خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابراز نگرانی خانه سینما نسبت به وضعیت سلامتی «مژگان ایلانلو»

درخواست نزدیک به هزار نفر از اهالی سینما در نامه‌ای سرگشاده به خانه سینما خواستار آزادی سینماگران دربند و رفع ممنوعیت و محدودیت از آنها شده بود.

ابراز نگرانی خانه سینما نسبت به وضعیت سلامتی «جعفرپناهی» و «مژگان ایلانلو»

به گزارش شبکه شرق، خانه سینما در ایفای وظایف خود در حمایت از حیثیت حرفه‌ای و حفظ شان فرهنگی هنری سینماگران، مدتی پیش و در التهابات جاری کشور در بیانیه‌ای ضمن نفی خشونت، خواستار آزادی سینماگران دربند و رفع ممنوعیت و محدودیت از آنها شده بود.

درخواست نزدیک به هزار نفر از اهالی سینما در نامه‌ای سرگشاده به خانه سینما نیز بر این خواسته پافشاری می کرد.


اگرچه در چند ماه گذشته با همکاری مقامات قضایی و سازمان سینمایی مشکلات تعداد زیادی از سینماگران برطرف شده، اما در میان همکاران در بندمان تنها جعفر پناهی و مژگان ایلانلو بر خلاف مذاکرات و گفتگوهای صورت گرفته و بر خلاف مسیر قانونی هنوز در زندان به سر میبرند. [قبل از آزادی موقق جعفر پناهی]


مژگان ایلانلو با پای شکسته در زندان که با یکی از تحقیر‌آمیزترین و شدیدترین احکام یعنی ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق روبروست، مرحله تحقیقات مقدماتی وی به پایان رسیده و حکم بدوی برای وی صادر شده ولی هنوز این حکم قطعی نشده است و متهم می‌تواند با قرار تامین مناسب آزاد شود که متاسفانه تاکنون صورت نگرفته است.


آقای جعفر پناهی از تاریخ ۲۳ مهرماه که حکم ایشان در دیوان عالی کشور نقض شده و طبق قانون باید اجرای حکم ایشان متوقف و آزاد شوند، بی جهت در زندان بوده و مسیر صحیح قانون در خصوص ایشان اجرا نمی‌شود.
متاسفانه ایشان از روز گذشته برای احقاق حق قانونی خود دست به اعتصاب غذای خشک زده‌ است، در حالی که با توجه به سن ایشان و وضعیت جسمانی نامناسب او هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری رخ دهد.

خانه سینما ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامتی دو تن از سینماگران از مسئولان قضایی و امنیتی میخواهد، آزادی سریع و بی قید و شرط آقای جعفر پناهی و سرکار خانم مژگان ایلانلو را فراهم کنند تا از ایجاد هرینه های بیشتر جلوگیری شود.

جامعه اصناف سینمای ایران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا