خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت حمایت روزنامه آمریکایی از نامزدی کلینتون در انتخابات

روزنامه “نیویورک تایمز” با انتشار سرمقاله ای اختصاصی علت حمایت خود از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را اعلام کرده است.

به گزارش خرداد، این روزنامه می نویسد:”هر سال که انتخابات برگزار می شود درباره دو نامزد ریاست جمهوری مقایسه هایی صورت می گیرد اما در این انتخابات مقایسه طبیعی نیست کلینتون دارای سابقه خدمت و ایده های عملی است و از سوی دیگر ترامپ قرار دارد هیچ چیزی درباره خود و یا برنامه ها و وعده هایش نگفته است. رییس جمهوری بعدی امریکا با جنبش های قبیله ای و قومیت گرا، اشفتگی در خاورمیانه و سرتاسر اسیا و در روسیه و شرق اروپا و در بریتانیا و ایالات متحده، جنگ، تروریسم، فشار جهانی شدن، اضمحلال تدریجی ارزش های دموکراتیک مواجه است”.

این روزنامه در ادامه می افزاید:”در این میان در کارزار انتخاباتی امسال ناامیدی و خشم امریکایی های فقیر و طبقه متوسط مطرح شده است که می گویند دولت اوباما برای کاهش فشار ناشی از رکود اقتصادی، تغییر فناوری و رقابت خارجی کاری انجام نداده است. در مقابل کلینتون بیش از 40 سال در حوزه سیاست فعالیت کرده است. او می خواهد این تضمین را ایجاد کند که امریکا با تحول اقتصادی همراه خواهد بود و این اطمینان را حاصل کند که ایالات متحده نیرویی برای سعادتمندی در جهان خشن ما باقی می ماند. به طور مشابه کلینتون بیش از هشت سال سناتور بوده است، بانوی اول امریکا بوده و وزیر امور خارجه کشور بوده است. او به ظرافت های کارهای دیپلماتیک آشنا است. او در یکی از جسورانه ترین اقدامات خود زمانی که بانوی اول امریکا در سال 1995 میلادی در سخنرانی خود در پکن اعلام کرد که حقوق زنان حقوق بشر است. او همواره برای کودکان و زنان در امریکا کار کرده است. او در زمان نمایندگی خود از طرح اصلاح قانون بهداشت و درمان کودکان حمایت کرده بود. در آن زمان این قانون به جایی نرسید اما امروز بیش از هشت میلیون نفر از جوانان کم درامد را تحت پوشش خود قرار داده است”.

این روزنامه در ارتباط با اقدامات کلینتون در رابطه با مهاجران می نویسد:”زمانی که در کارزار انتخاباتی سال 2008 میلادی مخالفت با ارائه گواهی نامه رانندگی به مهاجران مطرح شد او قول داد تا قانون جامع مهاجرت را به تصویب درآورد”.

نیویورک تایمز در ادامه اشاره می کند او حتی توانسته بود احترام جمهوریخواهان را نیز برانگیزد و در این باره می نویسد:”زمانی که هیلاری کلینتون به عنوان سناتور ایالات نیویورک در سال 2001 میلادی سوگند یاد کرد رهبران جمهوریخواه کمیته مجلس نمایندگان هشدار دادند هر کاری که به نظر او خوب به نظر برسد را انجام نخواهند داد. با این حال، زمانی که او به عنوان یکی از اعضای کمیته خدمات نیروهای مسلح فعالیت می کرد احترام جمهوریخواهانی چون سناتور جان مک کین را به دلیل مهارتش درباره مسائل نظامی پیچیده کسب کرده بود. یکی از اقدامات او در دوران سناتوری تلاش برای بهبود قانون مرتبط با داروهای کودکان بود. او هم چنین برای کسب و کارهای کوچک، پروژه های زیست محیطی و فعالیت بیمارستان ها نیز جنگید. رای او به جنگ عراق یک نقطه سیاه در کارنامه اش بود اما او بعدا توضیح داد که از این رای پشیمان شده است”.

نیویورک تایمز با اشاره به تجربه کلینتون در سیاست خارجی می نویسد:”زمانی که وزیر امور خارجه بود اعتبار در حال مرمت امریکا را پس از هشت سال یکجانبه گرایی بوش تغییر داد. او در مسئولیت شکست سیاست خارجی دولت اوباما در لیبی شریک بوده است اما دستاوردهای قابل توجهی نیز داشته است. یکی از این دستاوردها تقویت تحریم ها علیه ایران بوده در نهایت به مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران انجامید و با تحت فشار قرار گرفتن ایران این موضوع حل و فصل شد. او هم چنین در سال 2012 میلادی به پیشبرد مذاکرات برای اتش بس میان اسرائیل و حماس کمک کرد. او هم چنین در جهت تجدید روابط دیپلماتیک با میانمار تلاش کرد. او در تلاش بود تا حکومت نظامی میانمار را متقاعد به انجام اصلاحات سیاسیس کند. هم چنین با تقویت مشارکت ترانس پاسیفیک این نکته را به اوباما یادآوری کرد که چین یک وزنه مهم تجاری است و اوباما باید به اسیا توجه جدی داشته باشد”.

نیویورک تایمز در ادامه اشاره می کند که کلینتون یک واقع گراست که معتقد است امریکا نمی تواند صرفا پشت دیوارها و اقیانوس ها باقی بماند بلکه باید اطمینان جهان را به سوی خود جلب کرده واز منافع و ارزش های خود که شامل کمک به دیگران است دفاع نماید.

این روزنامه اما اشاره می کند که تلاش های کلینتون در رابطه با روسیه موفقیت آمیز نبوده است. این روزنامه در بخش پایانی سرمقاله خود اشاره می کند که در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون همسر هیلاری نیز امریکا با پایان جنگ سرد و پیشرفت فناوری و تجارت مواجه شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا