خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات یک امام جمعه درباره‌ی «نسل زد»

امام جمعه‌ی تبریز گفت: نسل فعلی که به قول برخی تحت عنوان «نسل زد» شناخته می‌شود، برخلاف تصور، نسلی باهوش، متدین و با سواد است و علاوه بر اطلاعات علمی، اطلاعات عمومی خوبی نیز دارد و باید به نوجوانانی که در اعتکاف شرکت کردند، آفرین گفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته تبریز، ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث و ایام الله دهه‌ی مبارک فجر، اظهار کرد: یکی از شباهت‌های مبعث پیامبر(ص) و انقلاب اسلامی ایران، عزت آفرینی است؛ به‌طوری که با بعثت پیامبر(ص) مردمی که در پست‌ترین شرایط زندگی می‌کردند، در کم‌ترین زمان به عالی‌ترین شرایط رسیدند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ایران در رژیم گذشته، حیاط خلوت آمریکا بود و معادن و منابع ما را با منت و کم‌ترین قیمت می‌خریدند و به جای پول، سلاح داده و دستور می‌دادند ایران باید ژاندارم آن‌ها در منطقه باشد. شاید حماقتی از این بزرگ‌تر نباشد که انسان سرمایه‌اش را به دشمن بدهد و با منت، به جای پول سلاح بخرد.

وی تاکید کرد: امروز وضعیت ایران اسلامی طوری است که پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین حوادث بین‌المللی نیز بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران حل نمی‌شود.

آل هاشم با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران مضمون بعثت نبوی را در دوره‌ی معاصر تجدید کرد، افزود: خداوند متعال به امام خمینی(ره) توفیق داد که خط مستمر بعثت نبوی را با شجاعت، اندیشه‌ی بلند و فداکاری خود نمایان سازد و کشوری که در تحریم جهانی است، سیمای تحریم را نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ما سختی کشیده ولی همچنان روی پای خود ایستاده و هرگز به عصای استکبار تکیه نزد. 

کم‌تحرکی در بیان پیشرفت‌های کشور جبران شود

وی با اشاره به بازدید اخیر رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی، گفت: متاسفانه همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند، زبان ما در بیان پیشرفت‌ها الکن است و باید این کم تحرکی را جبران کنیم.

امام جمعه تبریز یاد آور شد: مردم باید بدانند که چه کارهایی انجام شده ولی همچنان فهرست بلندی از پیشرفت‌ها به مردم روایت نشده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه‌ تبریز با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: خوشبختانه با تمام افکار سنجی‌های انجام شده، مشخص شده که به فضل الهی و با اراده‌ی ملت انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی باید انجام دهند، عبارت است از فضاسازی انتخاباتی فضای کشور، استان و شهرها. به‌طوری که باید فضای علاقه‌مندی و شوق به انتخابات ایجاد شود تا مردم ‌بداند که صحنه‌ی انتخابات یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین صحنه‌ی مشارکت است.

نسل «زد» باهوش، متدین و با سواد است

آل هاشم در خصوص جشن تکلیف و مراسم معنوی اعتکاف و حضور پررنگ نوجوانان در این مراسم نیز گفت: نسل فعلی که به قول برخی تحت عنوان نسل «زد» شناخته می‌شود، برخلاف تصور، نسلی باهوش، متدین و با سواد است و علاوه بر اطلاعات علمی، اطلاعات عمومی خوبی نیز دارد و باید به نوجوانانی که در اعتکاف شرکت کردند، آفرین گفت.

قانون کار باید تضمین‌های لازم را برای دوره‌ بازنشستگی داشته باشد

وی با اشاره به بازدید خود از کانون بازنشستگان کارگران استان، برخی از مشکلات کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران را تاسف‌بار دانست و افزود: این عزیزان ۳۰ سال از عمر خود را صرف پیشرفت و توسعه‌ی کشور کردند که در دوره‌ی بازنشستگی در رفاه زندگی کنند و اکنون اصلی‌ترین خواسته‌ آن‌ها متناسب‌سازی حق ‌و حقوق‌شان است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب همیشه تاکید کرده‌اند که اگر می‌خواهیم در یک دستگاه کارها خوب پیش برود، باید به بازنشستگان آن سازمان خوب رسیدگی شود. لذا قانون کار باید تضمین‌های لازم را برای دوره‌ی بازنشستگی، زمان بیماری، نقص عضو و … داشته باشد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در یک تذکر خطاب به استاندار آذربایجان شرقی و شهردار کلانشهر تبریز، حل مشکلات مربوط به فاز دو خاوران را خواستار شد و از مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان نیز خواست که مشکلات آب شهرستان بناب، روستای آلانق و توابع را حل کنند. 

آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران

وی هم‌چنین در خاتمه، ضمن حمایت از تیم‌ملی فوتبال ایران، ابراز امیدواری کرد تا ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با تداوم پیروزی‌های خود در جام ملت‌های آسیا، برای ایران افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من دو تا خط از این مطلب رو بیشتر نتونستم بخونم، ولی جهت اطلاع حاج آقا و خوانندگان گرامی عرض میکنم ، جنریشن زی یا همون نسل زد اصلا ربطی به ما نداره ، نسل زد اونه که توی آمریکا و کانادا برای گارسونی ساعتی ۱۹ دلار درآمد داره ، مربوط به اون جوون فرانسویه که برای ضمن تحصیل شغل نیمه وقت داره و برای اون هفته ای ۶۰۰ یورو دریافت میکنه و… نه جوونای ایرانی که چهار تا جا باید کار کنن و آخرش هم سر سال برای افزایش کرایه دو دستی باید بزنن تو سرشون…

  2. جناب آقای امام جمعه محترم عشق من تبریز !!! فرمودید در گذشته ایران حیاط خلوت آمریکا بود !! درسته !! الان چی ؟؟! روس ها و چینی ها و کمونیست ها کجای ایران نیستند ؟؟!!…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا