خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شیوه تسویه حساب بدهی ارزی تولیدکنندگان اعلام شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی،‌ شیوه‌های تسویه حساب بدهی ارزی واحدهای تولیدی کوچک، بزرگ و متوسط را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در نامه‌ای به سید رحمت الله اکرمی در راستای اصلاح ماده 20 قانون رفع موانع تولید، اعلام کرد که برای حمایت از واحدهای تولیدی بخش خصوصی در سال جاری، نحوه تسویه حساب با واحدهای مختلف تولید موافقت شد.

این شرایط برای تعیین تکلیف تسهیلات ارزی اعطایی از حساب ذخیره ارزی واحدهای تولیدی بخش خصوصی است که نسبت به واردات ماشین‌الات، تجهیزات و مواد اولیه اقدام کرده‌اند.

طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، نحوه تسویه حساب واحدهای تولیدی بزرگ بدین صورت است که اصل بدهی ارزی بیش از 30 میلیون یورو با احتساب نرخ سود ارزی به نرخ روز گشایش اعتبار، به ریال تبدیل و پس از تقسیط پنج ساله با سود 15 درصد دریافت می‌شود.

همچنین نحوه تسویه حساب ارزی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط نیز بدین گونه است که اصل بدهی ارزی بیش از 30 میلیون یورو بدون احتساب نرخ سود ارزی به نرخ روز گشایش اعتبار، به ریال تبدیل می‌شود و پس از تنفس دو ساله بدون سود، با اقساط پنج ساله با سود 15 درصد دریافت می‌شود.

اصلاح آیین نامه اجرایی ماده 20 قانون رفع موانع تولید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا