خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عاشقانه‌ی اصولگرایی

«محمد صابریان» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی یکی از مسایل جریان اصولگرایی که روی آوردن بخشی از آنها به ابراهیم رئیسی است، نوشت:

این روزها نگاهی به فضای سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌های حامی کاندیدهای اصولگرا فضایی را به شما نشان می‌دهد که فردی آسمانی بدون عیب و نقطه‌ی ضعف که می‌تواند نماینده‌ی همه‌ی مردم باشد آمده است تا به عنوان یک قهرمان کشور را نجات بدهد.

حال این روزهای دوستان اصولگرا حال انسان عاشقی است که چشم بر معایب لیلی بسته و جز زیبایی لیلی چیزی را نمی‌بیند. اما از بد روزگار این حال روز خوش عاشقی دوستان همزمان شده است با اعلام نفرت و برائت از معشوق سابق خود. چه زیبا گفته‌اند که روی دیگر سکه‌ی عشق، نفرت است!

حال وهوای عاشقی این دوستان دقیقا مشابه سال 84 است، زمانی که کارنامه‌ی ضعیف، بی‌برنامگی، اطرفیان نامناسب، وعده‌ای توخالی و … احمدی‌نژاد را نمی‌دیدند.

ایراد کار این دوستان این است که اساسا سیاست جای عاشق شدن نیست. ما در سیاست با مردانی روبرو هستیم که نقاط قوت و نقاط ضعف توامان دارند و در کارنامه‌شان سیاه و سفید باهم وجود دارد. حمایت ما از یک فرد نه به معنی قبول تمام عملکرد وی و نه به معنای تایید کامل رفتار فرد است، ما صرفا از افراد در شرایطی معین برای زمانی معین و پستی مشخص حمایت می‌کنیم چرا که با دیدن تمام ملاحظات زمانی و جغرافیایی اتفاق مزبور را برای کلیت امور کشور مناسب‌تر می‌دانیم.

در نهایت هم اگر کسی کارنامه‌ی نامناسبی داشته باشد آن را نقد و به چالش می‌کشیم و از این تجربه برای بهبود عملکرد سیاسی خود استفاده می‌کنیم، بدون آنکه نیاز باشد برای خود و هوداران‌مان شکست عشقی را هضم کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. …حال وهوای عاشقی این دوستان دقیقا مشابه سال ۸۴ است، زمانی که کارنامه‌ی ضعیف، بی‌برنامگی، اطرفیان نامناسب، وعده‌ای توخالی و … احمدی‌نژاد را نمی‌دیدند…..

    اون حال و هوای عاشقی سال ۸۴ و ۸۸ ، چنان دلربائی از بزرگان کرد که همگی تمام قد محکم مموتی را سر دست بلند کردند

  2. به علت نبود خلاقیت و عدم استفاده بروز از اندیشه، اقایان باز همون تاكتیك های كهنه و نخ نما رو پیش گرفتن. در رسانه میلی و نشریاتشون ادرس شهید بهشتی میدن، بجای توضیح و تشریح برنامه انگ و اتیكت میزنن و با هوچی گری و رفتارهای عوامانه سعی میكنن تهیج فرود دستان كنن…. برای مردم و كشور كه سناریوی 84 اصولگرایان چیزی جز بد یمنی نداشت، چرا اقایان باز بر همون طبل كهنه میكوبن؟ بنظرم از سر نگاه دگم هست و استیصال

  3. – برکت پول آسِتان
    هست چو در ستادتان
    راهی آن کنیدمان
    نقد کجا و وعده تان؟!
    2- از برکت جمناست رئیسی شدنت هم
    پیداست چه پیدا چه رئیسی شدنت هم
    یک عمر قضاوت نشده، کرده قضاوت
    هم حزبی قالی پلیسی شدنت هم

  4. با این حرف ها روحانی رأی بیار نمیشه
    کارنامه اصلاحات هر وقت در قدرت بوده مشحون از بی کفایتی بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا