خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صدای پای بازنشستگی اجباری در دانشگاه علوم پزشکی

هفته گذشته اخباری درباره بازنشستگی ده درصد اعضا هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر شد. طبق اخبار منتشر شده، نام افرادی جزو بازنشسته‌ها اعلام شده است که جزو اساتید مقبول از نظر علمی هستند و حمایت سایر اعضا هیات علمی و دانشجویان را به همراه دارند.

برخی اخبار از توقف اجرای این احکام دارد. اما تجربه‌های پیشین بازنشستگی اجباری اساتید نشان می‌دهد، انتشار اخبار غیررسمی از توقف روند صدور احکام بازنشستگی می‌تواند با هدف آرام کردن جو عمومی دانشگاهیان باشد.

انصاف نیوز آمادگی دارد موضع رسمی مسئولان دانشکده دندانپزشکی را انعکاس دهد.

در همین رابطه انصاف نیوز با یکی از اعضا هیات علمی این دانشکده و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشکده گفت‌و گو کرده است که در ادامه می‌خوانید:

محمد بیات: گویا ده درصد اعضا هیات علمی بازنشسته خواهند شد

دکتر محمد بیات، عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی در پاسخ به این سوال که «شنیده‌هایی در خصوص بازنشستگی برخی اعضا هیات علمی دانشکده دندانپزشکی چقدر صحت دارد» گفت: با توجه به حساسیت موضوع، چندان بنا نداریم تا قطعی شدن آن، موضوع رسانه‌ای شود. اما طبق شنیده‌ها تصمیماتی گرفته شده تا تعدادی از همکاران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازنشسته شوند. طبق شنیده‌ها 12 نفر از همکاران با سابقه دانشکده قرار است بازنشسته شوند. بیات در همین رابطه تاکید کرد: بازنشسته شدن ده درصد نیروهای با سابقه مهم است.

وی در خصوص آخرین وضعیت این برنامه گفت: طبق آخرین اخبار، فعلا این فرآیند متوقف شده و گویا موضوع منتفی شده است.

مطهره گونه‌ای: این نحوه بازنشستگی غیرقانونی است

مطهره گونه‌ای، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ماجرای اخبار مربوط به بازنشستگی اجباری برخی اساتید دانشکده دندانپزشکی گفت: ما متوجه شدیم که مسئولان دانشگاه تصمیم گرفته‌اند تا تعدادی از اساتید دندانپزشکی را اجباری بازنشسته کنند.

مطهره گونه‌ای در همین رابطه گفت: این نحوه بازنشستگی از نظر ما اجباری است و غیرقانونی است چرا که این افراد هنوز شرایط قانونی تدریس را دارند. وی در همین رابطه افزود: این در حالیست که ریاست فعلی دانشکده 37 سال سابقه و بیش از 65 سال سن دارد اما هنوز بازنشسته نشده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی یادآور شد که این تصمیم سیاسی است و گفت: اکثر کسانی که نام‌شان به عنوان اساتید در معرض بازنشستگی اجباری مطرح می‌شود سابقه عضویت یا ارتباط نزدیک با انجمن اسلامی دانشجویان را دارند.

وی با تاکید بر اینکه مخالفت با بازنشسته شدن این اساتید مبتنی بر دغدغه‌های علمی و دانشگاهی است، گفت: به دلیل مخالفت فضای عمومی دانشکده با حذف این اساتید، انجمن اسلامی دانشجویان، نامه‌ای را تنظیم کرد که این نامه تاکنون به امضا بیش از 200 نفر از دانشجویان و اساتید دانشکده رسیده است.

گونه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا پیگیری‌ها به نتیجه رسیده است، گفت: طبق اخباری که به دست ما رسیده است، گویا روند بازنشستگی اجباری این اساتید کند شده است و قرار نیست به صورت ناگهانی انجام شود.

وی در واکنش به این سوال که «آیا کند شدن فرآیند حذف این اساتید به دلیل فروکش کردن اعتراضات نیست» گفت: حقیقت این است که ما نیز نگران این موضوع هستیم؛ چرا که الان هجمه نسبت به این مساله زیاد شده است و ما هم فکر می‌کنم اتاق فکر این نوع تصمیم‌گیری‌ها، منتظرند تا دانشجویان خیال کنند، قضیه فیصله پیدا کرده است تا در موقع‌ آرام‌تری اید‌ه‌های خود را اجرا کنند. به همین خاطر فعلا قرار است امضاهای بیشتری جمع شود و این کارزار نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا