خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین و بدترین شهرهای اروپا برای مهاجرت و اتباع خارجی

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، شرکت «اینترنیشنز» هر سال با پرسش از مهاجران خارجی در شهر‌های مختلف بهترین و بدترین شهر‌ها برای اتباع خارجی را اعلام می‌کند.

این شرکت از ۱۲ هزار مهاجر خارجی درباره اسباب‌کشی به شهرشان، کار و امکانات تفریحی پرسش‌هایی را مطرح کرده است. شرکت‌کنندگان در این تحقیق در ۴۹ شهر مختلف جهان ساکن بودند. خدمات دیجیتال، امور اداری، مسکن و تسلط بر زبان از جمله شاخص‌هایی است که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. 

بهترین شهر جهان برای اتباع خارجی
شهر مالاگا در جنوب اسپانیا در گزارش این پژوهش به عنوان بهترین شهر جهان برای اتباع خارجی معرفی شده است. نزدیک به ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که افراد محلی در مالاگا با مهاجران رفتاری دوستانه دارند. مالاگا دومین شهر جهان در فهرست بهترین شهر‌ها برای دوست‌یابی و کیفیت زندگی قرار دارد. 

مالاگا از نظر اقلیم و آب و هوا در جایگاه نخست بین شهر‌های مختلف جهان قرار گرفته است. با این حال این شهر از نظر بازار کار محلی در جایگاه چهل و یکم قرار دارد. البته این شهر از نظر توازن بین کار و تفریح در صدر است. 

مهاجران در مالاگا همچنین از وضعیت بازار مسکن و قیمت‌ها ابراز رضایت کرده‌اند. این شهر همچنین از نظر خرج روزمره زندگی بهترین شهر جهان شناخته شده است.

دو شهر دیگر اسپانیا پس از مالاگا در جایگاه‌های دوم و سوم به عنوان بهترین شهر‌های جهان برای اتباع خارجی قرار گرفته‌اند. آلیکانته جایگاه دوم و والنسیا جایگاه سوم را از آن خود کرده‌اند. مادرید، پایتخت اسپانیا نیز در جایگاه ششم شهر‌های محبوب نزد اتباع خارجی دیده می‌شود. این شهر‌های اسپانیا نیز مانند مالاگا به دلیل کیفیت زندگی و هزینه زندگی روزمره مورد استقبال مهاجران خارجی قرار گرفته‌اند. آن‌ها به طور خاص از زندگی اجتماعی در آلیکانته ابراز رضایت کرده‌اند. 

از سوی دیگر والنسیا از نظر خدمات درمانی بهترین شهر جهان معرفی شده است. با این حال این شهر اسپانیا از نظر چشم‌انداز زندگی حرفه‌ای و فرصت‌های شغلی در قعر جدول شهر‌ها قرار دارد. 

اکثر اتباع خارجی در والنسیا بر این باور هستند که ساکنان محلی خوش برخورد هستند. هشت نفر از هر ۱۰ تبعه خارجی در والنسیا از زندگی اجتماعی خود در این شهر ابراز رضایت کرده است. شهر مادرید نیز به دلیل امکانات فرهنگی خود از سوی خارجی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این در حالی است که مهاجران بر این باور هستند که زندگی در این شهر بدون تسلط به زبان اسپانیایی دشوار است. آن‌ها همچنین از سطح امنیت شغلی و وضعیت اقتصادی در شهر ابراز ناخرسندی می‌کنند. 

در مقابل ساکنان خارجی مادرید از زندگی شبانه، امکانات تفریحی و هزینه معقول حمل و نقل و خدمات درمانی راضی هستند. 

بدترین شهرهای اروپا برای مهاجرت و اتباع خارجی مشخص شد +عکس
بدترین شهر‌ها برای اتباع خارجی
شهر‌های میلان و رم در ایتالیا و هامبورگ در آلمان در قعر جدول بهترین شهر برای اتباع خارجی دیده می‌شوند. برلین، دوبلین، لندن و پاریس در رتبه‌های بعدی از نظر بدترین شهر‌ها برای مهاجر‌های خارجی قرار دارند. مشکل میلان از نظر اتباع خارجی دشواری‌های اداری، مسکن و امنیت شغلی ذکر شده است. مهاجران خارجی در رم از شبکه حمل و نقل عمومی ناراضی هستند و شرایط مالی خود را در این شهر نامناسب می‌دانند. در مقابل اتباع خارجی در هامبورگ از زندگی اجتماعی و عدم دسترسی به شبکه‌ای از دوستان ناراضی هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا