خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلسه دادگاه «آرمیتا عباسی» از زبان وکیل تعیینی پرونده

سایت روزنامه شرق نوشت: وکیل تعیینی پرونده آرمیتا عباسی، با بیان اینکه موعد قانونی بازداشت موقت موکل‌اش گذشته، از نظر مساعد دادگاه برای آزادی آرمیتا پس از صدور حکم دادگاه بدوی خبر داد.

۳ اتهام در پرونده آرمیتا عباسی وجود دارد؛ «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ» کوچکترین آن‌هاست/ امیدواری برای آزادی آرمیتا به قید وثیقه پس از صدور رای

آرمیتا عباسی حالا نامی آشنا در شبکه‌های اجتماعی ایرانی است. او یکی از زنان بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر است. آرمیتا عباسی اواخر مهر ماه بازداشت شد. از آن زمان تا امروز مطالب و موضوعات بسیاری درباره او مطرح شد. قوه قضائیه و نهادهای مسئول اما ترجیح دادند در مقابل این اخبار سکوت اختیار کنند. آخرین موضوع حاشیه‌ساز درباره آرمیتا عباسی، انصراف وکلای تعیینی او از پرونده بود. «محمد اسماعیل‌بیگی» و «سونیا محمدی» وکلای تعیینی او بودند که در اعتراض به آنچه «عدم اجازه دیدار با موکل» خواندند، از پرونده انصراف دادند. این انصراف دقیقا یک روز پیش از برگزاری جلسه دادگاه آرمیتا عباسی در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج بود. پس از آنان، به گفته حمید عباسی، پدر آرمیتا عباسی، وکالت پرونده به شهلا اروجی واگذار شد.

شهلا اروجی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» به تشریح جزئیات جلسه اول دادگاه آرمیتا عباسی پرداخت و اظهار کرد: «اولین جلسه رسیدگی به پرونده آرمیتا عباسی صبح دیروز برگزار شد. شکر خدا در این جلسه مواعد مندرج در قانون رعایت و جلسه قانونی بود. به بنده اجازه مطالعه پرونده پیش از این داده شده بود. پیش از برگزاری جلسه هم توانستم اعلام وکالت کنم. موکل را هم از زندان برای حضور در جلسه دادگاه آورده بودند.»

جلسه رسیدگی به پرونده آرمیتا عباسی 2 ساعت طول کشید

او ادامه داد: «جلسه رسیدگی به پرونده آرمیتا عباسی به نسبت جلسه طولانی‌ای بود و حدود 2 ساعت به طول انجامید. شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی میرغفاری به این پرونده رسیدگی کرد.»

وکیل تعیینی آرمیتا عباسی درباره نوع مواجه قاضی با پرونده آرمیتا عباسی نیز بیان کرد: «جلسه امیدوارکننده بود اما بحثی که وجود دارد، این است که تا زمانی که رای دادگاه بدوی صادر نشده، نمی‌توان خیلی اظهارنظر قطعی کرد ولی شخصا آنچه دیروز از روند دادرسی دیدم را امیدوار کننده می‌دانم.»

حدسم آن است که نتیجه پرونده مثبت است

اروجی تصریح کرد: «تمامی دفاعیات ما درباره پرونده آرمیتا عباسی دیروز شنیده شد. قاضی پرونده تمام صفحات پرونده را می‌خواند و ما از موکل دفاع می‌کردیم. پیش از دفاع شفاهی در جلسه دادگاه، لایحه دفاعیه را به صورت کتبی به قاضی پرونده تقدیم کرده بودیم. با در نظرگیری همه این موارد، ارزیابی من آن است که می‌توان گفت جلسه خوبی بود ولی اینکه نتیجه هم به اندازه جلسه برگزار شده خوب است یا خیر، به نظر قاضی بستگی دارد و من نمی‌توانم درباره‌اش اظهارنظر کنم ولی حدسم آن است که نتیجه می‌تواند مثبت باشد، البته این فقط فرض من است.»

وکیل تعیینی آرمیتا عباسی درباره اتهامات مندرج در پرونده این بازداشت شده اعتراضات نیز گفت: «کوچکترین اتهاماتی که الان در پرونده آرمیتا عباسی وجود دارد، تبلیغ علیه نظام و اجتماعی و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت است. در مجموع در پرونده آرمیتا 3 عنوان اتهامی وجود دارد که ترجیح می‌دهم عنوان اتهامی سوم را تا زمان صدور رای دادگاه بدوی اعلام نکنم.»

امیدواری برای آزادی آرمیتا به قید وثیقه بعد از صدور رای

او در بخش دیگری از اظهاراتش به احتمال آزادی آرمیتا عباسی با قرار وثیقه اشاره کرد و گفت: «دیروز و در پایان جلسه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی با قاضی پرونده درباره آزادی موکلم به قید وثیقه صحبت کردم منتهی قاضی گفت که “چون من قصد صدور رای دارم، برو بعد از اینکه رای دادم، بیا!”»

این وکیل دادگستری متذکر شد: «حتما می‌دانید که قرار بازداشت موجود در پرونده آرمیتا عباسی، قرار بازداشت موقت است و قاعدتا باید به وثیقه تبدیل شود. ما به عدم تبدیل قرار بازداشت به وثیقه اعتراض کرده‌ایم و اگر بپذیرند، باید اینکار را انجام دهند. در همین زمینه و برای آزادی آرمیتا عباسی به قید وثیقه دیروز با رئیس شعبه رسیدگی کننده هم صحبت کردم که قرار شد بازهم برای پیگیری این موضوع به شعبه مراجعه کنم تا شاید موثر واقع شد منتهی عرض کردم که فعلا قاضی اصرار دارد که بعد از صدور رای بیا صحبت کنیم.»

موعد بازداشت موقت آرمیتا عباسی گذشته است

اروجی یادآور شد: «قاضی به من برای آزادی آرمیتا عباسی با قید وثیقه بعد از صدور رای دادگاه بدوی، قول مساعد داد و امیدوارم که این مهم محقق شود. حکم بازداشت موقت اولیه آرمیتا عباسی 2 ماهه بود. باتوجه به اینکه اعتبار حکم بازداشت موقت حداکثر می‌تواند 3 ماه باشد، آرمیتا همین حالا هم شرایط آزادی به قید وثیقه را دارد ولی متاسفانه نمی‌دانم چرا در مقابل آزادی او با قید وثیقه مقاومت می‌شود.»

او در خاتمه در پاسخ به این سوال که برای آرمیتا عباسی جلسه رسیدگی دیگری تشکیل خواهد شد یا خیر نیز بیان کرد: «بعید می‌دانم جلسه دیگری برای رسیدگی به پرونده آرمیتا عباسی برگزار شود و جلسه دیروز به نظرم جلسه آخر بود. ما از این به بعد منتظر صدور حکم دادگاه بدوی خواهیم بود. هفته آینده هم مجددا بابت عدم آزادی آرمیتا عباسی با قرار وثیقه اعتراض خود را تقدیم دادگاه خواهیم کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا