خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکرار ائتلاف 92 و 94 در انتخابات 96

علی رغم برخی خبرهای نشان دهنده ی انشقاق بین برخی احزاب اصلاح طلب با شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، به نظر می رسد که ائتلاف 92 و 94 در انتخابات 96 نیز به خواست هواداران، فراکسیون امید و بزرگان این جریان تکرار خواهد شد.

به گزارش انصاف نیوز، روز گذشته چند حزب اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه ای ماموریت شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی را پایان یافته قلمداد کرده و انسجام اصلاح‌طلبان را صرفا از طریق احزاب در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دانستند و اعلام کردند «شورای سیاست گذاری، مأموریت انتخاباتی اسفند ۹۴ داشته و با پایان همان انتخابات، مأموریت اش پایان یافته تلقی می‌شود و ادامه فعالیتش بلاموضوع است».

این در حالی است که از یک ماه پیش اعلام شده بود شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با تغییری در ترکیب، دوباره برای انتخابات سال 96 فعال خواهد شد و در روزهای اخیر نیز خبرهای بررسی تغییرات آن شنیده می شود و تشکیل مجدد این شورای ائتلافی در مرحله ی نهایی است.

از هفت حزبی که در خبر اول جریان معترض نام آنها آمده بود، دو حزب انجمن اسلامی معلمان و انجمن مدرسین دانشگاه ها تغییر نظر داده و با تشکیل شورای عالی موافقت کرده اند. حتی در انجمن مدرسین این تغییر نظر با تغییر دبیرکل نیز همراه بود.

در بیانیه ی اخیر به جای آن دو حزب که منصرف شده اند، نام دو حزب دیگر آمده؛ «حزب وحدت و همکاری ملی و نیز مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی». اولی عضو شورای هماهنگی نیست، دومی یکی از احزاب کوچک و کم تعداد در میان اعضاست.

بنا بر این گزارش، در حزب اعتماد ملی که محوری ترین حزب معترض به شورای عالی است نیز اکثریت اعضا مخالف جدایی از شورای عالی هستند.

به نظر می رسد بیانیه های منتشر شده ناشی از رقابت های درونی فراکسیون های مختلف باشد و در نهایت شورای عالی با حضور نمایندگان بخش های مختلف جریان سیاسی اصلاح طلب تشکیل می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا