خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیات بازگشت ساسی مانکن به ایران [+عکس و فیلم]

ساسی مانکن (ساسان حیدری یافته) خواننده غیر مجازی که در امریکا اقامت دارد و آهنگ‌های جنجالی او بارها توسط مسئولین به عنوان ناهنحاری شناخته شده با انتشار فیلم در اینستاگرام، از بازگشت به تهران خبر داد.

شایعه‌ی بازگشت ساسی مانکن به ایران

به گزارش عصر ایران ساسی مانکن با انتشار دو فیلم زیر خبر از بازگشت خود به ایران داد.

 

 

او همچنین روز گذشته با انتشار این عکس در استوری خود خبر از این بازگشن داده بود.


تکذیب خبر بازگشت ساسی مانکن

با وجود اینکه ساسان یافته مشهور به ساسی مانکن مدعی شده که به ایران بازگشته است اما شواهد نشان می دهد این ادعای او صحت ندارد و شوخی بیش نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، در دو روز اخیر ساسی مانکن تصاویر و ویدئو‌هایی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و مدعی شده که به تهران بازگشته است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که این خواننده پاپ جنجالی در اینستاگرامش تصویری از پاسپورت ایرانی و بلیتش از استانبول به تهران منتشر کرده است.

ساسان یافته توضیح روشنی زیر عکس ننوشت، اما سوال کرد که “کسی میاد استقبالم؟؟ ”

بلیت فتوشاپ و تقلبی

او سپس ویدئو‌هایی از حضورش در فرودگاه امام خمینی و خیابانی در تهران منتشر کرد و گفت که فعلا شناسایی نشده و احتیاط هم نکرده است.

ادعای ساسی مانکن مبنی بر ورود به ایران بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است، اما به نظر می‌رسد، تصویر بلیت و ویدئو‌های او همگی ساختگی است و ساسی مانکن به ایران بازنگشته است.

گفته می‌شود عکس کارت پرواز ساسی از تصویر یک کارت پرواز دیگر در گوگل ساخته شده و ویدئو‌های او هم صداگذاری است.

عکس فتوشاپ بلیت ساسی مانکن


ماجرای آهنگ جنتلمن و تاثیرات اجتماعی

شما در ادامه فیلم توهین یکی از نمایندگان مجلس را می‌بینید:

به گزارش فارس معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز درباره‌ی کلیپی که با آهنگ جنتلمن او در مدارس گفته بود: کلیپ منتشر شده درباره مدارس در فضای مجازی، توسط دشمن و فضاهای رسانه‌ای‌ آنها ساخته شده است.

گزارش روزنامه اطلاعات درباره‌ی ساسی مانکن

روزنامه‌ی اطلاعات نیز در این باره نوشت: وقتی ناگهان یک ترانه در اوج ابتذال ـ چه محتوا و چه ساخت ـ در صدر سوژه اخبار قرار می‌گیرد، قطعاً نیازمند کالبدشکافی و تحلیل محتوایی‌است؛ خارج از هرگونه سوگیری عصبیت‌آلود.اولاً، چرا بی‌بی‌سی و اقمار غبارآلودش، این کلیپ‌ها را در صدر اخبار خود ‌می‌نشانند و ناگهان از کوبیدن بر طبل جنگ روانیِ «ترامپ ‌ساخته» غافل می‌شوند و به پایکوبی با این آهنگ می‌پردازند، خود سؤالی‌است عمیق؛ که البته پاسخش دشوار نیست. مگس‌صفتی این رسانه‌ها طبیعتی جز این را اقتضا نمی‌کند. پس پرداختن به رذالت‌های این بنگاه‌ها مسأله اصلی ما در این ماجرا نیست. مسأله، ریشه‌ای فرهنگی دارد و فرهنگ، زبان و اقدام خاص خود را می‌طلبد.

ثانیا، اگر چند شب صبر کنیم، خواهیم‌دید، همان بچه‌های پای‌کوب ودست‌افشان در آن کلیپ‌ها- اگر همگی نه، اکثرشان- در مراسم پیش‌روی این ایام، یعنی شب‌های قدر در کنار والدین و یا معلمان و یا دوستانشان ظاهر خواهند شد و اتفاقا از صمیم قلب و عمق اعتقاد و عاطفه قرآن بر سر خواهند نهاد.

اگر کسانی بخواهند فیلسوفانه و مصلحانه، دست به کمر بزنند و آه و اوه کنند و بگویند: «آن جنتلمن‌خوانی‌تان چه بود و این قرآن سرگرفتنتان چیست!؟»، بازهم فقط به بازخوانی مشکل پرداخته‌اند و سعی و تلاشی برای درمان درد نکرده‌اند.

همیشه هرچیز نیکو نیست و همیشه کار بد، بد است. اما کار بد در شعاع کار خوب و استمرارِ «خوبی» رنگ می‌بازد، و این رنگ‌باختن، کار فرهنگی می‌طلبد و نه اقدام ضربتی. اقدام ضربتی را نایب‌رئیس محترم مجلس توصیه کردند: لغو ابلاغ چند مدیر و چنین و چنان! بسیار خوب! لغو تحصیل محصلان را از کدام ابلاغ دربیاوریم!؟

برخی ساده‌لوحانه و آسان‌گیرانه گفتند: «بچه‌های ما شادی می‌خواهند». بسیار خوب! اکنون از کجای این فتوا، جواز شادی مبتذل با کلمات اروتیک بر می‌آید؟ آن‌هم ساخته و پرداخته حنجره‌ای که جز در هنجارشکنی وسخیف‌گویی هویتی برای خود نمی‌یابد؟

در عین حال همچنان مسأله باقی‌است: چرا نوجوان و جوانی که در شب‌های آینده در نجوای شب‌زنده‌داری و احیا زیر جلد قرآن زار می‌زند، پلاکارد به دست در قلب پایتخت، یعنی جلوی مجلس، درخواست رأفت نظام را می‌کند برای بخشش و بازگشت سخیف‌خوان و حنجره‌دریده‌ای، که یک بار مصلحتی توبه کرد و خیلی زود دوباره بر طبیعت خود تنید؛ و جز این بودی عجب بودی!

جواب کوتاه و اولیه نیز چندان دشوار نیست: «آشفتگی هویت ‏Role Confusion‏»، چیزی‌است که سریع‌تر از هر اختلالی به سراغ نوجوان وجوان می‌آید؛ اگر هویت‌سازی در جای خود و وقت مقرر و محتوای درست به او ارائه نگردد.

آشفتگی هویت، یعنی در کشاکش جنتلمن‌خوانی و شب‌زنده‌داریِ قدر و در تناقضِ حمایت از یک زیرزمینی فراری و حضور در مسجد و هیأت محله، هنوز قادر به تشخیص سره از ناسره و توزین درست قدرت‌ها و کشش‌ها نیست.

داستان «آقای جنتلمن» موقتاً خاموش‌شد، اما احتمالات آینده از این دست، دوباره می‌تواند از زیر خاکستر شعله برکشد.

نوجوان وجوان شادی‌طلب ایرانی امروز در چنبره دهها کشش بیرونی و درونی‌است. چند راهکار ساده را برای پیشگیری از سوژه ناخوشایند بعدی شاید بتوان پیشنهاد کرد:

۱ـ آموزش وپرورش را به فضایی رفاقت‌آمیز، همکاری‌پذیر و مسئولیت‌زا در میان دانش‌آموزان، خوشایند ودور از بیگاری‌کشی درسی و استرس‌زایی کنکوری نزدیک و نزدیک‌تر کنیم و به همزبانی و رفاقت‌ورزی معلمان کاربلد با شاگردان در محیط مدرسه تأکید کنیم.

۲ـ با دور کردن جامعه از جوّ پرخاش وخشونت و داد و بیداد ـ که عمدتاً بر عهده نخبگان سیاسی‌ است ـ دانش‌آموزان را به فضاهای سالم شاد و دور از هنجارشکنی و دهن‌کجی سوق دهیم و به آنان در عمل بقبولانیم، که‌می‌توان با نزاکت و آداب و بدون نسخه‌برداری از اروتیک‌خوانی حنجره‌های وحشی، نیز شادی کرد؛ در پارک‌ها، در مجامع معین ومرتبط، در ورزشگاه‌ها، در اردوها، در کنسرت‌های فاخر و حتی در نمازهای جمعه ـ بشرطها و شروطها! ـ

۳ـ …و بالاخره بر عهده رسانه‌ها و نیز نخبگان‌است، که در هنگام وقوع اتفاقاتی از این دست، ناگهان را ناگهان‌تر نکنند؛ از طبل‌کوبی بی‌بی‌سی و پس‌افتاده‌های «من و تو» چندان به هراس نیفتند، که همه عالم را خبر کنند، که ایهاالناس! در دو سه مدرسه چنین اتفاقی افتاده‌است.

اگر حتی بخشی از نوشته فوق را قبول ندارید، در مراسم شب‌های آینده بشمارید همان بچه‌هایی را که «جنتلمن‌خوانی» کردند. شاید خودشان هم در آن شب به یاد نیاورند آنچه را چند روز پیش‌تر به‌جا آوردند!‏


در ویکی‌پدیای او نوشته شده است:

ساسان حیدری یافته (زادهٔ ۲۰ آبان ۱۳۶۷ در اهواز) که با نام‌های ساسی مانکن و ساسی شناخته می‌شود، خوانندهٔ ایرانی موسیقی پاپ است. وی در میانهٔ دههٔ هشتاد به همراه همشهری‌اش حسین مخته به شهرت رسید و تا چند سال یعنی زمان پخش آهنگ «گوشواره» به همکاری با او ادامه داد. ساسی پس از جدایی از حسین مخته بیشتر آهنگ‌هایش را انفرادی خوانده و تنظیم آن‌ها را بیشتر به امیرمسعود و سپس به امیر ارشیا سپرده‌است.

وی پیش از نخستین مصاحبهٔ رسمی‌اش در تابستان ۱۳۹۱ که در آن برای نخستین بار زادروز صحیح خود را (در گفتگو با لیلی نیکونظر از آمریکا) اعلام کرد، بیشتر خود را بزرگتر از سن واقعی‌اش معرفی می‌نمود تا قضاوت عامه دربارهٔ آهنگ‌هایش با لحاظ سن و سال جوانش تحت تأثیر قرار نگیرد.

ساسی مانکن که ساکن کرج و دانشجوی رشتهٔ کامپیوتر (نرم‌افزار) دانشگاه نواب قزوین بوده‌است با موفقیت برخی آهنگ‌ها مانند «رپ بندری» در سال ۸۶ و «پارمیدا» در سال ۸۷، درس و دانشگاه را رها کرد و به‌شکل حرفه‌ای به خوانندگی پرداخت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا