خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان گرنداسلم استرالیا 2023 | جوکوویچ و سابالنکا فاتحان اولین گرنداسلم سال

پایان گرنداسلم استرالیا 2023 با قهرمانی نواک جوکوویچ در بخش مردان و آرینا سابالنکا در بخش زنان رقم خورد و پرونده اولین گرنداسلم سال 2023 بسته شود.

به گزارش انصاف ورزشی، اولین گرنداسلم از چهار گرنداسلم یگ سال میلادی به پایان رسید و نواک جوکوویچ با قهرمانی در بخش مردان به دهمین قهرمانی خود در اوپن استرالیا و همینطور بیست و دومین گرنداسلم خود دست یافت.

همچنین در بخش زنان آرینا سابالنکا تنیسور بلاروسی و 25 ساله موفق شد تا اولین گرنداسلم خود را در بخش تک نفره کسب کند و همچنین بدل به اولین تنیسور برنده گرنداسلم بدون پرچم تاریخ شد چراکه جنک اوکراین سبب شده تا تنیسورهای روس و بلاروس مجبور به حضور بدون پرچم در این رقابت‌ها شوند.

اما جوکوویچ که در فینال از سد سیتسیپاس یونانی عبور کزد حالا با 22 عنوان گرنداسلم درکنار رافائل نادال به عنوان پرافتخارترین تنیسور تاریخ شناخته می‌شود؛ این دو ستاره بالاتر از فدرر بازنشسته قرار دارند که اولین بار توانست از مرز بردن 20 گرنداسلم گذر کند.

گفتنی است نوله 10 عنوان از این 22 عنوان را در استرالیا کسب کرده و به نوعی متخصص بردن حریفان در زمین هاردکورت است همانطور که نادال در رولند گاروس و زمین خاک رس آن و فدرر در چمن و گرنداسلم ویمبلدون متخصص بودند.

جوکو در رقابت‌های امسال تنها یک ست را به حریفان واگذار کرد و حتی در فینال نیز ستی را با سیتسیپاس واگذار نکرد و ششمین بازی 3 بر 0 خود را رقم زد.

آرینا سابالنکا نیز عملکردی شبیه به جوکوویچ داشت و دیدارهای خود را با نتیجه 2 بر 0 به پایان برد و تنها در فینال و برابر ریباکینا یک ست را از دست داد.

به هرروی پایان گرنداسلم استرالیا 2023 با قهرمانی نواک جوکوویچ صربستانی و آرینا سابالنکا بلاروسی در دو بخش مردان و زنان به پایان رسید.

پایان گرنداسلم استرالیا 2023 | جوکوویچ و سابالنکا فاتحان اولین گرنداسلم سال
پایان گرنداسلم استرالیا 2023 | جوکوویچ و سابالنکا فاتحان اولین گرنداسلم سال

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا