خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کسب و کارهای مرتبط با دارو مجوز های پیچیده دارند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

سازمان غذا و دارو در راستای سهولت مجوز‌های کسب و کار چه اقداماتی را انجام داده است؟

دارایی: سازمان غذا و دارو از پیشروترین سازمان‌ها در بارگذاری مجوز‌ها و مدارک مربوط به سامانه جی‌فور بوده است. از ۲۵ دی ماه ۸۵ مجوز بارگذاری شده است. بحث‌های خاصی در حال انجام است تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مجوز‌های حوزه سلامت مجوز‌های خاصی به حساب می‌آیند، زیرا با سلامت مردم در ارتباط هستند و خیلی ویژه و خاص باید آن‌ها را ببینیم، سختگیری در آن‌ها مسئله درستی است، سهولت و تسریع بخشیدن به این فرایند‌ها امری ضروری است. همه امور بر اساس قانون صورت می‌گیرد کمیسیون‌هایی که مرتبط با قانون هستند از سال ۳۴ مصوب شده است. در کمیسیون‌های قانونی باید بررسی صلاحیت‌ها اتفاق بیفتد، یکسری ارزیابی‌ها باید به صورت ویژه اتفاق بیفتد که فرآیند‌ها را پیچیده می‌کند، اما پیچیدگی به معنای سختگیری نیست، فرایند‌ها نباید بعد‌ها ما را دچار مشکل کنند.

سیب سلامت یک لوگو است و باید فرآیندی طی شود تا مجوز و صلاحیت لازم برای انجام فعالیت دریافت شود، سازمان غذا و دارو به مردم اطمینان می‌دهد وقتی محصولی را مصرف می‌کنند نظارت بر آن صورت گرفته است.

فرآیند‌ها بسیار مشخص است، ولی ظرافت‌هایی دارد وقتی کالایی را بسته بندی می‌کنید و سیب سلامت برای آن در نظر گرفته می‌شود مردم مطمئن می‌شوند که فرآورده سالم است که خدای ناکرده مبتلا به بیماری‌های واگیر نیست، نگاه ما نگاه مراقبتی در حوزه سلامت است.

آیا نقدی بر قوانین دارید؟

دارایی: برخی از قوانین باید اصلاح شوند، در تعامل با قانونگذار هستیم تا این امر صورت بگیرد، ما مجوزهای ورود و ترخیص همه کالاهای سلامت محور را می‌دهم که نزدیک به ۸۴۰ هزار قلم کالا است. همه امور به صورت الکترونیکی و سیستمی از طریق سامانه تیتک انجام می‌شود. سامانه تیتک یکی از قدرتمندترین و قابل اتکا ترین سامانه هایی است که در کشور وجود دارد و بعد از آن سامانه تجارت و سامانه گمرک قرار می‌گیرد. ۷۴۰۰ شرکت کارشان را با این سامانه انجام می دهند داشبورد های مختلفی در سامانه نصب شده است.

در سازمان غذا و دارو هیچ امری به صورت دستی انجام نمی شود تمام فرایندها در سامانه انجام می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا