خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ها به ودکای مهدی هاشمی

مهدی هاشمی بازیگر کاربلد و رزومه داری‌ست، او از بزرگان تئاتر است که دهه‌ها در متن جدی‌ترین آثار نمایشی ایران حضور داشته، تصور کنید که او مثلا چهل سال پیش با بیضایی کار کرده. یک آرتیست تمام‌عیار که با کارهایی، چون سلطان و شبان به حافظه عمومی مردم راه پیدا کرده. در اینجا نگاهی کوتاه به ماجرا‌های اخیر مهدی هاشمی داشته‌ایم.

برترین‌ها: مهدی هاشمی بازیگر کاربلد و رزومه داری‌ست، او از بزرگان تئاتر است که دهه‌ها در متن جدی‌ترین آثار نمایشی ایران حضور داشته، تصور کنید که او مثلا چهل سال پیش با بیضایی کار کرده‌. یک آرتیست تمام‌عیار که با کارهایی چون سلطان و شبان به حافظه عمومی مردم راه پیدا کرده. چنین بازیگری با چنین مرتبه‌ای قطعا نمی‌تواند سهل‌انگارانه به کشتن سابقه درخشانش اقدام کند، او را اما شوربختانه در سال‌های اخیر با حواشی ازدواج مجددش و یا حالا ودکای روسی به یاد می‌آوریم، اولی را می‌شود پذیرفت که مربوط به زندگی شخصی‌اش است و به کسی ربطی ندارد اما این دومی به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در اینجا نگاهی کوتاه به ماجراهای اخیر مهدی هاشمی داشته‌ایم.

آقای مهدی هاشمی، این ودکا برایتان مستی ندارد

این بازیگر توانمد سینمای ایران روز دوشنبه در یک پست اینستاگرامی تلویحا به حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

آقای هاشمی در ویدئوی کوتاهی رو به دوربین می‌گوید: «بعضی‌ها می‌گن مهدی هاشمی ودکا می‌خوره. کی دیده؟ من اصلا ودکا دوست ندارم، مخصوصا ودکای روسی».

این بازیگر سینما سپس یک بطری ودکای روسی را به سمتی پرت کرده و آن را می‌شکند.

اما وی روز گذشته با انتشار ویدیویی جدید اعلام کرد که ویدیوی قبلی مربوط به یک نمایش بوده و جنبه تبلیغاتی داشته است.

روزنامه جام جم در یادداشتی انتقادی به اعلام موضع مجازیِ سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس در موضوعات مختلف از جمله مهدی هاشمی حمله کرد.

ارگان مطبوعاتی صداوسیما نوشت:

* کوبیدن نوشیدنی روسی به دیوار برای حمایت از مردم اوکراین.» حتی شرح نوشتن این گزاره چیزی از تعجب مخاطب در مواجهه با این ویدئوی کوتاه کم نمی‌کند. سیل واکنش‌ها به این موضوع حتی دوگانگی مرسوم در فضای‌مجازی را هم ندارد و تقریبا همه واکنش‌ها به این اقدام منفی است!

* موضوعی که حداقل در این فضا کار سختی به نظر می‌رسد این که بتوانید حرف یا موضوعی را مطرح کنید که اکثریت واکنش یکسانی به آن داشته باشند. همزمانی تقریبی انتشار این ویدئو و سفر آنجلیناجولی به کشور یمن هم مورد توجه بسیاری قرار گرفته.

* توجهی که مبتنی بر مقایسه واکنش این دو فرد دارد، یکی برای مقابله با روایت غالب از جنگ جاری پا به کشور جنگ‌زده یمن می‌گذارد تا توجه بخشی از جهانیان را به این موضوع جلب کند که جنگ تنها در اروپا نیست و دیگری شیشه نوشیدنی روسی خود را البته با استفاده از افکت‌های سینمایی به دیواری فرضی می‌کوبد تا حمایت احتمالی‌اش را از مردم اوکراین به نمایش بگذارد!

آقای مهدی هاشمی، این ودکا برایتان مستی ندارد

رضا صائمی، منتقد سینما نیز در واکنش به اقدام جنجالی مهدی هاشمی نوشت: به قول شاملو “هرگز کسی اینگونه فجیع به کشتن خود برنخاست که من به زندگی نشسته ام!”….اگر به مخاطرات خود نمی اندیشید به خاطرات خوب ما از خودتان فکر کنید استاد….حیف که بازیگری چنان تواتمند و درخشان، چنین در چند سال اخیر به خودویرانگری تن دهد!….

این ویدئو، آن ویدئو را وتو نمی کند که خبرت خرابتر کرد جراحت جدایی!….باورپذیر نیست این نقش برای شمایی که همواره باورپذیر نقش آفرینی کرده اید….آری! ردی از جبر و فشار برای توجیه در نگاهاتان و لحن بیانتان پیداست اما کاش چنان نمی کردید که حالا مجبور شوید چنین کنید!….انگار در دام پیری و معرکه گیری، گیر کرده اید!… ما اما شما را سلطان می خواهیم نه شبان!….مهدی هاشمی بمانید برایمان!

در ادامه بخشی از واکنش کاربران توئیتر به این موضوع را می‌خوانید که خالی از لطف نیست:

آقای مهدی هاشمی، این ودکا برایتان مستی ندارد
آقای مهدی هاشمی، این ودکا برایتان مستی ندارد
آقای مهدی هاشمی، این ودکا برایتان مستی ندارد
آقای مهدی هاشمی، این ودکا برایتان مستی ندارد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. حمایت از اوکراینی هام یعنی سکوت کردن در برابر کارایی که با عراق کردند رای های مخالفی که توی سازمان ملل به ایران می‌دادند یعنی سکوت در برابر اون ۵۰۰۰ سربازی که به عراق فرستادند
      بهتره بی طرف باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا