخشی از خدمات و سرویسهای آن تحت تنظیم گری این سازمان قرار می‌گیرد فارغ از میزان کاربران فعال آن مکلف است تابع مقررات این سازمان عمل نماید.

متأسفانه سکوی فیلیمو به نشانی اینترنتی www.filimo.com بدون توجه به مقررات به دفعات در حوزه تولید و انتشار سریال‌ها از اخذ مجوز استنکاف کرده و در مورد اخیر با انتشار قسمت اول سریال «سقوط» که با موضوعی کاملاً امنیتی و بدون اخذ هرگونه مجوزی ساخته و منتشر شده است، سیاست‌های نظام در خصوص نحوه حضور و فعالیت برخی بازیگران که در حوادث و اغتشاشات اخیر به ارکان نظام توهین کرده و با پناه بردن به شبکه‌های سعودی صهیونیستی قصد رهبری حوادث و ناآرام کردن فضای امنیتی کشور را دارند، نیز مدنظر قرار نداده است. در همین راستا این پلتفرم با برهم زدن رویه‌های ممیزی محتوا مالاً تأمین مالی چهره‌های بعضاً مغرض را که محلی برای حضور در رسانه ملی و یا تولیدات سینمایی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارند بر عهده گرفته است به عنوان مثال و از قرار اطلاع برخی از چهره‌ها که حضور در جشنواره فیلم فجر و یا تولیدات رسانه ملی را به اصطلاح تحریم کرده‌اند در حال حاضر با بازی در آثار این پلتفرم و یا دریافت پیش پرداخت‌های قابل توجه ضمن دهن کجی به ارکان نظام از این طریق به حیات سیاسی خود ادامه می‌دهند خواهشمند است در خصوص مسدود کردن خدمات دامنه اینترنتی مذکور و حذف کلیه آثار فاقد مجوز از ساترا از جمله سریال سقوط و … در تمامی پلتفرم‌ها دستور اکید صادر فرمایید.

بیمان جبلی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خواستگاه این گونه برخوردها، خلا قانون و مقررات اصولی است و گرنه آقای جبلی و یا امثال ایشان در کیهان جرات چنین کارهایی نداشت.
    نان مردم بریدن، بی شرافت ترین کاری است که می شود در بی قانونی انجام داد.
    اگر مخاطب ندارید، به مدیریت نداشته ی خود بنگرید.

    12
  2. آیا در یک جامعه ی اسلامی می توان شغل یا کسب و کار یک کافر – که منافاتی با اسلام نداشته باشد – را سلب کرد؟ آیا بازیگری یک حرفه و شغل نیست؟ ممنوع التصویری برابر با کدام موازین اسلام است؟ آیا بازیگران فیلمهای خارجی که با سانسور پخش می شوند معتقد به اصول دین و اصول انقلاب هستند؟ یا صرفا از قسم آموزنده یا سرگرمی آنها بهره برده می شود؟ آیا آدمها به اندازه گناه آنها مجازات می شوند؟ برای یک کارگر یک کارخانه را آتش نمی زنند.

    12
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا