خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهرداری گزارش انصاف نیوز درباره ی سایپا را تایید کرد

دو روز پس از انتشار گزارش «افشاگری قطع یواشکی درختان سایپا» و دو تماس تلفنی با انصاف نیوز در این مدت برای حذف خبر، اما یک مقام شهرداری تهران امروز خبر قطع چندین اصله درخت در محوطه شرکت ساپیا را تایید کرد. [لینک به گزارش انصاف نیوز]

قائم مقام شهردار منطقه 21 تهران با تایید خبر قطع چندین اصله درخت در محوطه شرکت ساپیا گفت: موضوع تخلف شرکت سایپا در قطع درختان توسط کارشناسان و بازرسان شهرداری تهران در حال بررسی برای مشخص شدن تعداد درختان قطع شده و علت تخلف است.

حمید ناصحی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت:

– قطع چندین اصله درخت در مجموعه شرکت سایپا (محوطه ساختمان) حدود یک ماه پیش به شهرداری منطقه گزارش شد که بررسی گزارش از همان زمان در دستور کار شهرداری منطقه 21 قرار گرفت.

– شهرداری منطقه 21 تهران بلافاصله پس از دریافت گزارش، مراتب را بصورت رسمی در نامه ای به شرکت سایپا اعلام و به این شرکت اخطار داد.

– موضوع برای بررسی و پیگیری دقیق در کمیسیون قانونی به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری اعلام شد.

– علاوه بر آن حکم ورود به محوطه کارخانه از دادسرای قضایی ناحیه اخذ و کارشناسان شهرداری منطقه با همکاری سازمان بوستان های شهرداری تهران برای بررسی موضوع به شرکت سایپا اعزام شدند.

– کارشناسان شهرداری درحال حاضر مشغول بررسی عملیات برداشت فضای سبز در محوطه کارخانه شرکت سایپا هستند تا تعداد درختان موجود دراین محوطه با آمارها و مستندات قبلی تطبیق داده شود.

– آمارهای اعلام شده درخصوص تعداد درختان قطع شده به هیج وجه متقن و مستند نیست. فضای سبز فعلی کاملا زنده و سبز است و هیچ گونه ساخت و ساز جدیدی نیز در این مجموعه انجام نشده است.

– مجموعه شرکت سایپا علت قطع درختان را خشک شدن و آفت زدگی اعلام کرده که در صورت صحت این ادعا نیز «قطع درختان بدون هماهنگی با شهرداری» تخلف محسوب می شود.

– شهرداری تهران به هیچ وجه اجازه تخریب فضای سبز با هدف توسعه ساخت و ساز را نمی دهد.

– حکم مربوط به تخلف شرکت سایپا برای قطع درختان پس از بررسی کمیسیون ماده هفت سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، به صورت رسمی صادر خواهد شد.

ایرنا: طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر قطع جندین اصله درخت در محوطه کارخانه شرکت سایپا در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است. مجموعه شرکت و کارخانه خودرو سازی سایپا در محدوده منطقه 21 شهرداری تهران (جنوب غربی پایتخت) واقع شده است.

در زیر، تصاویر گزارش «افشاگری قطع یواشکی درختان سایپا» را مشاهده می کنید و گزارش آن را می توانید در این [لینک] بخوانید.

2375
محل درخت های بریده شده روی نقشه

2374

2373

2372

2371
پنهان کردن تنه های بریده شده ی درختان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا